آمریکایی ها از لیبی می روند؟

۱۶ مهر ۱۳۹۰ | ۱۷:۳۹ کد : ۱۶۸۳۶ سرخط اخبار
وزیر دفاع آمریکا در بازدید از پایگاه هوایی دریایی سیگونلا ایتالیا گفت: آمریکا و شرکایش به رهبری ائتلاف ناتو در حال اتمام ماموریت شش ماهه خود در لیبی هستند.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه بلومبرگ، لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا در بازدید از این پایگاه هوایی دریایی، در جمع 150 تن از نیروهای ائتلاف ناتو از عملکرد آنها در کمپین لیبی تقدیر کرد.
پانه‌تا در سخنرانی خود تاکید کرد: سوالات بسیاری درباره عملیات لیبی وجود دارد اما معتقدم که منتقدان در این خصوص اشتباه کرده‌اند.
وزیر دفاع آمریکا در ادامه خاطرنشان ساخت که در نشست دو روزه وزرای دفاع ناتو در بروکسل درباره موفقیت‌های حاصل شده از این کمپین گفت‌وگو شد و ائتلاف ناتو تلاش دارد تا ضعف‌های خود را بهبود بخشد.
وی همچنین گفت: پایان این راه (کمپین لیبی) کاملا قابل رویت است. از این پایگاه نیروهای ائتلاف در ایتالیا حدود 4000 نیرو حضور یافتند.
پانه‌تا در ادامه تصریح کرد: یگان‌های اطلاعاتی عملیات لیبی، با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین شکاری داده‌های خوبی جمع آوری کردند که در آینده کمک بسیاری به ما خواهد کرد.
وی افزود: من نیز همانند آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو معتقدم که پس از اتمام عملیات در لیبی، ناتو نقش چندان مهمی در این کشور آفریقایی نخواهد داشت.
پانه‌تا درخصوص نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل گفت: هدف اصلی این نشست این بود که ناتو از تامین تجهیزات خود اطمینان حاصل کرده و برای اجرای عملیات‌های نظامی در قرن 21 آماده شود.
وی در ادامه به عنوان مثال به کارگیری سیستم دفاع موشکی آمریکا و رهگیر‌های موشکی توسط ناتو در سال گذشته اشاره کرد.
وزیر دفاع آمریکا همچنین درباره جنگ 10 ساله افغانستان نیز گفت: طی این 10 سال به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌ایم و سخنرانی ژنرال جان آلن، فرمانده جدید نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گویای همه موفقت‌ها بود.


نظر شما :