نقشه های سعد برای براندازی بشار

۲۷ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۰ کد : ۱۱۹۲۶ سرخط اخبار
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، اسناد ویکی لیکس نشان می دهد "سعد حریری" در سال 2006 درصدد تغییر رژیم "بشار اسد" با ائتلافی از سوی اخوان المسلمین و برخی از شخصیتهای برجسته رژیم سابق سوریه بوده است.

بر این اساس، حریری در آن زمان پیشنهاد داده که رژیم وقت دمشق برکنار شده و جای خود را به ائتلافی دیگر که در پیشنهاد وی مطرح شده است، بدهد.

بنابر اسناد سفارت آمریکا در بیروت حریری در تاریخ 24 آگوست 2006 که در مقام نخست وزیری حضور نداشته است در دیدار با مقامات آمریکایی با اشاره به اظهارات بشار اسد در زمینه وقوع جنگ داخلی در لبنان، خواستار تلاش برای کنار زدن رژیم بشار اسد از قدرت می شود.

این اسناد نشان می دهد که حریری در آن زمان در پاسخ به این سوال مقامات آمریکایی که پس از سقوط رژیم دمشق چه کسانی جای آنها را خواهند گرفت؛ این گونه پاسخ داده که در صورت سقوط اسد ائتلافی از سوی اخوان المسلمین سوریه و برخی از شخصیتهای رژیم سابق از جمله "عبدالحلیم خدام" (معاون حافظ اسد) و "حکمت الشهابی" (رئیس سابق ستاد مشترک ارتش) تشکیل شده و قدرت را در سوریه در دست می گیرد.

روزنامه الاخبار لبنان در حالی این اسناد را منتشر کرده که مقامات سوری در روهای اخیر برخی از اعضای جریان المستقبل (به رهبری سعد حریری) را متهم به ارائه سلاح و پول به برخی مخالفان رژیم دمشق کرده اند تا در جریان اعتراضات اخیر سوریه در راستای سرنگونی بشار اسد فعالیت کنند.



نظر شما :