علی باقری: همه بر اصل مذاکره تاکید دارند

۲۴ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۴:۰۸ کد : ۱۱۸۳۴ سرخط اخبار

معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره بر تاکید1+5 و ایران بر اصل مذاکره گفت: زمان و مکان این مذاکرات در آینده تعیین خواهد شد. 

علی باقری، عصر سه شنبه در پاسخ به سؤال خبرنگاران و شماری از دانشجویان دانشگاه پیام نور زنجان در مورد وضعیت مذاکرات ایران و 1+5 با اشاره به چگونگی و روند مذاکرات صورت گرفته اظهار داشت: اصل مذاکره ایران و گروه 1+5 مورد تأکید طرفین است و در عین حال زمان و مکان این مذاکرات در آینده تعیین خواهد شد.

وی در ادامه با ارائه تحلیلی از ناکارآمدی تسلیحات هسته ای در جهان افزود: فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، شکست مفتضحانه آمریکا در عراق، شکست رژیم صهیونیستی از یک حزب در جنگ سی وسه روزه و از گروهی کوچک در جنگ بیست و دو روزه را از مصداقهای بارز امنیت آور نبودن سلاح هسته ای دانست.

وی با اشاره به روند فعالیتهای صلح آمیز هسته ای ایران و تعامل با دیگر کشورها در این زمینه، گفت: مناسبات میان بازیگران عرصه بین الملل براساس منافع است و ما باید سعی کنیم تا منافع طرف مقابل را با منافع خود و تهدیدها و فرصتهای آنها را با خود همسو کنیم.

باقری، به ساخت نیروگاههای هسته ای اشاره کرد و افزود: این علم از علوم پیشرفته است و به جهت داشتن ظرافتهای خاص نیروگاههای هسته ای، ساخت نیروگاهها باید بر اساس استانداردهای آژانس اجرا شود.

معاون دبیرشورای عالی امنیت ملی، با اشاره به فشارها و اعمال تحریمهای دشمنان برای متوقف کردن پیشرفت ایران در مسیر هسته ای، تأکید کرد: پایداری و ادامه حرکت روبه رشد ایران اسلامی در این راه، بویژه در طول سالهای اخیر نشان داد که هیچ مانعی قادر نخواهد بود سد راه رشد و تعالی این کشور باشد.

باقری، فعالیت هسته ای را یک نیاز جدی و ضرورت علمی در کشور دانست و گفت: هیچ دولتی در این کشور نیز قادر نخواهد بود تا به فعالیتهای هسته ای ایران نگاهی انفعالی داشته و یا در صدد ایجاد وقفه در آن باشد.

وی ادامه داد: داشتن سلاح هسته ای برای کشورها امنیت نمی آورد و جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به فکر استفاده از این سلاح و دیگر سلاحهای کشتار جمعی نبوده است.


نظر شما :