مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۶:۵۱ کد : ۱۲۲۷۳ اخبار اصلی
در این بخش می خوانید: راه آل خلیفه و آل سعود همان راه کشیش امریکایی است، تمجید هوشنگ امیراحمدی از مواضع مشایی، سناریوی انتقال 400 کارمند به وزارت خارجه و...
مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی

تمجید هوشنگ امیراحمدی از مواضع مشایی

 

به گزارش مشرق به نقل از کیهان، هوشنگ امیراحمدی، رئیس شورای آمریکاییان و ایرانیان که مشایی را از نزدیک می شناسد، گفت: جنبش اصلاحات به دلایل مختلف در ایران موفق نشد. من فکر می کنم که مشایی آلترناتیوی دیگر شده است و نظام ایران در حال استفاده از این فرصت است تا انتخابات بعدی را داغ کند.

به نوشته گاردین، امیراحمدی در توضیح نظریات رئیس دفتر احمدی نژاد می گوید: مشایی می گوید که ایرانیان در وهله نخست ایرانی هستند و بعد مسلمان.

استاد دانشگاه راتگرز می افزاید: او در حال بازگرداندن غرور ملی ایرانیان است. چیزی که نه از ابتدای انقلاب، بلکه دو قرن است که مورد بی توجهی جدی قرار گرفته است.

 

خلیج ع ر ب ی دریای سرخ را می پذیریم

 

علاء الدین بروجردی در گفتگو با روزنامه کویتی "الرای" در پاسخ به سوالی درباره پافشاری بر نام خلیج فارس گفت: ما خلیجی در دریای سرخ داریم که نام آن خلیج عربی است این نام را ما می پذیریم اما دریای واقع میان کشورهای عربی و ایران، خلیج فارس است زیرا این نام تاریخی این دریاست که از هزاران سال پیش تاکنون این گونه نامیده می شد. اگر توجه کرده باشید در تمامی نقشه های قدیمی عبارت خلیج فارس به زبان های مختلف استفاده شده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی درباره اینکه "دلایل ناآرامی های اخیر در منطقه اهواز چیست؟" نیز گفت: شما می دانید که آمریکا تلاش می کند از زمان آغاز بحران در منطقه، حالتی از انشقاق و تفرقه را در ایران ایجاد کند. آمریکایی ها تلاش های طولانی مدت و متعددی را در این زمینه به کار گرفتند. چه در زمینه شبکه های ماهواره ای یا رسانه های دیگر که سعی کردند افکار عمومی را در ایران به سمت خود جلب کنند.

وی افزود: چند سال پیش حوادث و انفجارهایی در منطقه اهواز روی داد که معلوم شد این انفجارها از طریق اینترنت برنامه ریزی شده بود. هم اکنون نیز برخی تحت تاثیر برنامه های رسانه های گمراه کننده آمریکایی قرار گرفتند تا این سناریو دوباره به شکل ضعیف تری تکرار شود. کارشناسان از این موضوع به خوبی آگاهی دارند. قبل از این هم سعی کردند موضوع ندا آقا سلطان را که در اعتراضات اخیر کشته شد را مطرح و بزرگنمایی کنند اما امروز همه فهمیده اند که این سناریو، جعلی و غیرواقعی بود. در موضوع اهواز نیز همین گونه است.

 

ساخت یک نیروگاه از صفر با صرفه تر از اتمام نیروگاه بوشهر است

 

رئیس کمیته ویژه بررسی علل تاخیر نیروگاه بوشهر تاکید کرد: از آنجا که سناریوی تحویل نیروگاه بوشهر هر سال در حال تکرار است به نظر می رسد ساخت یک نیروگاه از صفر، سریع تر و کم هزینه تر خواهد بود.

حسن غفوری فرد در گفتگو با مهر درباره عملکرد کمیته ویژه بررسی علل تاخیر احداث نیروگاه بوشهر گفت: متاسفانه هر سال شاهدیم که وعده تحویل این نیروگاه به سال آینده موکول می شود و همواره صحبت از اشکالات فنی است.

وی گفت: سئوال اصلی ما این است آیا با وجود این همه اشکال و صرف هزینه و طی زمان طولانی، احداث این نیروگاه با این وضعیت به صلاح بوده است یا نه؟ ما می توانستیم قرارداد جدیدی با روسیه یا چین ببندیم، مطمئنا در این صورت ساخت یک نیروگاه جدید سریعتر پیش می رفت.

