دولت سوریه: تظاهرات مسالمت‌آمیز آری ولی فتنه‌انگیزی هرگز

۲۱ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۵ کد : ۱۱۷۴۴ سرخط اخبار

وزارت کشور سوریه اعلام کرد که هرگز اجازه نمی‌دهد تظاهرات مسالمت آمیز با هرگونه اقدام خرابکارانه آشوب و فتنه انگیزی و نابودی وحدت ملی اشتباه گرفته شود.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه‌ المره‌، وزارت کشور سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ در راستای حفظ امنیت کشور، شهروندان و سازمان‌های دولتی و خدمات رسانی مسئولان کشور اقدام به دستگیری عاملان، آشوب در کشور و مانع از دخالت برخی بخش‌های خارجی خواهند کرد، چرا که برخی بخش‌های خارجی افرادی در میان تظاهرکنندگان قرار داده اند که دست به تیراندازی بی هدف علیه غیرنظامیان زده‌اند تا میان شهروندان و نیروهای امنیتی اختلاف و بحران ایجاد کنند.

یک مقام مسئول در وزارت سوریه اعلام کرد:‌ بر اثر تیراندازی افراد مسلح به نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی در درعا در جنوب سوریه 19 تن کشته و 94 تن زخمی شدند.

این مقام گفت:‌ افراد مسلح به تیراندازی علیه شهروندان و نیروهای پلیس و امنیت اقدام کردند که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از آنها منجر شد.

این مسئول ادامه داد:‌ به تمام نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی که در اماکن تجمع مردم انجام وظیفه می‌کنند دستور اکید داده شده است که سلاح حمل نکنند.

خالد العبود‌ عضو پارلمان سوریه گفت:‌ برخی معترضان به جای بالا بردن سقف خواسته‌هایشان به دنبال بالا بردن سقف اعتراضاتشان هستند.

وی خاطرنشان کرد:‌ باید به اکثر خواسته‌های معترضان پاسخ داده شود.



نظر شما :