پسر بن لادن؛ سفیر صلح

۰۲ بهمن ۱۳۸۶ | ۱۹:۳۲ کد : ۱۳۸۲ اخبار اصلی
پیام عمر اسامه بن لادن برای پدرش
پسر بن لادن؛ سفیر صلح
عمر اسامه بن لادن، یکی از پسران بن لادن در مصاحبه خود با شبکه سی ان ان با ارسال پیامی از پدرش خواست تا راه دیگری برای دستیابی به اهدافش بیابد. وی گفت که این بمب ها و سلاح ها را نباید برای همه استفاده کرد.
 
وی در یکی از محلات متوسط نشین حومه قاهره در مصاحبه خود گفت که برای عموم سخن می گوید زیرا خواستار پایان پایان خشونت هایی است که پدرش مروج آن است. وی همچنین گفت که رهبر گروه القاعده باید تغییر کند.
 
عمر بن لادن همچنین گفت که این پیام فقط خود او نیست بلکه یکی از دوستان پدرش و سایر مسلمانان نیز پنین پیامی را به وی منتقل کرده اند، همه آنها معتقدند که پردم باید راهش را عوض کند. عمر بن لادن همچنین گفت که وی پدرش را به عنوان یک تروریست نمی داند. آن زمان که پدرش علیه روس ها می جنگید آمریکایی ها از وی به عنوان یک قهرمان نام می بردند.
 
عمر اسامه بن لادن در سال 1981 از اولین همسر بن لادن به دنیا آمد. وی چهارمین پسر بن لادن رد میان 17 فرزند وی است. پیش از این از وی و عبدالله اسامه بن لادن، برادر بزرگترش به عنوان پسر عموهای بن لادن نام برده می شد.
 
عمر بن لادن در بین سالهای 1991 تا 1996 به همراه پدرش به سودان و پس از آن به افغانستان سفر کرد. پس از 11 سپتامبر که وی از آن به عنوان یک تراژدی نام می برد، به عربستان سعودی بازگشت و در آنجا شرکت خود را در جده که به کار معامله آهن مشغول بود اداره کرد.
 
عمر اسامه بن لادن در جولای سال 2007 با زینا محمد الصباح ازدواج کرد. زینا پیش از عمر 5 مرتبه ازدواج کرده بود. وی در سن 16 سالگی با مردی از عربستان سعودی ازدواج کرده بود که واسطه ای برای آشنایی زینا با هانواده بن لادن شد. زینا ادعا م یکند که یکبار در دهه 1970 اسامه بن لادن را در یک مهمانی در شهر لندن دیده است.
 
علاقه وافر عمر و زینا به اسب سواری باعث آشنایی این دو نفر شد و آنها در یک برنامه اسب سواری در مصر با یکدیگر آشنا شدند. زینا سومین همسر عمر بن لادن است و 24 سال از وی بزرگتر است. وی دارای 5 نوه است و این درحالی است که عمر بن لادن فرزند دو ساله ای از همسر قبلی خود دارد. این دو در سپتامبر سال 2007 اعلام کردند که به خاطر تهدیدهای موجود از یکدیگر جدا شده اند اما پس از دو هفته با اعلام اینکه اجازه نخواهند داد که تهدیدهای زندگی مشترکشان را از بین ببرد دو باره با یکدیگر ازدواج کردند. عمر و زینا اکنون تصمیم گرفته اند تا در اروپا به زندگی مشترک خود ادامه دهند.
 
در تاریخ 11 ژانویه سال 2008 اسویشییتدپرس در مصاحبه ای با وی در شهر قاهره در مصر انجام داد. در آن زمان وی درحال تبلیغ برای یک مسابقه اسب دوانی برای ترویج صلح در شمال آفریقا بود. به نوشته وب سایت مجله تایمز عمر بن لادن آرزو دارد که سفیر صلح شود تا بتواند مسلمانان را با دنیای غرب آشتی دهد. وی ادعا کرده است که از سال 2000 که از افغانستان خارج شده است با پدرش هیچ تماسی نداشته.  

( ۲ )

نظر شما :