ریگان بازگشت

۱۶ مهر ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۰ کد : ۱۶۸۳۷ سرخط اخبار

یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری سال آتی در سخنانی با تشریح برنامه های خود اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، آمریکا را از بعد نظامی در سراسر جهان تبدیل به یک ابرقدرت می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن تایمز، "میت رامنی" روز گذشته در شهر چارلزتون ایالت کارولینای جنوبی با اشاره به قدرت گرفتن کشورهایی همچون چین اعلام کرد که درصورت پیروزی در انتخابات 2012 توان نظامی آمریکا را افزایش خواهد داد.

به نوشته این روزنامه، رامنی این سخنان را برای جلب اعتماد جمهوریخواهان که معتقدند قدرت نظامی آمریکا در دوران حکومت دموکرات ها افول کرده، ایراد کرده است.

رامنی در ادامه اضافه کرد : موضوع بسیار ساده است اگر می خواهید که ارتشی قوی در جهان داشته باشید به من رای بدهید. شما این اختیار دارید که رئیس جمهورتان را انتخاب کنید.

رامنی در ادامه چین و روسیه را به عنوان کشورهایی ارزیابی کرد که به دلیل جاه طلبی باید به دقت توسط آمریکا تحت نظر قرار بگیرند.

وی همچنین کره شمالی، پاکستان، ونزوئلا و ایران را نیز جزو کشورهایی دانست که سیاست گذاران آمریکا باید نگاه ویژه ای به آنها داشته باشند.

مهمترین نامزد جمهوریخواهان در انتخابات سال آتی آمریکا بار دیگر با اشاره به چین گفت: در صورت پیروزی در انتخابات رویکرد مثبتی را در قبال چین درپیش گرفته، حضور نظامی آمریکا در اقیانوس آرام را افزایش داده و همچنین با آن دسته از کشورها که نگران افزایش قدرت چین هستند نیز روابط بیشتری برقرار می کنم.

به گفته کارشناسان این سخنان رامنی نسخه به روز شده دکترین "رونالد ریگان" رئیس جمهور پیشین آمریکاست که معتقد بود "صلح ازطریق قدرت بدست می آید."



نظر شما :