واکنش روسیه به ادعای روزنامه انگلیسی درباره ایران

۱۶ مهر ۱۳۹۰ | ۲۰:۱۸ کد : ۱۶۸۴۷ سرخط اخبار
سخنگوی شرکت دولتی 'روس اتم' روسیه، ادعای روزنامه انگلیسی در باره نیروگاه هسته ای بوشهر را مغرضانه و تحریک آمیز خواند.
به گزارش ایرنا، 'سرگئی نوویکوف' امروز (شنبه) در گفت وگو با رادیوی دولتی 'صدای روسیه'، در پاسخ به ادعای روزنامه انگلیسی 'تایمز' که مدعی شده بود نیروگاه هسته ای بوشهر از سطح پایین ایمنی برخوردار است، گفت: تمام مراحل ساخت نیروگاه هسته ای بوشهر، تحت کنترل کامل و دائمی آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام گرفته است.
وی افزود: بنابر این همه معیارها و شرایط بین المللی لازم برای ایمنی نیروگاه های هسته ای در طراحی و ساخت نیروگاه هسته ای بوشهر رعایت شده است.
نیروگاه هسته ای بوشهر، اواسط شهریور ماه به بهره برداری رسید و به مدار ملی برق ایران وصل شد.
سخنگوی شرکت 'روس اتم' اظهار داشت که در نیروگاه های هسته ای پیشرفته، احتمال وقوع حوادث بسیار پایین است به این صورت که این احتمال برابر یک مورد در یک میلیون سال فعالیت یک واحد نیروگاه هسته ای است و نیروگاه هسته ای بوشهر با این سطح ایمنی مطابقت می کند.
نوویکوف گفت: نیروگاه هسته ای بوشهر از سیستم محافظتی ویژه ای برخوردار است، در حالی که بسیاری از نیروگاه های هسته ای فعال در آمریکا ، انگلیس و ژاپن فاقد این سیستم هستند.
وی افزود: علاوه بر آن، نیروگاه هسته ای بوشهر بر اساس معیارهای آژانس بین المللی انرژی اتمی، همانند دیگر مراکز پیشرفته تولید برق هسته ای، باید در برابر زمین لرزه هایی با بزرگی حداقل 7 درجه در مقیاس امواج درونی زمین مقاوم باشد.
نویکوف گفت: نیروگاه هسته ای بوشهر با این معیار مهم هم مطابقت می کند و بنابراین زیر سووال بردن ارزیابی های کارشناسان بین المللی حداقل نشانه سطح پایین معلومات مدعیان چنین چیزی است.
سخنگوی شرکت 'روس اتم' اظهار داشت: اینکه یک روزنامه انگلیسی، به خود اجازه می دهد تا ادعاهای یک فرد ناشناس را چاپ کند، اقدامی دسیسه جویانه است.


نظر شما :