بن‌لادن در ایران است!

۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۲۱:۵۹ کد : ۷۴۹۹ سرخط اخبار
بن‌لادن در ایران است!

فرارو- در حالی که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در گفتگو با ام.بی.سی خبر از حضور بن لادن در واشنگتن داده بود، شبکه خبرى فاکس نيوز با پيروى از رويکرد اشاعه ايران –هراسى در اقدامی تلافی‌جویان طی گزارشى به نقل از منابعى بى‌نام مدعى حضور اسامه بن لادن در ايران شد

فاکس نيوز، ضمن ادعاى حضور اسامه بن لادن، رهبر القاعده در ايران گزارش داد: «ايده حضور بن لادن در ايران اخيرا با نمايش مستندى قوت يافته است که در آن آلن پرت،‌سورژه فيلم مدعى مى‌شود بن لادن دست کم از سال 2003 تا کنون در صحت و سلامت در ايران به سر مى‌برد

اين در حالى است که احمدى‌نژاد درگفت‌وگو با با شبکه تلويزيونى اي.بي.سى در جواب سوالى جهت‌دار درخصوص حضور بن لادن در ايران گفت: «بن لادن در واشنگتن است، زيرا او روابط خوبى با جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريکا داشت، آنها با هم در زمينه نفت فعاليت مى‌کردند، اما بن لادن هيچ وقت با ايران کار نکرده است

وى اظهار داشت: «دولت بوش به بهانه پيدا کردن بن لادن به افغانستان لشکرکشى کرد در حالى که ابتدا بايد جاى او را پيدا مى کردند و بعد لشکر مى‌کشيدند نه اينکه اول لشکر کشى کنند تا بعد جايش را پيدا کنند

رئيس جمهور در بخش ديگرى از اين گفت و گو، به شهادت بيش از 16 هزار ايرانى توسط گروهک هاى تروريستى اشاره کرد و گفت: «ايران بزرگترين قربانى تروريسم بوده است، اما مبارزه با تروريسم روش منطقى و علمى دارد

احمدى نژاد افزود: « 10 سال از حضور آمريکا در افغانستان مى‌گذرد بايد بررسى شود که آيا تروريسم افزايش يافته يا کاهش پيدا کرده است؟ اينکه بعد از 10 سال لشکرکشى به افغانستان گفته شود تروريست‌هايى در نيويورک مى‌خواسته‌اند دست به اقدام تروريستى بزنند آيا به معناى شکست آمريکا در مبارزه با تروريسم نيست؟«

به نظر می‌رسد این ادعای شبکه فاکس نیوز در تلافی اظهارات رییس جمهور ایران مطرح شده باشد. شبکه فاکس نیوز که به جریان نئوکان‌ها در آمریکا تعلق دارد از رسانه‌های آمریکایی محسوب می‌شود که بیشترین عملیت تبلیغاتی را علیه ایران در جامعه امریکا هدایت می‌کند.

فاکس نیوز در جریان حمله آمریکا به افغانستان و عراق نیز بیشترین حمایت رسانه‌ای را نسبت به دولت بوش صورت داد.

سفر اردوغان به تهران

 ایلنا- «رجب طیب اردوغان»، نخست‌وزیر ترکیه هفته آينده به تهران سفر خواهد کرد.

روزنامه «زمان» ترکیه گزارش داد که رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه هفته آینده برای انجام مذاکرات با «محمود احمدی‌نژاد»، رئیس‌جمهوری ایران در مورد مسئله تبادل اورانیوم غنی‌سازی شده با سوخت هسته‌ای به تهران سفر خواهد کرد.

احمدی‌نژاد در سخنان خود در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) در نیویورک اعلام کرد: «ایران آماده استقبال از پیشنهاد برزیل در مورد تبادل اورانیوم غنی‌سازی شده با سوخت هسته‌ای است

احمدی‌نژاد گفت: «هفته آینده در چارچوب سفر اردوغان و «لوئيس ايناسيو لولا داسيلوا»، رئیس‌جمهورى برزیل به تهران این مسئله مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

هياتی از حزب موتلفه‌ اسلامی عازم چين شد

ایسنا-معاون امور بين‌الملل حزب موتلفه اسلامى در راس هياتى بلندپايه از حزب به منظور تقويت موضع چين به نفع ايران در شوراى امنيت، عازم پکن شد.

