دیدار مهمانپرست با همتای روسی‌اش

۱۸ مهر ۱۳۹۰ | ۲۰:۲۱ کد : ۱۶۹۱۵ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی کشورمان با الکساندر لوکاشویچ ـ سخنگو و رییس دپارتمان اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه‌ی فدراسیون روسیه ـ دیدار کرد.

به گزارش ایسنا به مسکو، در این دیدار توسعه‌ی همکاری‌های رسانه‌یی، روابط دوجانبه، تحولات خاورمیانه و مسائل مهم منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رامین مهمان‌پرست در این دیدار اهمیت رایزنی‌های مشترک را خاطرنشان کرد و نقش مهم دیپلماسی عمومی بر شکل‌گیری افکار عمومی جهانیان را مورد تاکید قرار داد.

او هم‌چنین مواضع کشورمان را در زمینه‌ی تحولات منطقه‌یی و بین‌المللی تشریح کرد و از برخورد دوگانه و گزینشی غرب درباره‌ی موضوعاتی چون دموکراسی، حقوق بشر، مبارزه با تروریسم و ... انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی کشورمان هم‌چنین ظرفیت‌های دیپلماسی عمومی در بخش‌های مختلف مانند تولیدات فرهنگی، هنری، همکاری مراکز علمی، دانشگاهی، مراکز مطالعاتی، تحقیقاتی، انجمن‌های غیردولتی را علاوه بر همکاری‌های رسانه‌یی، با اهمیت ارزیابی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی روسیه نیز در این دیدار با تاکید بر مواضع مشترک میان دو کشور در بسیاری از موضوعات سیاسی، بین‌المللی، تقویت روابط دوجانبه و منطقه‌یی، احترام به منافع ملی کشورها و دخالت نکردن در امور داخلی آن‌ها را جزو اصول سیاست خارجی روسیه دانست.

الکساندر لوکاشویچ هم‌چنین با اشاره به اهمیت تاثیر همکاری‌های رسانه‌یی، از توسعه‌ی همکاری‌های دو کشور در این زمینه اسقبال کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی کشورمان نیز با تاکید بر ضرورت گسترش هرچه بیش‌تر مناسبات رسانه‌یی دو کشور، حمایت از بسترسازی‌های وزارت خارجه‌ی دو کشور را در این زمینه بسیار مهم دانست.

در این دیدار هم‌چنین مهمان‌پرست از سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی برای پی‌گیری موارد فوق و تداوم همکاری‌ها دعوت کرد که مورد استقبال لوکاشویچ قرار گرفت.



نظر شما :