قذافی: ما تظاهرات وال استریت را سازمان‌دهی کردیم!

۱۸ مهر ۱۳۹۰ | ۱۸:۴۲ کد : ۱۶۹۰۶ سرخط اخبار
ایسنا- معمر قذافی در جدیدترین پیام خود مدعی شده است که تظاهرات مردم آمریکا در خیابان وال استریت را هوادارانش سازمان‌دهی کرده‌اند و وی می‌تواند در کشورهای غربی به ویژه آمریکا آشوب ایجاد کند. 

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، معمر قذافی، رهبر لیبی در پیام جدید خود تحت عنوان "آشوب در برابر آشوب" خطاب به آمریکا و کشورهای غربی عنوان داشت: هواداران من تظاهرات آمریکایی‌ها در خیابان وال استریت را سازمان‌دهی کردند. 

موسی ابراهیم، سخنگوی معمر قذافی به نقل از وی عنوان داشت: ما خطاب به آمریکایی‌ها می‌گوییم که حوادث صورت گرفته در خیابان وال استریت تنها پیامی از طرف ما به شما بود. ما امکاناتی داریم که می‌توانیم مردم را علیه شما بشورانیم. 

وی در ادامه افزود: ما می‌توانیم امنیت شما را از بین ببریم، همان‌طور که شما امنیت ملت لیبی را از بین برده‌اید. 

قذافی در ادامه تاکید کرده است: ما خطاب به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و تمام هم‌پیمانان وی از جمله نیروهای ناتو که به لیبی لشگرکشی کردند، می‌گوییم آیا شما می‌دانید ما می‌توانیم در کشور شما آشوب به پا کنیم. چشم در مقابل چشم و دندان در مقابل دندان.
 
وی در ادامه افزود: شما در جامعه‌ای زندگی می‌کنید که همه چیز در آن از طریق پرداخت پول ممکن است، بنابراین با پرداخت میلیون‌ها دلار که ملت لیبی آن را هزینه می‌کند، می‌توانیم زمین زیر پای شما را به لرزه درآوریم و در اطراف شما آتش ایجاد کنیم. 

موسی ابراهیم به نقل از معمر قذافی تاکید کرد: آری ما توانایی ایجاد آشوب در این کشورها را داریم. معتقدیم که حوادث صورت گرفته در آمریکا گسترش پیدا خواهد کرد و به جایی خواهد رسید که یهودیان آمریکا آرزو می‌کنند، ای کاش در امور داخلی لیبی دخالت نکرده بودند. 

وی در ادامه افزود: خطاب به رئیسان جمهوری فرانسه، انگلیس و ایتالیا و همچنین مزدوران عرب آنها نیز می‌گوییم که حوادث صورت گرفته در آمریکا طی هفته‌های آینده به کشورهای آنها منتقل خواهد شد و در آن زمان آنها معنای نظریه انتقال ترس و وحشت را خواهند فهمید. 

قذافی همچنین تاکید کرد: آشوب در لیبی به معنای بوجود آمدن آشوب در کشورهای غربی نیز هست. شرایط اقتصادی نابسامان کشورهای غربی زمینه را برای ما فراهم کرده است که بتوانیم در این کشورها آشوب ایجاد کنیم. کشورهای عربی مزدور نیز تاوان خیانت خود به لیبی را پس می‌دهند. 

این در حالی است که محمود الفزانی، یکی از مسئولان ائتلاف جوانان انقلاب 17 فوریه در شهر سبهای لیبی عنوان داشت: شهرهای آزاد شده در لیبی تاکنون شاهد هیچ گونه تظاهرات حامیان معمر قذافی نبوده است، پس چگونه وی از برگزاری تظاهرات در آمریکا سخن می‌گوید. 

وی در ادامه افزود: قذافی همچنان فکر می‌کند، می‌تواند هر کاری را که بخواهد انجام دهد. او مانند بیماری است که درمان نمی‌شود. 

منابع نزدیک به نیروهای وابسته به قذافی اعلام کرده بودند که موسی ابراهیم در شهر سرت به همراه معتصم قذافی، فرزند معمر قذافی حضور دارد و سیف‌الاسلام، یکی دیگر از پسرهای معمر قذافی در بنی‌ولید است. 

منابع نزدیک به نیروهای وابسته به قذافی همچنین اعلام کردند که معتصم قذافی در پیامی از هواداران نظام سابق در این کشور خواسته است تا به مقاومت خود ادامه دهند. 

معتصم همچنین اعلام کرده است: مقاومت نیروهای وابسته به نظام معمر قذافی همچنان ادامه دارد و ما اجازه نخواهیم داد، هیچ نظامی در سایه اشغالگری بتواند موفق عمل کند. 

این دومین پیام معتصم قذافی از زمان فرار پدرش از طرابلس در 22 اوت به شمار می‌آید. 

معتصم همچنین در این پیام تاکید کرد، هواداران قذافی قصد دارند که هواپیماهای غیرنظامی و مسافربری و تاسیسات نفتی لیبی را هدف قرار دهند. 

وی در ادامه افزود: از مردم لیبی می‌خواهیم سوار هواپیماهای مسافربری برای مسافرت به کشورهای منبع خطر از جمله امارات، قطر، فرانسه، ایتالیا، مالت و ترکیه نشوند. 

پیش‌تر معتصم قذافی در نخستن پیام خود اعلام کرده بود که دستور ترور اعضای شورای ملی انتقالی لیبی صادر شده است.

نظر شما :