ریز توافقات اوباما و اردوغان علیه سوریه

۱۶ مهر ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۹ کد : ۱۶۸۳۹ سرخط اخبار
برخی منابع آگاه ترک از توقف همکاریهای برقی آنکارا و دمشق به عنوان نخستین گام از تدابیر درنظر گرفته شده توسط "رجب طیب اردوغان" علیه نظام اسد خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع آگاه ترک در گفتگو با روزنامه السفیر لبنان اعلام کردند "رجب طیب اردوغان" در نخستین گام از تدابیر در نظرگرفته شده علیه سوریه همکاری برقی با این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

بر این اساس، توقف این همکاریها به طور مستقیم بر شبکه های انتقال برق سوریه با اردن، لبنان و عراق نیز تاثیر خواهد گذاشت. منابع آگاه ترک تاکید کردند این اقدامات اردوغان به عنوان مرحله نخست از اجرای توافقات انجام شده میان وی و "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا است. توافقاتی که در جریان سفر اخیر اردوغان به نیویورک در دو هفته پیش انجام شده و به تدریج روند اجرای آنها تسریع پیدا می کند.

منابع ترک تاکید کردند که اردوغان در دیدار با مقامات آمریکایی بر روی این مسائل توافق کرده اند که در ازای حمایت کامل آمریکا از عملیات نظامی علیه پ ک ک و حمایت آنها از تداوم عملیات نظامی علیه جنگجویان کرد در تپه های قندیل (شمال عراق)، دولت آنکارا با اجرا کردن تدابیری نظام سوریه را هر چه بیشتر در تنگنا قرار دهد.

نظر شما :