سوریه خبر ملاقات اسد با داود اوغلو را رد کرد

۱۶ مهر ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۷ کد : ۱۶۸۲۵ سرخط اخبار
به گزارش پرس تی‌وی، وزارت امورخارجه سوریه گزارشی را که در آن ادعا شده بود بشار اسد رییس جمهور این کشور، با احمد داود اوغلو وزیر خارج ترکیه، ملاقات داشته، تکذیب کرده ‌است.

وزارت امورخارجه سوریه روز جمعه (15 مهر)، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: " گزارش منتشر شده درباره ملاقات اخیر بشار اسد رییس جمهور، با احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه، صحت ندارد."

به گزارش خبرنگار پرس تی‌وی از دمشق، این بیانیه یادآور شد: "رییس جمهور سوریه آخرین بار در اوت 2011 با داود اوغلو ملاقات کرده ‌است."

در همین حال، سلجوق اونال سخنگوی وزارت خارجه ترکیه، نیز با رد خبر این ملاقات تاکید کرد: "این گزارش خبری کاملا نادرست است."

ترکیه، قویا از پیش نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای اروپایی که در آن از سوریه به دلیل آن‌چه که آن‌ها از آن به عنوان سرکوب ضد معترضان یاد می‌کنند، حمایت کرده ‌است.

این در حالی است که روسیه و چین، دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، این پیش نویس را وتو کرده‌اند.

سوریه پافشاری می‌کند که ناآرامی‌های اخیر در این کشور را عمدتا عواملی مزدور و مسلح که از سوی قدرت‌های خارجی و برخی از کشورهای همسایه ازجمله ترکیه و اسرائیل اجیر شده‌اند، هدایت می‌کنند.

پایگاه خبری استپس‌نیوز (Steps news) سوریه در ماه سپتامبر گزارش داد، متخصصان سایبری سوریه توطئه‌ای طراحی شده را از سوی فرانسه و ترکیه علیه دمشق، شناسایی کرده‌اند.

مطابق با این توطئه، ترکیه قرار بود درزمینه تسهیل اجرایی شدن برنامه‌های راهبردی فرانسه، در منطقه خاورمیانه، به ویژه در سوریه، اسرائیل و لبنان، فعالیت کند.

بنابر این گزارش، ترکیه همچنین قرار بود از طریق حمایت از مخالفان و دیگر راه‌کارها، تلاش‌ها را برای سرنگونی بشار اسد سرعت بخشد.

پاریس نیز باید در ازای این تلاش‌های آنکارا، در زمینه تسریع در روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا تا قبل از پایان سال 2012 میلادی، تلاش می‌کرد.


نظر شما :