 

به هیچ کشوری سلاح نداده ایم

 

آیت الله خاتمی گفت: حمایت ما از کشورهای اسلامی و مردم مسلمان، چیز تازه ای نیست؛ چرا که همواره حامی معنوی کشورهای مظلوم، به ویژه مسلمانان ستم دیده بوده ایم، اما اگر منظورشان فرستادن سلاح به این کشورها بوده است، این سخنان دروغ محض است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری تصریح کرد: 33 سال است جمهوری اسلامی ایران، از تمام مسلمانان عالم بدون در نظر گرفتن مذهب خاص، حمایت می کند؛ چنان که در مسئله ای که سال ها پیش برای بوسنی به وجود آمد، با اینکه مردمش از اهل سنت بودند، حمایت کردیم، یا این که از مردم غزه که آن ها نیز از اهل تسنن هستند، هم حمایت کرده ایم و همچنین به مردم شیعه لبنان نیز همواره توجه داشتیم.

 

آل‌سعود و آل‌خلیفه وحشی‌اند

 

آیت الله صافی گلپایگانی روز یکشنبه در دیدار جمعی از دختران بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: ابتدای سخنم نسبت به این جنایات و هتک حرمت به قرآن کریم توسط حاکمان خودفروخته که سیاست‌های بیگانگان را در ممالک اسلامی پیاده می‌کنند، اظهار تاسف می‌کنم.

وی افزود: این جنایات را در حالی صورت می‌دهند که ادعای آن‌ها و به ویژه آل سعود، گوش فلک را کر کرده است و نمی‌دانم وحشی‌گری آن‌ها که در تاریخ سابقه نداشته است را با چه زبانی بیان کنم. در هر صورت اهانت به قرآن که اهانت به پیامبر اسلام‌ (ص) و امام زمان (عج) است را به امام عصر  تسلیت عرض می‌کنم؛ البته این آل سعود و آل خلیفه وحشی‌تر از آن هستند که این مطالب ما به گوششان برسد.

 

خبرنگاران از تمام دنیا به کشورمان می‌آیند

 

سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد با اشاره به صادر نشدن روادید برای ناشران ایرانی از طرف کشور انگلیس، این عمل انگلیس را محکوم کرد و گفت: این رفتار دولت انگلیس با آن‌که خود را مهد آزادی و دموکراسی و اندیشه‌های مختلف می‌داند، باعث تعجب است چرا که نمی‌توانند تحمل کنند تعدادی از ناشران ایرانی در کشورشان حضور پیدا کنند.

حسینی با بیان اینکه در برابر این‌گونه رفتارهای کشورهای دیگر مقابله به مثل نخواهیم کرد، افزود: خبرنگاران آنها در برنامه‌های گوناگون ما حضور دارند و از اول انقلاب هم بنا نداشتیم رفتارهایی مانند کشور انگلیس داشته باشیم. هم‌اکنون نیز می‌بینید که خبرنگاران از تمام دنیا به کشورمان می‌آیند و به راحتی با مسئولان کشور مصاحبه می‌کنند و برایشان از مراکز مختلف کشور، حتی از مکان‌های حساس صنعتی و هسته‌یی کشور بازدید گذاشته می‌شود؛ اما آنها به هیچ وجه به خبرنگاران ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهند و این نشان می‌دهد که خیلی طرفدار جریان آزاد اطلاعات در دنیا نیستند.

 

تاخیر عمدی در تحویل اس 300 به ایران

 

به گزارش خبرگزاری فارس، روسلان علی اف عضو مرکز مطالعات راهبردی و فناوری به شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفته است: سامانه‌های اس 300 تولید شده و آماده بود، اما روسیه عمدا در عرضه آن به ایران تعلل کرد تا قطعنامه 1929 صادر شود و بعد با استناد به این قطعنامه بتواند کل معامله با ایران را منتفی اعلام کند.

علی‌اف افزوده است: روسیه قراردادی برای صادرات سامانه اس 300 به ایران داشت و باید این قرارداد عملی می‌شد. این ایران نبود که بر سر بهای خرید این سامانه چانه‌زنی می‌کرد. تهران بر اساس قرارداد بهای لازم را پرداخت کرده بود. سامانه اس 300 هم بر اساس قرارداد ساخته شد، اما در انبارهای روسیه نگهداری شد تا سران سیاسی مسکو درباره تحویل این سامانه به ایران تصمیم‌گیری کنند.

 

سناریوی انتقال 400 کارمند به وزارت امور خارجه       

 

راهبرد نیوز نوشت: در راستای ایجاد تغییرات ساختاری در وزارت امور خارجه، طرح انتقال 400 کارمند متخصص از سایر دستگاهها به این وزارتحانه کلید خورد.

