سفیر امریکا در دمشق می ماند

۱۵ مهر ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۷ کد : ۱۶۸۰۰ سرخط اخبار
وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد، سفیر این کشور در سوریه به رغم تلاش آمریکا برای اعمال فشار بیشتر علیه سوریه در سازمان ملل، در این کشور خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، رابرت فورد، سفیر آمریکا در سوریه نقش مهمی در نشان دادن حمایت از مخالفان دولت سوریه و مطلع کردن آمریکا از آنچه در این کشور در حال وقوع است، ایفا کرده است.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی مطرح شد که برخی آمریکایی‌های مقیم سوریه این پرسش را مطرح کردند که چرا دولت آمریکا، تلاش می‌کند به دنبال اعمال فشار علیه سوریه باشد،‌ در حالی که به این کشور سفیر اعزام کرده است.

وی در ادامه به "اقدامات عینی و آشکار" سفیر آمریکا در سوریه شامل ملاقات بحث‌برانگیز وی از شهر "حمه" در ماه ژوئیه اشاره کرد که منجر به حمله برخی از حامیان دولت سوریه به سفارت آمریکا و محل سکونت سفیر این کشور در دمشق شد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به پیشنهاد "جو لیبرمن"، سناتور آمریکایی برای ایجاد یک منطقه امن در سوریه گفت: اقدامات نظامی از جمله ایجاد منطقه امن چیزهایی نیستند که مخالفان بشار اسد، رییس جمهوری سوریه از ما می‌خواهند که انجام دهیم. 

نظر شما :