مقتدی صدر: امریکایی‌ها بمانند جیش المهدی را فعال می‌کنم

۲۱ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۳ کد : ۱۱۷۴۶ سرخط اخبار

رهبر جریان صدر در پیام امروز خود در تظاهرات میلیونی ضد اشغالگری در عراق هشدار داد که در صورت تمدید توافقنامه امنیتی، تعلیق فعالیت جیش‌المهدی را لغو خواهد کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "سومریه نیوز "، "مقتدا صدر " رهبر جریان صدر در تظاهرات میلیونی امروز مردم عراق علیه اشغالگری در این کشور طی پیامی اعلام کرد که در صورت تمدید حضور نظامیان آمریکایی در عراق، تعلیق فعالیت جیش المهدی لغو خواهد شد.

" صلاح العبیدی " سخنگوی جریان صدر در جمع میلیونی مردم در میدان "المستنصریه " در شرق بغداد پیام مقتدا صدر درخصوص لزوم خروج اشغالگران و همچنین گرامیداشت شهادت "محمد باقر صدر " را قرائت کرد.

رهبر جریان صدر در پیام خود تهدید کرد که اگر نیروهای اشغالگر در زمان تعیین شده خاک عراق را ترک نکنند، تعلیق فعالیت جیش المهدی لغو خواهد شد. وی در ادامه خواستار مقاومت نظامی اهل تسنن و تشیع برای عقب‌نشینی ارتش آمریکا از کشورش شد.

میلیون ها نفر از مردم شهر "بغداد " پایتخت عراق امروز با حضور در میدان "المستنصریه " و خیابانهای اطراف آن با سردادن شعار خروج اشغالگران آمریکایی از کشورشان را خواستار شدند.

میلیون ها نفر از مردم مناطق مختلف عراق نیز امروز در تظاهراتی گسترده بر لزوم خروج اشغالگران آمریکایی و استقلال و حاکمیت کشورشان تاکید کردند.

تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پرچم عراق و پارچه نوشته و پلاکاردهایی، بر استقلال و حاکمیت عراق تاکید کردند.

تظاهرات‌کنندگان عراقی، همچنین مخالفت خود را با هرگونه تمدید حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در کشورشان اعلام و تاکید کردند که نیروهای اشغالگر آمریکایی باید براساس توافقنامه امنیتی امضا شده بین بغداد و واشنگتن درپایان سال جاری میلادی خاک عراق را ترک کنند.

"رابرت گیتس " وزیر دفاع آمریکا دو روز پیش برای اعمال فشار بر مقامات عراقی، بمنظور تمدید حضور نظامیان کشورش در این کشور، سفری به عراق داشت.



( ۱ )

نظر شما :