بنابر این گزارش، شرح وظایف معاونت ها،عناوین پست ها، شیوه استخدام و جذب نیرو ، بازنشستگی کارکنان،سفرا و دیپلمات ها ،شیوه انتخاب سفرا و اعزام دیپلمات ها در شمار مهمترین تغییرات ساختاری وزارت امور خارجه است.

ادغام معاونت ها یکی از موضوعات این تغییرات است که بنا برگمانه های فارس، معاونت‌های آسیا و اقیانوسیه و خاورمیانه و مشترک المنافع به معاونت آسیا، اقیانوسیه و مشتر‌ک‌المنافع تغییر و خاورمیانه به همراه آفریقا و عربی یک معاونت را تشکیل می‌‌‌دهند. معاونت‌های اروپا و آمریکا نیز به یک معاونت (اروپا و آمریکا) تبدیل خواهد شد. براساس این گزارش معاونت حقوقی و بین‌المللی کماکان به کار خود ادامه می‌دهد و تغییری در آن ایجاد نخواهد شد.

 

آذربایجان با حل نظامی برنامه هسته ای ایران موافق نیست

 

وزیر خارجه آذربایجان در مصاحبه با روزنامه روسی "اخبار مسکو" گفت: آذربایجان با حل نظامی مشکل برنامه هسته ای ایران مخالف است.

المار محمدیاراف اضافه کرد: تعداد آذربایجانی های ایران بیشتر از تعداد آذربایجانی های در خود جمهوری آذربایجان است ولذا ما به عنوان یک همسایه کشور ایران، راه حل نظامی مسئله هسته ای را قبول نمی کنیم. آذربایجان با کشورهای اتمی همجوار است و سیاست عدم گسترش سلاح هسته ای اهمیت بسیاری دارد.

 

حج فعلا حرام است

 

رییس فراکسیون روحانیون مجلس خواستار توقف سفر حج عمره شد و گفت: علما باید بازنگری در بحث زیارت زائرین داشته باشند چرا که ریختن پول مردم به جیب آل سعود حرام است و برای انجام یک کار مستحب نباید کار حرام انجام داد.

محمدتقی رهبر در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران از علما خواستار دستور توقف حج عمره شد و گفت: نیازی به انجام حج عمره و ریختن پول مردم در جیب آل سعود نیست.

نماینده اصفهان در مجلس با بیان اینکه آل سعود فرقی با آل یهود ندارد، تاکید کرد: آل سعود قاتل است و با رفتن مردم ما به حج عمره پول مردم در جیب آنها می رود و آنها با این پول سلاح می خرند و مردم مسلمان را می کشند.

 

توضیحات توتال درباره یک خبر

 

به گزارش مهر، دفتر شرکت توتال فرانسه در تهران در توضیحاتی درباره خبر "بازاریابی برای فروش سوخت به ایران/ افزایش همکاری های گازی تهران - پاریس" به نقل از مدیرعامل این شرکت اعلام کرده است که علت حضور شرکت توتال در شانزدهمین نمایشگاه نفت و گاز ایران آشنایی و ارتباط شرکت با شرکت های ایرانی فعال در زمینه صنعت نفت و گاز ایران و اعلام آمادگی این شرکت برای ادامه همکاری در صنعت نفت و گاز ایران در صورت لغو تحریم های اتحادیه اروپاست.

بنابراین حضور توتال در این نمایشگاه در راستای احقاق موارد مذکور بوده و نه در جهت "بازاریابی برای فروش سوخت به ایران و یا فروش فرآورده های نفتی این شرکت".

دفتر توتال در تهران تصریح کرد: اهم سابقه فعالیت شرکت توتال در ایران در حوزه پروژه های بالادستی نفتی و گازی است که شامل اجرای سه پروژه نفتی به نامهای سیری، بلال و درود و یک پروژه گازی فاز 2 و 3 پارس جنوبی بوده است و تنها مورد فعالیت این شرکت تحت عنوان شرکت "Beh Total" در زمینه پائین دستی محدود به همکاری بخش روغن این شرکت با شرکت "بهران" در زمینه تولید روانکارهای صنعتی، خودرو و گریس است.

 

راه آل خلیفه و آل سعود همان راه کشیش امریکایی است

 

سردار محمد صالح جوکار رئیس سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان کشور گفت: براساس آخرین اخباری که منتشر شده است 30 مسجد و 50 حسینیه را عمال آل خلیفه و آل سعود به آتش کشیدند و قرآن و سایر کتب دینی را سوزانده اند. راه اینها همان راه کشیش نادان امریکایی است؛ در عربستان قرآن را با صوت و لحن زیبا می خوانند اما چه فایده که کفار بر آنها مسلط هستند و به قرآن عمل نمی شود و این قرآن خواندن هیچ ارزشی ندارد.



نظر شما :