دولت آمریکا بانک صنعت و معدن ایران را تحریم کرد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۲۲:۰۰ کد : ۱۲۹۰۳ سرخط اخبار
دولت آمریکا در ادامه سیاست ضد ایرانی خود بانک صنعت و معدن ایران را تحریم کرد.
 
به گزارش فارس، وزارت دارایی آمریکا طی بیانیه ای اعلام کرد بانک صنعت و معدن ایران را به اتهام مشارکت در برنامه هسته‌ای و همکاری مالی با بانکها و موسساتی که در فهرست سیاه واشنگتن قرار دارند با تحریم های بانکی و مالی روبرو کرده است .
دولت آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی مبادلات تجاری و اقتصادی خود با ایران را به حد صفر رسانده است. هیچ بانک ایرانی در آمریکا فعالیت ندارد و بنابراین به عقیده تحلیلگران تحریم بانک های ایران از سوی وزارت دارائی آمریکا بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.
بر اساس این بیانیه بانک صنعت و معدن که متعلق به دولت ایران است خدمات مالی زیادی را برای بانک ملت و بانک ئی آی اچ هامبورگ آلمان انجام داده است. بانک ملت و بانک ئی ای اچ هامبورگ آلمان پیش از این به اتهام مشارکت در برنامه هسته ای ایران با تحریم های آمریکا روبرو شده بود .
دیوید کوهن معاون وزیر دارایی آمریکا در این باره گفت ایران تلاش زیادی را برای دور زدن تحریمهای بین المللی آغاز کرده است و سعی می کند با استفاده از ظرفیتهای موجود بانکی مبادلات مالی بین المللی خود را برای بانکهای تحریم شده انجام دهد .
وی مدعی شد: تلاشهای فزاینده ایران نشانگر تاثیر گذاری تحریم های بین المللی بر ضد سیستم بانکی این کشور است .
آمریکا و اتحادیه اروپا خارج از چارچوب شورای امنیت تحریم های زیادی را بر ضد برنامه هسته ای ایران اعمال کرده اند. ممنوعیت انجام مبادلات مالی و بانکی بانکهای اروپایی با 18 بانک ایرانی بخشی از این تحریمها به شمار می رود .
بر اساس این گزارش بانک صنعت و معدن ایران به بانک ئی آی اچ اجازه داده تا بسیاری از پس اندازهای خود را به شعبه های این بانک در ایران منتقل کند . بانک صنعت و معدن از این منابع مالی برای پرداخت و انجام مبادلات مالی با بانکهای ملت و صادرات استفاده کرده است .
بر این اساس از جولای 2010 تا کنون بانک صنعت و معدن همکاری تنگاتنگی با بانکهای ملت و ئی آی اچ برای انتقال مبادلات مالی آنها داشته است .

نظر شما :