وزير خارجه ترکيه به تهران می آید

۲۰ بهمن ۱۳۸۸ | ۱۹:۵۱ کد : ۶۹۴۵ سرخط اخبار
وزير خارجه ترکيه به تهران می آید

ایلنا- خبرگزارى «آناتولى» ترکيه گزارش داد که وزير خارجه ترکيه براى گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌اى ايران عازم اين کشور مى‌شود.
به گزارش ترندنيوز، پس از اعلام تصميم ایران مبنی بر غنی‌سازی 20 درصدی اورانيوم، «احمد داود اوغلو» اعلام کرد که در آينده نزديک به تهران سفر مى‌کند.
داود اوغلو همچنين گفت که طی تماس تلفنی با «منوچهر متکی»، وزیر خارجه ایران تاریخ این سفر را تعیین کرده‌ است.
در دستور کار این سفر، مذاکره با «محمود احمدی‌نژاد»، رئیس‌جمهورى ایران نيز در نظر گرفته شده است.
داوود اوغلو گفت که اواخر وقت سه‌شنبه‌ـامروزـ يا بعد از سفر به قزاقستان که دهم ماه فوریه انجام خواهد شد، به ایران سفر مى‌کند.
وى تاکيد کرد که ترکیه تمام درها و امکانات را برای انجام مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران فراهم کرده است.



سلطانيه: باب مذاکرات هسته‌اى هنوز باز است

فارس- نماينده ايران در آژانس بين‌المللى انرژى اتمى در مصاحبه با يک شبکه آمريکايى تصريح کرد که باب مذاکرات هسته‌اى هنوز باز است.
"
على‌اصغر سلطانيه " در مصاحبه با شبکه خبرى سى‌ان‌ان تصريح کرد: اگر آنها [کشورهاى ديگر] به اين نتيجه برسند که بهتر است که يک جو يا رويکرد مشارکتى داشته باشند به جاى آنکه بخواهند از زبان تهديد استفاده کنند و همچنين آمادگى آمدن به ميز مذاکره را داشته باشند، پيشنهاد ما همچنان بر روى ميز قرار دارد اما برنامه جديد غنى‌سازى در تأسيسات نطنز روز سه‌شنبه آغاز مى‌شود.
سلطانيه روز گذشته تصريح کرد: از فردا، مراحل [غنى‌سازى اورانيوم تا 20 درصد] در واقع تحت حفاظت و نظارت کامل بازرسان آژانس بين‌المللى انرژى اتمى آغاز خواهد شد.
دکتر "محمود احمدى‌نژاد " رئيس‌جمهور ايران روز يکشنبه اعلام کرد که ايران غنى‌سازى اورانيوم تا 20 درصد را آغاز خواهد کرد.
سلطانيه تصريح کرد که ايران تصميم گرفته است تا برنامه غنى‌سازى خود را توسعه دهد زيرا ماههاست که منتظر اقدامات بين‌المللى مانده است.
وى در اين باره اعلام کرد: به مدت 9 ماه، ما براى انجام چنين کارى ترديد داشتيم زيرا مى‌خواستيم اين فرصت را به ديگران دهيم. ما فکر مى‌کنيم که چارچوب آژانس بين‌المللى انرژى اتمى اين است که يک نوع همکارى بين‌المللى به منظور گشودن فصل جديدى از همکارى به جاى تقابل وجود داشته باشد.
نماينده ايران در آژانس بين‌المللى انرژى اتمى اينگونه ادامه داد که ايران سوخت هسته‌اى کافى براى رآکتور تحقيقاتى تهران تهيه مى‌کند که به گفته وى اين سوخت مورد نياز حدود 116 تا 120 کيلوگرم است.
سلطانيه تصريح کرد: ما در واقع زيرساخت و فنون فناورى داريم. ما پيشتر نيز قادر به ساخت ميله‌هاى سوختى بوديم. البته اين اولين تجربه ما است اما ما به اثبات رسانديم که مى‌توانيم چنين کارى را انجام دهيم و اين در واقع اعتمادى است که دانشمندان ايرانى دارند.

عرب سرخی وثیقه یک میلیارد تومانی نمی دهد

فاطمه عرب سرخی، خبرهای منتشر شده مبنی بر آزادی فیض الله عرب سرخی، فعال اصلاح طلب و عضو برجسته سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را تکذیب و عنوان کرد که پدرش حاضر نیست درخواست دادگاه برای ارائه وثیقه ۱ میلیارد تومانی را بپذیرد.

 

به گزارش کلمه، اتهامات فیض الله عرب سرخی روز یکشنبه پس از مدت ها در دادگاه انقلاب به صورت غیرعلنی مورد بررسی قرار گرفت و خبرهایی مبنی بر تعیین وثیقه ۱ میلیارد تومانی بعد از ارائه حکم وی جهت آزادی اش منتشر شد.

با اینحال وی به خانواده اش گفته که به هیچ وجه حاضر نیست این مبلغ وثیقه را برای آزادی خود بپذیرد و ترجیح می دهد در زندان باقی بماند.

