به زودی کنفرانس افغانستان در استانبول

۱۸ مهر ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۳ کد : ۱۶۸۹۶ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد: کنفرانس استانبول به منظور تصمیم گیری در مورد همکاری های بیشتر کشورهای همسایه افغانستان دوم ماه دسامبر 2011 برابر 11 آذر امسال در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه های روز دوشنبه افغانستان، 'جانان موسی زی' با بیان اینکه کنفرانس استانبول هیچ ارتباطی به کنفرانس 'بن دوم ' آلمان ندارد تصریح کرد: کنفرانس استانبول با حضور نمایندگانی از کشورهای همسایه به منظور بررسی چگونگی همکاری بهتر و بیشتر برگزار می شود در حالی که کنفرانس بین المللی بن دوم قرار است پنجم دسامبر 2011 برابر 14 آذر 1390 در شهر بن آلمان با حضور وزرای خارجه چند کشور و برخی از گروههای سیاسی افغانستان به منظور تصمیم در مورد آینده این کشور و رفع مشکلات امنیتی ، قومی و سیاسی پس از خروج نیروهای نظامی بیگانه تشکیل شود.

روزنامه غیر دولتی ماندگار از قول موسی زی نوشت: کنفرانس استانبول کاملا مستقل و با محوریت همکاری های منطقه ای انجام خواهد شد.

این روزنامه همچنین نوشت: اگر ما نتوانیم در این کنفرانس به نتایج ملموس دست یابیم در آینده همکاری های کشورهای منطقه به مشکل مواجه خواهد شد.

روزنامه چراغ نیز از قول موسی زی نوشته است: پیش از کنفرانس استانبول نشستی در کابل به منطور ایجاد هماهنگی برای برگزاری مطلوب کنفرانس استانبول تشکیل می شود.

این روزنامه می نویسد: پیشتر ، کنفرانس های زیادی برای بهبود وضع امنیتی و پیشرفت افغانستان دایر شده بود اما تاکنون نتایج مفیدی برای این کشور در پی نداشته اند. 


نظر شما :