معمر در پاریس

۲۵ آذر ۱۳۸۶ | ۱۹:۱۵ کد : ۱۲۰۵ اخبار اصلی
سفر رهبر لیبی به پاریس با مخالفت شدید گروه های مخالف دولت رو به رو شده است
معمر در پاریس
معمر قذافی، رهبر لیبی اولین دیدار رسمی خود را پس از سی سال از فرانسه آغاز کرده است و به یکی از کابوس های نیکولا سارکوزی، رییس جمهور فرانسه تبدیل شده است.
 
رهبر لیبی به خواسته نیکولا سارکوزی عملیات تروریستی در الجزیره را محکوم کرد و این در حالی است که نتوانست توجیهی برای اقامت طولانی مدتش در فرانسه پیدا کند.
 
گروه های مخالف سارکوزی معتقدند که وی توجهی به نقض حقوق بشر در لیبی ندارد و تنها برای بستن قراردادهای تجاری با این کشور جنایات دولت قذافی را نادیده می گیرد.
 
سارکوزی اما برای توجیه سفر قذافی اعلام کرد که شرکت های فرانسوی قراردای به مبلغ 10 میلیون یورو با لیبی به امضا رسانده اند و روز چهارشنبه هفته گذشته برای کاهش تنش های به وجود آمده از معمر قذافی خواست تا دو انفجار صورت گرفته در الجزایر را محکوم کند.
 
معمر قذافی در پی سفر خود به فرانسه از اقامت در کاخ الیزه سر باز زد و به رسم سنت صحرا تصمیم گرفت در چادر اقامت کند. چادر وی در محوطق هتل مارینی در کنار کاخ الیزه برپا شد. تمامی محافظان وی را زنان تشکیل می دهند که همراه وی به پاریس سفر کرده اند.
 
سرهنگ معمر ابومنیار قذافی در سال 1942 به دنیا آمد و از سال 1969 عملا رهبر کشور لیبی بوده است.
با اینکه وی به طور رسمی دارای هیچ مقام یا عنوانی نیست ولی رییس مجلس شورای انقلاب در لیبی به شمار می رود و در بیانات حکومتی و مطبوعاتی دولتی از او با القاب تشریفاتی رهنمای انقلاب کبیر سوسیالیستی یکم سپتامبر خلق جمهوری عربی لیبی و رهبر برادرانه و رهنمای انقلاب نام می برند. قذافی در شطیب الکراعیه در وادی جارف در استان سرت به دنیا آمده است. وی در منطقه کویری سرت بزرگ شد و دوره آموزش ابتدایی تحت آموزش های دینی و سنتی از سال 1956 تا 1961 قرار داشت.
 
معمر قذافی از جمال عبدل ناصر رهبر کشور همسایه مصر الهام می گرفت.
معمر قذافی برای ادامه تحصیل در رشته حقوق روانه دانشگاه لیبی شد و در سال 1963 وارد آکادمی نظامی شد. پس از پایان تحصیلاتش وی به بریتانیا سفر کرد تا تحصیلات خود را ادامه دهد.
 
در اول سپتامبر سال 1969، معمر قذافی به همراه گروه کوچکی از سران نظامی که توسط وی رهبری می شدند دست به کودتا علیه پادشاه ادریس اول زدند. در آن زمان پادشاه ادریس اول برای درمان پزشکی به یونان سفر کرده بود.
 
از آن تاریخ به بعد وی عملا رهبر لیبی به شمار می رود.

نظر شما :