وعده‌های ضدایرانی نامزد از راه نرسیده جمهوریخواهان آمریکا

۱۶ مهر ۱۳۹۰ | ۱۳:۳۹ کد : ۱۶۸۱۸ سرخط اخبار
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری صهیونیستی (جوئیش تلگرافیک)، "میت رامنی" نامزد مطرح حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2012 آمریکا و فرماندار سابق ایالت ماساچوست در اولین سخنرانی اصلی خود درباره سیاست‌ خارجی که در صورت پیروزی بر اوباما در نظر دارد به کار گیرد، با انتقاد از سیاست‌های دولت اوباما اعلام کرد که  در صورت پیروزی بر اوباما، ناوهای هواپیمابر آمریکا را علیه ایران به طور مداوم در خلیج فارس و شرق دریای مدیترانه مستقر می‌کند.


*حضور نظامی آمریکا در نزدیکی ایران باید افزایش یابد

وی روز گذشته در کمپین انتخاباتی خود در "سیتادل"، دانشگاه نظامی در کارولینای جنوبی همچنین تصریح کرد که کمک‌های دفاعی به رژیم صهیونیستی را افزایش می‌دهد و حضور نظامی در نزدیکی ایران را افزایش می‌دهد و اسرائیل را به عنوان یک دولت یهودی به رسمیت می‌شناسد.

*اوباما به منزوی شدن بیشتر اسرائیل کمک می‌کند

رامنی که به صراحت موضع صهیونیستی و ضد ایرانی خود را نشان داد، در سخنانش تأکید کرد که سیاست‌های اوباما به منزوی شدن رژیم صهیونیستی کمک می‌کند.

*هستی اسرائیل بعنوان یک دولت یهود منافع ملی آمریکا است

وی اینگونه در خصوص موضع صهیونیستی خود گفت: من همپیمانی آمریکا با اسرائیل را ترمیم و تقویت می‌کنم. دوستان ما هرگز نباید نگران باشند که ما در زمان‌ نیاز در کنار آنها نمی‌ایستیم. من بعنوان یکی از منافع ملی حیاتی آمریکا بر هستی اسرائیل بعنوان یک دولت یهودی تأکید می‌کنم.
رامنی در ادامه گفت: اگر اوباما در قدرت بماند، احتمالا اسرائیل تا سال 2015 بیشتر در انزوا فرو می‌رود. آیا ایران یک قدرت اتمی کاملا فعال شده خواهد بود و همسایگانش را تهدید خواهد کرد و با اعمال فشار بر تنگه هرمز بر محصولات نفتی جهان تسلط پیدا خواهد کرد؟ ایران هسته‌ای در دستان آیت‌الله‌ها چیزی کمتر از تهدید علیه موجودیت اسرائیل نیست؟ افراد متعصب انتحاری ایران می‌توانند جهان را تهدید کنند.
رامنی در حالی این اظهارات را مطرح کرد که ایران همواره تاکید کرده که از برنامه های هسته ای اش برای مقاصد صلح آمیز سود خواهد برد.
وی اینگونه ادامه داد: تا سال 2015، آیا اسرائیل توسط یک جامعه بین‌المللی خصمانه منزوی‌تر می‌شود؟ آیا آنهایی که به دنبال تخریب اسرائیل هستند با دوگانگی آمریکا قدرتمند می‌شوند؟ آیا اسرائیل مجبور خواهد شد برای محافظت از شهروندان و حق موجودیت خود، جنگ دیگری را آغاز کند؟

*آمریکا دنیای آزاد را هدایت می‌کند

وی همچنین در سخنان خود، اوباما را متهم کرد که در دوره ریاست جمهوری او سه چیز از جمله اقتصاد، ارتش و ارزش های آمریکا تضعیف شده است و گفت: خداوند آمریکا را پدید نیاورده که ملت آن دنباله رو باشند. تقدیر آمریکا این نیست که قدرتی برابر و متوازن بین قدرت های دیگر در جهان باشد. این قرن باید قرن آمریکا باشد. در چنین سده ای، آمریکا باید قوی ترین اقتصاد و ارتش دنیا را داشته باشد. در قرن آمریکا، آمریکا دنیای آزاد را هدایت می کند و دنیای آزاد، هدایت سایر جهان را برعهده دارد.

*100 روز پس از ورود به کاخ سفید گسترش سپر موشک آمریکا آغاز می‌شود

میت رامنی همچنین وعده داد که در ظرف ۱۰۰ روز پس از ورود به کاخ سفید، ساخت کشتی های نظامی بیشتر و گسترش سپر موشکی آمریکا را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

*بهار عربی نباید به شکل زمستانی طولانی مدت محو شود

وی همچنین در خصوص انقلاب‌های منطقه‌ای اینگونه گفت که سیاست خاورمیانه آمریکا را بر این امر متمرکز می‌کند که بهار عربی به شکل زمستانی طولانی مدت محو نشود.
اظهارات وی یک روز پس از آن اعلام شد که لیست مشاوران سیاست خارجی خود را که بسیاری از آنها در جامعه حامیان اسرائیل فعال هستند و یا رابطه نزدیک و صمیمانه‌ای با این رژیم دارند، منتشر کرد.


نظر شما :