صالحى: آماده گفت‌وگو با 1+5 هستيم

۰۸ اسفند ۱۳۸۹ | ۱۴:۰۷ کد : ۱۰۴۹۳ اخبار اصلی
ما همواره اعلام کرده‌ايم که جهت حل و فصل موضوع آماده گفت‌وگو با 1+5 هستيم.
صالحى: آماده گفت‌وگو با 1+5 هستيم

ديپلماسى ايرانى: وزير امور خارجه کشورمان در مورد تحولات صورت گرفته در منطقه گفت: اين تحولات در جهت منافع ملت‌هاى منطقه است و امروز اين ملت‌ها با هوشيارى در جهت کسب و تثبيت مطالبات مردمى خود هستند.

به گزارش ايسنا، على اکبر صالحى، وزير امور خارجه کشورمان در ديدار معاون وزير خارجه ژاپن ضمن ابراز خرسندى از روابط خوب و مناسبات سازنده دو کشور اظهار اميدوارى کرد که اين روابط تعميق و گسترش يابد.

صالحى ضمن تشريح فعاليت هسته‌يى صلح‌آميز کشورمان، رفتار غربى‌ها در اين موضوع را مورد انتقاد قرار داد و گفت: کشورهاى غربى در مقابل اقدامات مثبت و همکارى سازنده جمهورى اسلامى ايران با آژانس بين‌المللى انرژى اتمى بد رفتار کردند اما با رژيم صهيونيستى با برخوردارى از سلاح هسته‌يى که هيچ تعهدى به ان‌.پى‌.تى ندارد و به هيچ مرجعى هم پاسخگو نيست به گونه‌اى ديگر رفتار مى‌کنند.

وى افزود: ما همواره اعلام کرده‌ايم که جهت حل و فصل موضوع آماده گفت‌وگو با 1+5 هستيم.

وزير امور خارجه درباره روابط جمهورى اسلامى ايران با آمريکا به رفتار پر از تناقض آمريکا اشاره کرد و گفت: آنها در گفتار و رفتار خود صادق نيستند. آنها اگر به طور واقعى خواهان مذاکره و روابط با جمهورى اسلامى ايران هستند بايد رفتار خود را در قبال ايران به طور ريشه‌اى تغيير دهند.

در اين ملاقات بشو ضمن ابلاغ پيام دوستى نخست وزير ژاپن، از اراده کشورش براى توسعه و تحکيم روابط با جمهورى اسلامى ايران خبر داد و اظهار اميدوارى کرد که همکارى دو کشور در عرصه‌هاى سياسى، اقتصادى و فرهنگى همانند گذشته استمرار يابد.

معاون وزير خارجه ژاپن با اشاره به حق ايران در استفاده صلح‌آميز از انرژى هسته‌يى گفت: ژاپن تنها کشورى است که اثرات مخرب سلاح‌هاى هسته‌يى را تجربه کرده به همين دليل خلع سلاح خواست عموم مردم ژاپن است و ما در اين زمينه جدى هستيم.

 


نظر شما :