تشدید تحریم ها علیه سوریه

۰۳ مهر ۱۳۹۰ | ۱۳:۰۲ کد : ۱۶۴۹۳ اخبار اصلی
فارس: اتحادیه اروپا به همراه کشور سوئیس در اقدامی جدید، تحریم‌ها علیه بخش نفت سوریه را تشدید کرد و ممنوعیت‌هایی را در فروش و حمل نقل نفت و محصولات نفتی سوریه ایجاد کردند.
به گزارش فارس به نقل از شبکه الجزیره، اتحادیه اروپا در اقدامی پس از آنکه ترکیه اعلام کرد که کشتی حامل تسلیحات که ظاهراً عازم سوریه بوده است را توقیف کرده است، اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه بخش نفت سوریه را تشدید کرد.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا و سوئیس در تحریم‌های جدید خود روز گذشته، بخش نفت سوریه را مورد هدف قرار گرفتند به طوری که اتحادیه اروپا سرمایه‌گذاری جدید در این بخش و همچنین ارائه اسکناس به بانک مرکزی سوریه را ممنوع کرد.

اتحادیه اروپا همچنین دو نفر به همراه 6 شرکت را به لیست افراد و نهادهایی که دارایی‌های آنها مسدود می‌شود و با ممنوعیت پرواز روبرو هستند، افزود.

بر اساس این گزارش، این اقدام جدید اتحادیه اروپا جزء هفتمین تحریم‌های این اتحادیه علیه دولت "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه محسوب می‌شود.

اوایل ماه جاری میلادی، اتحادیه اروپا بر واردات نفت خام سوریه ممنوعیت‌هایی را قرار داد و احتمالاً تحریم‌های جدید، بخش نفت سوریه را بیش از پیش مورد هدف قرار می‌دهد زیرا اتحادیه اروپا 95 درصد از صادرات نفت سوریه را خریداری می‌کند و یک سوم از درآمدهای ارزی این کشور را تأمین می‌کند.

تحریم‌های سوئیس شامل اعمال تحریم‌ بر واردات، فروش و حمل و نقل نفت و محصولات نفتی سوریه می‌شود.

"رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه به خبرنگاران در نیویورک اعلام کرد: ترکیه یک فروند کشتی را توقیف کرده است که پرچم سوریه داشته و سلاح حمل می‌کرده است.

رسانه‌‌های غربی با اعلام تحریم های جدید علیه سوریه در تلاش برای تشدید فشارهای خود بر دولت "بشار اسد" هستند.
 
ناآرامی در سوریه از ماه مارس گذشته با فعالیت گروهک‌های تروریستی در شهر "درعا" در جنوب سوریه آغاز شد و با پراکنده شدن افراد مسلح در شهرهای مرزی، این درگیری‌ها به شهرهای مرزی گسترش یافت و هم‌اکنون نیز ادامه دارد. 

رادیو "اوستن" که برنامه‌های خود را از نروژ پخش می‌کند، تاکنون چندین بار به نقل از دیپلمات‌های غربی فاش کرده است که گروهک‌های مسلح از جانب آمریکا و عربستان سعودی حمایت می‌شوند و عناصر این گروهک‌های در رژیم صهیونیستی آموزش دیده‌اند
 

نظر شما :