حسنى مبارک سفر به عربستان را رد کرد

۰۶ اسفند ۱۳۸۹ | ۲۱:۵۷ کد : ۱۰۴۷۱ اخبار اصلی
اخیرا یک هیات بلندپایه عربستانی، با سفر به مصر از طرف پادشاه عربستان، از حسنی مبارک دعوت کرد که برای ادای حج عمره به عربستان سفر کند اما وی این دعوت را نپذیرفت.
حسنى مبارک سفر به عربستان را رد کرد
اخیرا یک هیات بلندپایه عربستانی، با سفربه مصر از طرف ملک عبدالله بن عبدالعزیرپادشاه عربستان،از حسنی مبارک دعوت کرد که برای ادای حج عمره به عربستان سفر کند اما وی ضمن عذر خواهی ، این دعوت را نپذیرفته است.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری ’ القدس العربی ’ پنجشنبه شب نوشت: این هیات پنج نفره در شرم الشیخ با مبارک ملاقات کرده و پیام پادشاه عربستان را به وی رساندند اما مبارک به دلیل اینکه ممکن است این سفر حمل بر فرار وی از مصر شود، این دعوت را رد کرده است.

این در حالی است که شبکه  الحره  آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرده بود مبارک سه شنبه برای معالجه بیماری سرطان پانکراس که مدتی است از آن رنج می برد، شرم الشیخ را به مقصد شهر تبوک عربستان ترک کرده است.

با این که مقامات مصری تاکنون اظهار نظری در این مورد نکرده اند اما برخی از افسران بلند پایه مصری در شورای عالی نیروهای مسلح تاکید کرده اند که با وجود ضبط اموال مبارک و خانواده اش ، مانعی برای خروج مبارک از کشور وجود ندارد .
پادشاه عربستان نخستین رهبرعربی بود که پس از شعله ور شدن آتش انقلابات مردمی مصر، حمایت کامل خود از مبارک را اعلام کرد.

نظر شما :