آیا از وجود تاسیسات هسته ای ایران در روستای خود راضی هستید؟

۱۸ مهر ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۱ کد : ۱۶۸۹۴ سرخط اخبار
 در حالی که در محافل غربی ادعاهایی مشابه برای تحت فشار قرار دادن ایران درباره موضوع هسته ای این کشورمطرح می گردد ، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» ،  از دریچه متفاوتی به موضوع هسته ای ایران پرداخته و خبرنگار این خبرگزاری ، نظر مردم شهر« فردو» که تاسیسات هسته ای جدید ایران در آنجا نصب شده را درباره موضوع هسته ای ایران پرسیده است .

به گزارش «تابناک » ، یکی از ساکنان «فردو»  به گزارشگر این خبرگزاری گفته است که وی در جنگ عراق علیه ایران 4 نفر از اعضای خانواده اش را از دست داده است ، و اکنون آماده است که خود و دیگر فرزندانش را فدای دفاع از تاسیسات هسته ایران بکند ، موضوع بسیار مهمی که در تحلیل های غربی همیشه مغفول مانده است . وی می گوید فردو نماد مقاومت ایرانیان در موضوع هسته ای در مقابل غرب است .

غرب و به ویژه رژیم اسرائیل بارها ایران را تهدید کرده است که به تاسیسات هسته ای این کشور حمله خواهد کرد . ادعایی صریح که با محکومیت از سوی سازمان ملل هم مواجه نبوده است .  بر اساس منشور ملل متحد هر گاه یک کشور ، عضوی از اعضای سازمان ملل را تهدید به جنگ کند ، دیگر اعضا ضمن محکوم کردن کشور متجاوز ، باید به صورت جمعی در مقابل آن بایستند . مساله ای که هیچگاه در برابر تهدیدات رژیم اسرائیل علیه ایران عملیاتی نشده است .

این شهروند اهل «فردو»  همچنین اضافه می کند که ایران باید خودش به غنی سازی اورانیوم بپردازد چون به غرب هیچ اعتمادی نیست و ایران کاری را که خود می تواند انجام دهد ، نباید از دیگران التماس کند .

بر اساس این گزارش همچنین آمده است که عموم مردم فردو حفاظت از تاسیسات هسته ای فردو را همانند مقاومت هشت ساله خود در مقابل عراق در جنگ 8 ساله این کشور با ایران می دانند . یکی دیگر از ساکنین این روستا می گوید باعث افتخار ماست که روستای ما میزبان تاسیسات هسته ای ایران است . وی اضافه می کند که روستای 2500 نفری فردو ، در جنگ تحمیلی 104 شهید تقدیم ایران کرده است .

اگر چه سالها از دفاع مقدس ملت ایران می گذرد ، اما میراث حماسه سازی و خلق صحنه های دفاع و مقاومت در خرمشهر و سایر نقاط جنگی ایران در مقابل تجاوز خارجی در پوست و خون ملت ریشه دوانده است و اگر زمانی خرمشهر نماد مقاومت بوده ، اکنون به زبان مردم فردو این فردو است که نماد افتخار و تجلی توانمندی ایرانی است و ساکنان آن به بهترین وجهی آن را به یک خبرگزاری خارجی انتقل داده اند .


نظر شما :