برهان‌الدين ربانى وارد تهران شد

۲۹ آبان ۱۳۸۹ | ۱۹:۱۳ کد : ۹۳۸۵ سرخط اخبار
برهان‌الدين ربانى وارد تهران شد

برهان‌الدين ربانى رئيس جمهور اسبق افغانستان و رئيس شوراى عالى مشورتى صلح امروز شنبه وارد تهران شد.

به گزارش فارس، «برهان‌الدين ربانى» رئيس جمهور اسبق افغانستان و رئيس شوراى عالى مشورتى صلح امروز شنبه وارد تهران شد.

وى در مدت حضور خود در ايران با مقامات کشورمان از جمله منوچهر متکى وزير امور خارجه و نيز سعيد جليلى دبير شوراى عالى امنيت ملى ديدار و گفت‌وگو خواهد داشت.

ربانى پس از پيروزى مجاهدين و شکست دولت «نجيب الله احمدزى» در 28 ژوئن سال 1992 رئيس‌جمهورى موقت افغانستان شد و تعيين رئيس‌جمهورى افغانستان به شوراى اهل حل‌وعقد واگذار شد که خود ربانى آن‌را تشکيل داده بود.

رئيس‌جمهورى اسبق افغانستان در مهر ماه سال جارى به عنوان رهبر شوراى عالى صلح که هدفش پيشبرد مذاکرات با شبه‌نظاميان طالبان و تحقق صلح است، انتخاب شد.

ادعای جدید نیجریه علیه ایران

خبرآنلاین- دولت نیجریه بدنبال جنجال سیاسی هفته پیش، ادعای جدیدی را علیه ایران مطرح کرد.
به گزارش رادیو فردا  آژانس مبارزه با مواد مخدر نیجریه روز جمعه اعلام کرد از یک محموله وسایل اتومبیل که ازایران به این کشورارسال شده بود ۱۳۰ کیلو گرم هروئین کشف کرده است. به گفته مقامات نیجریه ای ، چهار ماه پیش، آژانس مبارزه با مواد مخدر اطلاعاتی درباره ارسال هروئین به این کشور دریافت کرده بود.
رادیوفردا افزود: چند هفته پیش نیز ماموران اطلاعاتی نیجریه در یک محموله که از ایران بارگیری شده بود تعداد زیادی خمپاره ، راکتهای ۱۰۷ میلی متری و مواد منفجره کشف کردند. هفته گذشته دولت نیجریه گزارش کامل کشف اسلحه و مهمات از مبدا ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرد.

اعتراض هندى‌ها به موضع ايران در قبال کشمير!

وزارت خارجه هند در اقدامی تحریک آمیز با احضار کاردار ایران در دهلی نو به موضعگیری ولی امر مسلمین درباره منطقه کشمیر اعتراض کرد.
به گزارش ایران دیپلماتیک، رهبر معظم انقلاب در پیام سالانه حج خود فرمودندامروز کمک به ملت فلسطین و محاصره شوندگان غزه، همدردی و همراهی با ملت های افغانستان و پاکستان و عراق و کشمیر، مجاهدت و مقاومت در برابر تعدّی آمریکا و رژیم صهیونیستی، پاسداری از اتحاد مسلمانان و مبارزه با دستهای آلوده و زبان های مزدوری که به این اتحاد ضربه میزنند، و گستردن بیداری و احساس تعهد و مسئولیت در میان جوانان مسلمان در همه اقطار اسلامی، وظائف بزرگی است که متوجه خواصّ امت است.
مقام های هندی روز جمعه به رضا علایی کاردار ایران گفتند که از سخنان رهبر ایران ناراحت شده و آن را دخالت در تمامیت ارضی و حاکمیت کشور خود می دانند. هند روابط گسترده ای با آمریکا دارد و اظهار نظر هندی ها به گفته برخی منابع آگاه به تحریک آمریکایی ها صورت گرفته است. هفته گذشته، باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده مهمان دولت هند بود.
گام دیگر هندی ها در مخالفت با ایران، رای ممتنع این کشور به قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل درباره ایران بود. این رای ممتنع در حالی داده شد که هندی ها پیش از این به چنین قطعنامه هایی رای منفی می داد.
شبکه تلویزیونی بی بی سی در تحلیلی درباره چرایی فاصله گرفتن هند از ایران گزارش داد:  ایران و هند روابط تاریخی و عمیقی دارند، اما طی چند سال گذشته و با بهبود روابط آمریکا و هند، بنظر می رسد که دهلی از تهران به تدریج فاصله گرفته است. هند در حال ایجاد یک رابطه استراتژیک با آمریکاست و ممکن است در مواردی سیاست های خود را به این کشور نزدیک کند.  

ادعاى فرانسه و احضار سفير ايران


رسانه هاى غربى از احضار سفير ايران در پاريس به وزارت امور خارجه فرانسه به دليل آنچه آن را مداخله تهران در امور سفارت اين کشور اروپايى ناميدند خبر دادند.
مهر به نقل از خبرگزارى فرانسه نوشت، سفير جمهورى اسلامى ايران در پاريس روز سه شنبه هفته پيش به وزارت امور خارجه فرانسه فراخوانده شده است.
سخنگوى وزارت خارجه فرانسه در مورد علت فراخواندن سفير ايران، مدعى شد: نيروهاى امنيتى ناشناس روز يکشنبه گذشته مانع از ورود بيش از يک سوم از 130 ميهمان دعوت شده به منزل سفير فرانسه در تهران شده‌اند.


نظر شما :