حميدرضا ترقى در آستانه سفر به چين، گفت: اين سفر به دعوت حزب کمونيست خلق چين و در راستاى استمرار و تعميق روابط دو حزب صورت مى‌گيرد و قرار است ما به نمايندگى از سوى حزب موتلفه اسلامى، ديدگاه‌هاى خودمان را در حمايت از مواضع هسته‌اى دولت و نظام جمهورى اسلامى براى مسوولان حزبى و وزارت امور خارجه چين تشريح و ابهامات مربوط به روابط دو کشور را برطرف کنيم.

معاون امور بين‌الملل حزب موتلفه‌ اسلامى، در خصوص مواضع فعلى چين در قبال سياست‌هاى تحريم آمريکا عليه ايران، افزود: اگر چه ايران اهميتى به صدور قطعنامه‌هاى تحريم شوراى امنيت نمى‌دهد و پيش‌بينى‌هاى لازم براى خنثى‌سازى اين تحريم‌ها صورت گرفته، ولى ما از کشور دوست و همپيمان چين انتظار نداريم که با سياست‌هاى يکجانبه‌گرايانه آمريکا همراهى کند، زيرا تحريم ايران به ضرر چين نيز خواهد بود.

ترقى در خصوص برنامه‌هاى هيات حزب موتلفه در چين، گفت: علاوه بر ديدار با مسوولين وزارت ارتباطات و وزارت امور خارجه آن کشور با انجمن مسلمان چين، سازمان و فدراسيون زنان و مدرسه حزب از دو استان جنوبى چين نيز بازديد خواهيم داشت.

در اين سفر معاونت آموزش و مسوولين امور بانوان و دبير استان تهران حزب موتلفه اسلامى، ترقى را همراهى مى‌کنند.

موافقت ايران با پيشنهاد برزيل درباره مبادله سوخت هسته‌يى

روساى جمهور ايران و ونزوئلا در مکالمه تلفنى مسائل مهم منطقه و جهان و همچنين موضوعات مورد علاقه دوطرف را مورد تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانى دولت، پيشنهاد رييس‌جمهور برزيل در خصوص مبادله سوخت هسته‌اى، محور اصلى مکالمه تلفنى محمود احمدى نژاد که در حال حاضر در نيويورک به سر مى‌بر، با هوگوچاوز بود که رييس‌جمهورى اسلامى ايران موافقت اصولى خود را با اين پيشنهاد اعلام کرد.

احمدى‌نژاد همچنين، براهميت ادامه گفت‌وگوها در خصوص مسايل فنى اين پيشنهاد در تهران تاکيد کرد.

هوگو چاوز، رييس‌جمهورى ونزوئلا نيز در اين گفت‌وگو بار ديگر بر حمايت کامل کشورش از برنامه صلح‌آميز هسته‌اى جمهورى اسلامى ايران تاکيد کرد و اظهارداشت: ما از موضع شما بدون قيد و شرط دفاع مى‌کنيم.

لاریجانی یکشنبه به ترکیه می رود

رئیس مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه در راس یک هیئت پارلمانی به منظور شرکت در نشست اضطراری کمیته اجرایی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی، عازم آنکارا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه، برای انجام سفری سه روزه تهران را به مقصد  آنکارا ترک می کند.

این سفر به منظور شرکت در نشست اضطراری کمیته اجرایی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در ارتباط با  آثار خطر احداث شهرک های جدید توسط اسرائیل در قدس، صورت می گیرد.

در این نشست علاوه بر رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس مجلس ترکیه، روسای مجالس کشورهای اندونزی، سوریه، اوگاندا، عربستان، ترکیه، کامرون و بورکینافاسو نیز حضور دارند.

لاریجانی در این سفر علاوه بر حضور در نشست اضطراری کمیته اجرایی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی، با مقامات بلندپایه ترکیه و همچنین تعدادی از اعضای مجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

آغاز رزمايش دريايى "ولايت 89 " ارتش


نظر شما :