سردار جزایری: ترکیه از تجارب تلخ تاریخی عبرت بگیرد

۱۷ مهر ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۴ کد : ۱۶۸۵۸ سرخط اخبار
 معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: وضعیت جنگ‌های آینده به گونه‌ای است که سپرهای موشکی درواقع عروسکی بیش نیستند.

به گزارش ایسنا سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری افزود: آمریکایی‌ها با نگرانی جدی از حفظ موجودیت اسراییل غاصب در صددند تمامی ظرفیت‌ها و فرصت را به کار گیرند و استقرار سپر موشکی در ترکیه می‌تواند یکی از اهداف آن‌ها باشد.

جزایری با تاکید بر این‌که به نظر می‌رسد مساله اول آمریکا در منطقه دیگر امنیت رژیم صهیونیستی نبوده بلکه موجودیت اسراییل هم‌اکنون اولویت کاخ سفید به شمار می‌رود، تصریح کرد: با گسترش موج بیداری اسلامی و سقوط پی در پی دیکتاتورها و حامیان منطقه‌ای اسراییل، مخمصه راهبردی صهیونیسم کاملاً ‌قابل درک است و هم‌اکنون کابوس تنهایی و قرار گرفتن اشغالگران فلسطینی در مسیر طوفان سهمگین اراده و خشم ملت‌های مسلمان خواب را از چشمان سرکردگان رژیم صهیونیستی و سران کاخ سفید و متحدان غربی و اروپایی آن‌ها ربوده است؛ در عین حال ترکیه باید بداند که با این‌کار تمامی ظرفیت خود را صرف حمایت از صهیونیست‌ها کرده است و باید پاسخ‌گو باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: روند تقویت و توسعه وحدت و یکپارچگی جهان اسلام و شکل‌گیری اراده فراگیر ضدصهیونیستی و ضد آمریکایی، عرصه را برای عرض اندام سلطه گران و اشغالگران تنگ کرده است و سیر تحولات نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها چاره‌ای جز خروج از منطقه نداشته و بایستی به فکر نجات اشغالگران در جهنمی که برای آن‌ها در حال آماده شدن است باشند.

وی تاکید کرد: راهبرد فلسطین از نهر تا بحر نشان می‌دهد که اشغالگران بایستی هر چه زودتر سرزمین فلسطین را ترک و به خانه‌های آبا و اجدادی خودشان در اروپا و دیگر نقاط جهان بازگردند. البته اگر به واسطه جنایات خود علیه مردم مظلوم فلسطین جایی در آنجا داشته باشند!

جزایری شکل‌گیری خاورمیانه جدید با شاخص‌های اسلامی و محوریت ملت‌های اسلامی را نقطه عطف تاریخی منطقه خواند و افزود: ژئوپلتیک خاورمیانه دگرگون شده و رژیم صهیونیستی را به پایان خود نزدیک کرده است، ‌جابه جایی نقش بازیگران منطقه‌ای، آمریکایی‌ها را به حاشیه رانده است و آن‌ها از این پس فراتر از مدیریت حاشیه‌ها نمی‌توانند برای خود نقش قایل شوند.

معاون فرهنگی و تبلیغاتی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: با وجود تلاش برخی دولت‌ها، مدیریت متن تحولات خاور میانه در اختیار آموزه‌های ناشی از انقلاب اسلامی است و برگزاری کنفرانس‌های اخیر بیداری اسلامی و انتفاضه فلسطین و طرح الگوهای نوین و راهبردی برای آینده سیاسی منطقه به خوبی از ظرفیت‌های سرشار و بالفعل اسلام گرایی در این زمینه خبر می‌دهد.

وی در گفت‌وگو با شبکه العالم افزود: تبعید آمریکا به حاشیه و تشکیل دولت مستقل فلسطینی در سراسر سرزمین‌های اشغالی و محو رژیم صهیونیستی از جغرافیای منطقه خاورمیانه، رویدادی گریزناپذیر است. جزایری در پایان با اشاره به خطرات ناشی از استقرار سپر موشکی در ترکیه و تبعات حضور قدرت‌های استعمارگر و سلطه‌جو در کشورهای اسلامی اظهار داشت: ترکیه بیشتر باید به منافع راهبردی و درازمدت خود بیاندیشد و از تجارب تلخ تاریخی عبرت بگیرد و با تکیه بر قدرت مردم مسلمان خود و سایر مسلمانان به نقش آفرینی در زمینه مشارکت برای تامین امنیت عمومی منطقه بپردازد و به دیوارهای لرزان تکیه نکند.


نظر شما :