عبدالرحمن العطيه کيست؟

۲۷ آذر ۱۳۸۶ | ۱۹:۴۲ کد : ۱۲۲۴ اخبار اصلی
آشنایی با دبير کل شوراى همکارى خليج فارس
عبدالرحمن العطيه کيست؟
عبدالرحمن العطیه، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس ضمن اشغالی خواندن جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، اعلام کرد، تا زمانی که ایران بر سر این جزایر با امارات به توافق نرسد، کشورهای حوزه خلیج فارس مناسبات خود باایران را گسترش نخواهند داد. عبدالرحمن العطیه در تلویزیون قطر گفت که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به دنبال بهبود همکاری با ایران هستند.
 
گرچه ماباید به یاد داشته باشیم که ایران سه جزیره امارات متحده عربی را اشغال کرده است.  بدون حل این مناقشه خواه از راه گفتگوی مستقیم خواه با میانجی‌گری جهانی، امارات متحده عربی، و کشورهای خلیج فارس همکاری با ایران را بهبود نخواهند داد.
 
 آقای العطیه همچنین اعلام کرد که از دیدگاه من حل مساله این سه جزیره باید پیش‌شرطی برای هرگونه همکاری باشد.آقای العطیه دربرنامه‌ای که دانشجویان از شش کشور حوزه خلیج فارس حضور داشتند در پاسخ بهاین پرسش که آیا ایالات متحده به ایران حمله می‌کند گفت که من معتقدم هم ایران وهم قدرت‌های غربی اقداماتی نخواهند کرد که امنیت و ثبات در منطقه را متزلزل کند. دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در حالی این اظهارات را بیان می‌کند که محموداحمدی‌نژاد، به عنوان نخستین رییس‌جمهوری ایران در واپسین نشست این شورا در دوحه شرکت کرد.
 
عبدالرحمن العطیه دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس سال گذشته در مصاحبه ای با روزنامه شرق الاوسط اعلام کرده بود که هرگونه مقایسه میان برنامه هسته ای ایران واسرائیل را نادرست است  و یادآور شد که ایران به طورمستمر اعلام کرده است برنامه‌های هسته‌ای اش با اهدافی صلح آمیز صورت می‌گیرد. وی همچنین خواستار حل مساله هسته‌ای ایران از طریق دیپلماتیک شد.
 
عبدالرحمن العطیه کیست؟
عبدالرحمن العطیه متولد سال 1950 در دوحه می باشد. وی فوق لیسانس خود را در رشته علوم سیاسی و جغرافیا از دانشگاه میامی ایالت فلوریدای ایالات متحده آمریکا اخذ کرده است.
 از سال 1972 تا 2001 نماینده اتحادیه قطر در نشست های اتحادیه عرب بوده است.
عبدالرحمن العطیه همچنین نماینده قطر در نشست کشورهای عدم تعهد در الجزایر در سال 1973 بود و در سال 1976 در کلمبو و در سال 1979 در هاوانا نمایندگی کشور قطر در نشست های کشورهای عدم تعهد را بر عهده داشته است.
 
عبدالرحمن العطیه درجه سرهنگی را در سال 1985 از کشور فرانسه گرفته است. عالی ترین درجه نظامی را از کشور ایتالیا در سال 1992 به دست اورده است. شوالیه درجه یک کشور فرانسه را در سال 1993 از آن خود کرده است و نشانه های لیاقت و ملی و بین المللی از کشورهای فیلیپین، اندونزی، آرژانتین و صندوق بین المللی رشد کشاورزی را به دست آورده است.
 
وی از سال 2001 به بعد به عنوان دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس انتخاب شد. آقای العطیه  دارای 2 فرزند پسر و 3 فرزند دختر است.

( ۲ )

نظر شما :