توفان تغییر در راه عربستان

۰۹ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۷:۵۵ کد : ۱۵۹۰۹ سرخط اخبار
نویسنده و پژوهشگر سعودی با بیان این که توفان تغییر روز به روز به عربستان نزدیک تر می شود، نسبت به تبدیل تحرکات جوانان این کشور به رویارویی مسلحانه با رژیم آل سعود هشدار داد.

خانم "مضاوی رشید" در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: رژیم سعودی همچنان با زبان شمشیر (سلاح) سخن می گوید و در واقع به ملت عربستان اعلام می کند که اگر می خواهد حقش را استیفا کند باید دست به شمشیر ببرد.

وی خاطر نشان کرد: مخالفت رژیم با هر گونه فعالیت مسالمت آمیز مدنی اگر چه رویارویی را به تاخیر می اندازد، ولی نمی تواند آن را کاملا منتفی کند.
 
این نویسنده سعودی همچنین به سخن دکتر "محمد القحطانی"، مسوول انجمن حقوق مدنی و سیاسی عربستان، اشاره کرد که می گوید: اگر رژیم عربستان تدابیری نیاندیشد با یک انفجار اعتراض های اجتماعی و انقلاب روبرو خواهیم شد که نه از جنس تظاهرات مسالمت آمیز بلکه در قالب رویارویی مسلحانه خواهد بود.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش در تشریح مقاله منتشره خود در نشریه الشرق الاوسط گفت: من در مقاله مزبور اعلام کردم که آرامش فعلی در عربستان آرامش قبل از توفان است.

نویسنده و پژوهشگر سعودی افزود: مقاله ام مبتنی بر بررسی وضعیت فرهنگی و فکری جامعه شبه جزیره و همآوایی این وضعیت با تحولات 6 ماه گذشته در جهان عرب است.

رشید با تاکید بر تشابه وضعیت لیبی و عربستان گفت: عربستان و لیبی با وجود فاصله زیاد دو کشور در موارد بسیاری مانند فقدان نهادهای جامعه مدنی و احزاب سیاسی اشتراک دارند.
 

نظر شما :