قذافى شخصا دستور بمب‌گذارى لاکربى را صادر کرد

۰۵ اسفند ۱۳۸۹ | ۱۷:۱۵ کد : ۱۰۴۶۳ اخبار اصلی
شخص معمر قذافى عمدا به عامل بمب‌گذار لاکربى دستور داده تا در سال 1998 هواپيماى مسافربرى شرکت پان آمريکن را منفجر کند.
قذافى شخصا دستور بمب‌گذارى لاکربى را صادر کرد

دیپلماسی ایرانی: يک روزنامه سوئدى به نقل از وزير دادگسترى سابق ليبى اعلام کرد که شخص معمر قذافى عمدا به عامل بمب‌گذار لاکربى دستور داده تا در سال 1998 هواپيماى مسافربرى شرکت پان آمريکن را منفجر کند.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزارى آلمان، وب سايت روزنامه سوئدى "اکسپرسن ديلى" نوشت که مصطفى عبدالجليل وزير دادگسترى سابق ليبى که روزدوشنبه در اعتراض به سرکوب معترضان در ليلى توسط معمر قذافى از سمت خود استعفا کرده است، اعلام کرده که مدارکى در اختيار دارد که ثابت مى‌کند که معمر قذافى، رهبر ليبى دستور بمب‌گذارى و انفجار هواپيماى مسافربرى شرکت پان آمريکن را بر فراز شهر لاکربى به عبدالباسط المقرحى داده است.

وى افزود که معمر قذافى براى آنکه تمام تلاش خود را براى پنهان کردن نقش خود در اين حادثه تروريستى انجام دهد از تمام ظرفيت قدرتش بهره‌گيرى کرده است تا عبدالباسط المقرحى، عامل بمب‌گذار لاکربى را که در دادگاهى در سال 2001 به حبس ابد محکوم شده بود، به ليبى باز گرداند.

خبرنگار اين روزنامه سوئدى مصطفى عبدالجليل را در محلى در ليبى ملاقات کرده است و به جزييات بيشترى درباره علت دست داشتن قذافى در اين حادثه اشاره نکرده است.

المقرحى سال 2009 به علت ابتلا به بيمارى سرطان از محل زندان خود در اسکاتلند آزاد شد، اما به رغم آنکه پزشکان آن زمان اعلام کرده بودند که وى تنها تا سه ماه ديگر زنده مى‌ماند، هنوز زنده و سالم است.

 


نظر شما :