رقیب سارکوزی مشخص شد

۱۸ مهر ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۸ کد : ۱۶۸۹۵ سرخط اخبار
 فرانسوآ هلند روز گذشته در دور نخست انتخابات درونی حزب سوسیالیست فرانسه برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آینده، از سایر رقبای خود پیشی گرفت و رقیب احتمالی رئیس‌جمهور فرانسه در انتخابات 2012 شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، طرفداران حزب سوسیالیست فرانسه روز گذشته برای انتخاب نامزد مورد نظر خود از حزب سوسیالیست بمنظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2012 و بیرون آوردن کاخ الیزه از چنگال "نیکلا سارکوزی" به پای صندوق‌های رأی رفتند.

بنا بر اعلام نتایج قطعی دور نخست انتخابات از سوی حزب سوسیالیست،"فرانسوآ هلند" رهبر سابق حزب سوسیالیست فرانسه با کسب 39 درصد آراء از پنج رقیب خود پیشی گرفت و با اختلاف 8 رأی بر "مارتین اوبری" رقیب اصلی خود غلبه کرد.

بر اساس این گزارش، با توجه به نتایج به دست آمده، فرانسوآ هلند باید یکشنبه آینده در دور دوم انتخابات که طی آن رقابت بسیار تنگاتنگ خواهد بود، بار دیگر با اوبری مبارزه کند.

فرانسوآ هلند امیدوار بود بتواند در دور نخست انتخابات با اختلاف بسیار زیادی از سایر رقبای خود به ویژه مارتین اوبری فاصله بگیرد اما این اتفاق رخ نداد و دور دوم انتخابات که یکشنبه آینده برگزار خواهد شد، دوئلی بسیار سخت‌تر از آنچه که نظرسنجی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند، خواهد بود.

بر اساس نتایج اعلام شده، نامزدهای دیگری که در انتخابات بیشترین آراء را به خود اختصاص دادند، "آرود مونته‌بورگ" با 17 درصد آراء و "سگولن رویال" با7 درصد آراء بودند که میزان کم آراء کسب‌شده از سوی سگولن رویال باعث تعجب است.

بنا به عقیده کارشناسان، فرانسوآ هلند در دور دوم انتخابات نیز از سایر رقبا پیشی خواهد گرفت و به عنوان نامزد حزب سوسیالیست در انتخابات ریاست جمهوری 2012 که بهار آینده برگزار خواهد شد، با نیکلا سارکوزی به عنوان رقیبی اصلی مبارزه خواهد کرد.

چنانچه در انتخابات روز گذشته یکی از نامزدها موفق به کسب 50 درصد آراء می‌شد، انتخابات به دور دوم کشیده نمی‌شد و نامزد سوسیالیست‌ها در انتخابات 2012 به طور قطع مشخص می‌شد.

نیکلا سارکوزی، از زمان روی کار آمدن در سال 2007 میلادی تمام انتخابات را باخته و اداره بسیاری از شهرهای مهم را به شهردارانی از حزب سوسیالیست واگذار کرده است.

طبق نظرسنجی‌های پیشین صورت گرفته در فرانسه، سارکوزی به عنوان سکان‌دار کنونی کاخ الیزه در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه حتی از ضعیف‌ترین نامزد‌های حزب سوسیالیست این کشور نیز شکست می‌خورد.


نظر شما :