پاسخ ایران به ادعای وال استریت ژورنال

۲۲ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۱۷۸۷ سرخط اخبار
دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران درسازمان ملل متحد در پاسخ به برخی اتهامات بی اساس روزنامه وال استریت ژورنال، تاکید کرد 'اسراییل تهدید هسته ای است نه ایران'.
   
به گزارش ایرنا متن کامل این مقاله که به قلم علیرضا میریوسفی مسوول مطبوعاتی نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل در روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شده به شرح زیر است.

در مورد مقاله ایران هراسانه سفیر رژیم صهیونیستی تحت عنوان «اگر قذافی سلاح هسته‌ای می‌داشت چه می‌شد؟» مورخ 29 مارس، برخلاف ادعاهای پوچ و واهی مطروحه در این مقاله، برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز است و گزارش‌های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی که بعد از انجام بازرسی های متعدد از مراکز هسته‌ای ایران تهیه شده، تایید کننده آن است و تا کنون هیچ گونه شواهدی مبنی بر وجود جنبه های نظامی در برنامه صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

همچنین هدف اصلی تبلیغات دروغین علیه ایران که در مقاله مذکور نیز منعکس گردیده است، انحراف توجهات افکار عمومی مردم جهان از تهدید اصلی و واقعی رژیمی است که خود مهمترین ناقض ترتیبات منع اشاعه سلاح های هسته‌ای است و بعلاوه به واسطه تمایلات توسعه طلبانه خود، همچنان به سرکوب مردم فلسطین ادامه داده و به اشغال سرزمین آنان که ناقض اصول مسلم قوانین بین الملل است، ادامه می دهد.

کاملا عجیب است مقاله‌ کسی منتشر می شود که نماینده بزرگترین رژیم تروریستی و آپارتاید جهان است که کماکان به نقض سیستماتیک حقوق مردم فلسطین ادامه می‌دهد و در آن این اتهامات بی اساس به کشور بزرگ ایران وارد می آید. این رژیم دارای زرادخانه‌های عظیم سلاح هسته‌ای است که مخفی نگاه داشته شده و تهدید بالقوه‌ای بر علیه مردم خاورمیانه محسوب می‌گردد.

در مقابل، ایران جزو امضاء کنندگان معاهده NPT است و یکی از اولین پیشنهاددهندگان و جدی ترین حامیان برنامه سازمان ملل متحد برای ایجاد خاورمیانه‌ای عاری از سلاح هسته‌ای است. درحالیکه رژیم صهیونیستی، هرگونه پیوستن و قبول تعهدات NPT را رد کرد و تا کنون اجازه هیچ گونه بازرسی از تاسیسات مخفی هسته ای اش را به بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای نداده است.

نظر شما :