قرضاوى فتواى مرگ قذافى را صادر کرد

۰۳ اسفند ۱۳۸۹ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۰۴۱۷ اخبار اصلی
رئيس اتحاديه جهانى علماى مسلمين فتواى قتل معمر القذافى به علت کشتن مردم بى‌گناه را صادر کرد.
قرضاوى فتواى مرگ قذافى را صادر کرد

رئيس اتحاديه جهانى علماى مسلمين فتواى قتل معمر القذافى به علت کشتن مردم بى‌گناه را صادر کرد.

به گزارش ايسنا، شيخ يوسف القرضاوى، رئيس اتحادى جهانى علماى مسلمين در گفتگو با شبکه الجزيره از افسران، فرماندهان و سربازان ارتش ليبى خواست که دستورات معمر القذافى، رهبر ليبى را گوش نکرده و دست به کشتار مردم نزنند چرا که اين حرف شنوى و اطاعت حرام است و در صورتى که فردى دچار معصيت است اطاعت از وى جايز نيست.

القرضاوى گفت: من فتوا مى‌دهم که قذافى بايد کشته شود و هر افسر و سرباز و يا هر کسى که بتواند به وى تيراندازى کند بايد اين کار را انجام دهد تا مردم ليبى را خوشحال کند و امتى را از شر اين مرد ديوانه و ظلم و ستم‌هايش رها کند.

رئيس اتحاديه جهانى علماى مسلمين افزود: هيچ افسرى نبايد از اين مرد به خاطر سرکشى‌ها و ظلم و استبداد اطاعت کند. کسى که با وحشيانه‌ترين شيوه‌ها مردم را مى‌کشد يکى از بزرگترين جنايت‌ها را در نزد خداوند مرتکب مى‌شود.

وى ضمن استناد به يک آيه قرآن در زمينه خشم و غضب خداوند نسبت به ظالم اعلام کرد: القذافى عقل ندارد و اصلا فکر نمى‌کند؛ از قديم به وى ديوانه مى‌گفتند.

وى خطاب به القذافى گفت: اگر که تو رهبر ملت ليبى هستى آيا عاقلانه است که پدر فرزندانش را بکشد؟ ملتش را با جنگنده‌ها و هواپيماها و با استفاده از مزدوران خارجى قتل عام کند؟ اسراييل با آن همه وحشى گرى در حمله به نوار غزه چنين حملاتى را انجام نداد.

القرضاوى، سيف الاسلام القذافى، پسر قذافى را شمشيرى از شمشير‌هاى جاهليت توصيف کرد که قصد داشت با سخنرانى‌اش مردم ليبى را به جان هم بيندازد.

وى خطاب به ارتش ليبى گفت: شما کمتر از ارتش تونس نيستيد که دستورات زين‌العابدين بن على، رئيس جمهور فرارى خود را در زمينه تيراندازى به تظاهر کنندگان رد کردند و هم چنين شما از ارتش بزرگ ليبى که به حمايت از انقلاب مردم پرداختند و به دستورات حسنى مبارک، رئيس جمهور مخلوع مصر گوش نکردند، کمتر نيستيد.

وى از ارتش ليبى خواست که مردم را هدف قرار ندهند و به خاطر يک انسان ديوانه مردم را قربانى نکند.

وى خطاب به ملت ليبى گفت: به خاطر آنچه که قيام کرده‌ايد خود را ثابت کنيد و صبر داشته باشيد هر چه قدر هم که در راه آزادى قربانى دهيد بايد به انقلاب خود ادامه دهيد و هر کس از شما کشته شود شهيد است و در پيش خدا و در فردوس برين جاى دارد.

وى از دو ملت تونس و مصر و کشورهاى عربى سازمان کنفرانس اسلامى، اتحاديه عرب، اتحاديه آفريقا و سازمان ملل خواست که در قبال وقايع ليبى سکوت نکند.

القرضاوى هم چنين از ملت ليبى خواست عليه القذافى و اطرافيانش تلاش جدى آغاز کند.

 


نظر شما :