پیشنهاد قذافی برای امنیت آفریقا

۲۷ آذر ۱۳۸۹ | ۱۷:۱۵ کد : ۹۶۶۷ سرخط اخبار
پیشنهاد قذافی برای امنیت آفریقا
سرهنگ "معمر قذافی" رهبر لیبی که همواره با اظهارات و اقدامات تعجب برانگیز خود موجب برانگیخته شدن تعجب همگان می شود، این بار نیز طی اظهاراتی خواستار تشکیل یک ارتش متحد با یک میلیون سرباز و نیرو برای حفاظت از قاره آفریقا شد.

به گزارش برنا، سرهنگ "معمر قذافی" طی اظهاراتی در پایتخت سنگال، خطاب به "عمرو موسی" دبیرکل اتحادیه عرب و سران کشورهای آفریقایی گفت: اتحاد میان نیروها موجب تقویت آنان می شود بنابراین پیشنهاد می کنم یک ارتش یک میلیون نفری برای دفاع از آفریقا و برقراری ثبات و امنیت در این قاره تشکیل شود.

"قذافی" که در حضور "عبدالله واد" رئیس جمهور سنگال و تعداد زیادی از سران آفریقایی و سیاستمداران و فعال این قاره سخنرانی می کرد، در ادامه افزود: این ارتش یک میلیون نفری حتی می تواند از آفریقا در برابر نفوذ و دخالت غیر آفریقایی ها جلوگیری و با آن مقابله کند، زیرا ارتش هیچ یک از کشورهای این قاره به تنهایی نمی توانند از امنیت و ثبات خود دفاع کنند.

گامبیا ادعای ضدایرانی سنگال را تکذیب کرد

خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد که مقامات گامبیا دولت سنگال را به طرح ادعاهای کذب در خصوص محموله تسلیحاتی ایران متهم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت گامبیا روز پنجشنبه با صدور یک بیانیه که از شبکه تلویزیون سراسری این کشور نیز پخش شد، ادعای سنگال را در خصوص رهگیری یک محموله تسلیحاتی رد کرد و آنرا کذب محض خواند.

این در حالی است که محافل غربی و صهیونیستی طی دو هفته اخیر مدعی شده بودند این محموله متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

دولت گامبیا، عبدالله واد رییس‌جمهوری سنگال را متهم کرد که برای دستیابی به امتیازات ویژه دست به انتشار این ادعاها زده است.

در بیانیه دولت گامبیا همچنین آمده است: متأسفانه عبدالله واد تصمیم دارد با نادیده گرفتن حقایق، به سوی نتیجه‌گیری‌های غیر منطقی و مغرضانه خود پیش برود.

بر اساس این بیانیه، رییس‌جمهوری سنگال بر این تصور است که می‌تواند از محموله تسلیحاتی در نیجریه بهره برداری کرده و به کمک نمایندگان خود مبارزه‌ای را علیه گامبیا در عرصه بین الملل راه بیندازد.

دولت سنگال در یک اقدام غیر دیپلماتیک مدعی شده است که محموله مورد اعای محافل غربی و صهیونیستی برای کشور گامبیا حمل می‌شده است.

نظر شما :