گازپروم روسیه از میدان نفتی آذر اخراج شد

۱۷ مهر ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۷ کد : ۱۶۸۶۳ سرخط اخبار

در حالی گازپروم روسیه مدعی مهلت گرفتن در توسعه میدان نفتی آذر شده بود که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از خروج کامل گازپروم روسیه از میدان نفتی آذر خبر داد و گفت: یک کنسرسیوم متشکل از پیمانکاران داخلی کار توسعه این میدان را برعهده می‌گیرند.

احمد قلعه بانی در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت توسعه میدان آذر که یک میدان مشترک با کشور عراق است گفت: متاسفانه شرکت گازپروم روسیه در خصوص تعهدات خود به ایران تعلل کرد و شرکت ملی نفت نیز بارها به این شرکت اخطار داد اما هیچ توجهی به این اخطار ها نمی شد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: بعد از جمعبندی صورت گرفته قرار شد ما همکاری خود را با این شرکت در میدان نفتی آذر قطع کنیم و کار را به پیمانکاران داخلی واگذار کنیم.
وی ادامه داد: پیمانکاران داخلی نیز در قالب یک کنسرسیوم در این میدان وارد می شوند که به زودی این پیمانکاران معرفی خواهند شد.
 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس میدان نفتی آذر به مساحت 482 کیلومتر در جنوب شرقی شهرستان مهران قرار گرفته و با کشور عراق مشترک است.
این میدان دان دارای 7 حلقه چاه توسعه ای است که با توسعه کامل روزانه حدود 65 هزار بشکه نفت می توان از این میدان برداشت کرد.
پیش از این شرکت نفتی گازپروم روسیه با طرح این ادعا که نامه های اخطاری شرکت ملی نفت را دریافت نکرده است، از دریافت مهلت مجدد برای توسعه میدان نفتی آذر خبر داده بود.



نظر شما :