تحريم‌کنندگان انتخابات مصر افزايش مى‌يابند

۲۴ شهریور ۱۳۸۹ | ۲۱:۰۳ کد : ۸۶۶۰ اخبار اصلی
حزب الغد، از احزاب اپوزسیون مصر اعلام کرد که در تحريم انتخابات پارلمانى که قرار است نوامبر آينده برگزار شود به محمد البرادعى خواهد پيوست.
تحريم‌کنندگان انتخابات مصر افزايش مى‌يابند

حزب الغد، از احزاب اپوزسیون مصر اعلام کرد که در تحريم انتخابات پارلمانى که قرار است نوامبر آينده برگزار شود به محمد البرادعى خواهد پيوست.

به گزارش شبکه الجزيره، حزب الغد به رياست ايمن النور اعلام کرد که در تحريم انتخابات پارلمانى به محمد البرادعى، مدير کل سابق آژانس بين المللى انرژى اتمى و رهبر گروه مجمع ملى تغيير خواهد پيوست.

البرادعى اخيرا اعلام کرد که انتخابات در فضايى غير شفاف برگزار خواهد شد و عدم مشارکت در اين انتخابات به منزله عدم موافقت با نظام حاکم است.

تحليلگران معتقدند که تحريم انتخابات پارلمانى مصر خطرات انتخابات رياست جمهورى مصر را که قرار است سال 2011 برگزار شود، بيشتر مى‌کند.

حسنى مبارک، رئيس جمهوری مصر هنوز اعلام نکرده است که خود را نامزد انتخابات رياست جمهورى خواهد کرد.

اين در حالى است که بسيارى معتقدند وى تلاش مى‌کند تا جمال مبارک،‌ پسرش به قدرت دست يابد. حسنى مبارک و جمال مبارک هر دو طرح موروثى کردن قدرت را رد کرده‌اند.

ايمن النور اظهار داشت: اکثر اعضاى حزب با عدم مشارکت در انتخابات پارلمانى موافقت کرده‌اند.

وى تصريح کرد: ما به نظر محمد البرادعى در تحريم انتخابات احترام مى گذاريم چرا که وى تلاش زيادى در روند تغيير در مصر به کار گرفته است.

رهبر الغد ابراز اميدوارى کرد که ديگر گروه‌هاى معارض نيز انتخابات پارلمانى را تحريم کنند.

نمايندگان حزب کفايه و حزب کمونيستى مصر نيز در نشست حزب الغد حضور داشتند.

از سوى ديگر روزنامه القدس العربى - چاپ لندن - نوشت: نيروهاى امنيتى مصر يک فعال سياسى مصر را قبل از ترک کشور در حالى که قصد داشت به لندن سفر کند، در چارچوب حملات عليه طرفداران نامزدى عمر سليمان، رئيس سازمان اطلاعات مصر دستگير کردند.

نيروهاى امنيتى گفتند: اين فعال عضو جبهه ليبرال از گروه‌هاى معارض مصر بوده است.

حقوقدانان مصرى نسبت به ربوده شدن فعالان سياسى در مصر هشدار دادند.

ایمن نور در انتخابات گذشته مصر شرکت کرده بود و چون توانسته بود از حسنی مبارک در نظرسنجی‌ها پیش بیفتد از شرکت در انتخابات محروم و سپس به زندان افتاده بود.


نظر شما :