بشار اسد: اصلاحات ادامه می‌یابد

۱۷ مهر ۱۳۹۰ | ۱۹:۵۹ کد : ۱۶۸۷۹ سرخط اخبار

رئیس جمهوری سوریه در دیدار با هیات کشورهای عضو آلبا اظهار داشت: روند اصلاحات همچنان ادامه خواهد داشت و این مساله هیچ ارتباطی به فشارهای بیگانگان ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سوریه، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بامداد امروز (یکشنبه) در دیدار با هیات کشورهای عضو آلبا، ضمن بررسی آخرین تحولات سوریه از موضع این کشورها در قبال تحولات کشورش ابراز خرسندی کرد.

وی افزود: گام‌هایی که سوریه برداشته است بر دو محور اساسی تکیه دارد؛ محور اول، اصلاحات سیاسی و محور دوم، پایان دادن به فعالیت‌های مسلحانه.

اسد در ادامه گفت: این اصلاحات از سوی بسیاری از مردم سوریه مورد استقبال قرار گرفت و حملات بیگانگان به سوریه دقیقا زمانی شروع شد که اوضاع داخلی کشور رو به بهبود نهاد چرا که این نیروها نه تنها خواهان اجرای اصلاحات در سوریه نیستند، بلکه می‌خواهند سوریه را مجبور کنند بهای مواضع مخالف خود را با نقشه‌ها و توطئه‌های آنها در منطقه بپردازد.

رئیس جمهوری سوریه همچنین گفت: به رغم تلاش‌های بیگانگان، روند اصلاحات همچنان ادامه خواهد داشت واین یک مساله داخلی است و هیچ ربطی به فشارهای بیگانگان ندارد.

از سوی دیگر، نمایندگان کشورهای عضو آلبا نیز به نوبه خود ضمن اعلام همبستگی و حمایت کشورشان از ملت و دولت سوریه، حملات سیاسی و رسانه‌ای بیگانگان را علیه دولت و کشور سوریه محکوم کردند.

آنها همچنین خاطرنشان کردند که در این نشست، متوجه تفاوت فراوان میان تبلیغات رسانه‌های جمعی در خصوص اوضاع سوریه و حقیقت امر شده‌اند لذا هرگونه دخالت بیگانگان را در امور داخلی کشور سوریه محکوم کردند.



نظر شما :