القاعده امریکا را تهدید به حمله کرد

ایلنا- معاون رهبر شاخه یمنی سازمان تروريستى القاعده خواستار حملات جدید علیه منافع آمریکا در سراسر جهان شد.
به گزارش خبرگزارى فرانسه، «سعيد على الشرحى»، مرد شماره دو القاعده در يمن گفت حملات باید علیه منافع ایالات متحده آمريکا در هر کجا که باشند، صورت بگیرد
الشرحی همچنين عربستان سعودی و مصر را به حفظ منافع یهودیان و مسیحیان از طریق دادن نفت و دسترسی به منابع آب متهم کرد.
وى همچنین تلاش ناکام «عمر فاروق عبدالمطلب»، تبعه نيجريه‌اى برای انفجار هواپیمای مسافربری که از اروپا عازم آمریکا بود را ستود.
عبدالمطلب که هم اکنون در بازداشت آمریکا است گفته که توسط نیروهای القاعده در یمن آموزش دیده است.
شرحى شش سال از زندگى خود را در زندان نظامى آمريکا در گوانتانامو سپرى کرد ولى بعدها به عربستان سعودى منتقل شد.
وى از سال 2008 ميلادى به عنوان فرمانده دوم القاعده در عربستان سعودى فعاليت مى‌کند و از جانب آمريکا به مشارکت در حمله به سفارت اين کشور در صنعا متهم است.
آمريکا گروه موسوم به القاعده در شبه جزيره عربستان را در فهرست سازمان‌هاى تروريستى خارجى قرار داد و راه را براى تدابير حقوقى و مالى عليه اين گروه گشوده است.
هدف از اين تصميم مسدود کردن دارايى‌ها و منافع اين سازمان‌ها توسط آمريکا است و سرانجام اين‌که امکان اتخاذ تدابيرى را براى اجراى قانون مربوط به مهاجرت يعنى ممنوعيت سفر برخى افراد فراهم خواهد کرد.

محکومیت افسر ایرانی الاصل پلیس لندن

خبر- یکی از عالی رتبه ترین افسران پلیس لندن که ایرانی الاصل است، چهار سال محکومیت دریافت کرده که دو سال آن را در زندان خواهد گذراند و دو سال دیگر را تحت مجوز وزارت کشور بریتانیا آزاد خواهد بود.

اتهام علی دیزایی تهدید و دستگیر کردن بی دلیل مردی است که با او بر سر پرداخت ششصد پوند جدل مالی داشته است.

دادگاهی در لندن روز دوشنبه (8 فوریه)، آقای دیزایی، از فرماندهان پلیس لندن، را در ارتباط با حمله به یک مرد عراقی در مقابل یک رستوران و بعد بازداشتش و همچنین تلاش برای پاپوش درست کردن برای او، گناهکار شناخته است.

در گذشته تصور می شد فرمانده علی دیزایی، اولین پلیس غیر سفید پوست باشد که ریاست پلیس لندن را برعهده بگیرد.

اما اکنون به گفته راب برومبی، گزارشگر بی بی سی در امور بریتانیا، آینده حرفه ای او در لباس پلیس احتمالا با آبرو ریزی به پایان می رسد.

نیک هاردیک، رئیس کمیته مستقل رسیدگی کننده به شکایات از پلیس، آقای دیزایی را "مجرمی در لباس رسمی" توصیف کرده است.

آقای دیزایی محکوم شده است که در حین تصدی بر وظایف دولتی، سوء مدیریت داشته و اجرای عدالت را از طی مراحل قانونی خود منحرف کرده است.

آقای دیزایی همواره این ادعاها را رد کرده و گفته است همکارانش در صدد ضربه زدن به او بوده اند چون در انجمن افسران پلیس غیر سفید پوست موقعیتی ممتاز داشته است. این انجمن از اقلیت های قومی که در نیروهای پلیس فعالیت دارند، حمایت می کند و آقای دیزایی سابق بر این رئیس آن بوده است.

او همچنین یکی از حامیان سرشناس یک افسر عالی رتبه پلیس دیگر بوده که ادعا کرده از سوی روسای پلیس لندن علیه وی تبعیض نژادی اعمال شده است.

این مورد با توافقی محرمانه و خارج از دادگاه به پایان رسید. گفته شده است در این توافق 460 هزار دلار به طارق غفور داده شده است. طارق غفور، معاون کمیسر پلیس لندن و غیر سفید پوست است.

این موارد به اضافه تیراندازی تصادفی به یک مرد بیگناه در جریان عملیات ضد تروریسم در لندن باعث شد سر ایان بلر، رئیس سابق پلیس لندن از مقام خود ساقط شود.



روزنامه کارگزاران مجددا از اسفند منتشر می شود

روزنامه کارگزاران به گفته مدیر مسوول روزنامه از اسفندماه سال جاری بار دیگر منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدمرتضی سجادیان مدیر مسئول روزنامه کارگزاران با اعلام این خبر گفت: مقدمات انتشار مجدد روزنامه کارگزاران فراهم شده و به ‌طور قطع تا قبل از پایان سال جاری مجددا با همان لوگوی سابق روی گیشه روزنامه‌فروشی خواهد بود.

او در بیان این که آیا تغییرات محتوایی در انتشار جدید این روزنامه اعمال خواهد شد یا خیر؟ گفت: روزنامه مربوط به ارگان رسمی حزب بوده و طبیعی است که مشی و مرام آن حزب را دنبال کند، اما حتما در انتشار جدید روزنامه ضعف‌ها را برطرف خواهیم کرد.

وی افزود: روزنامه کارگزاران با مجوز سیاسی - اجتماعی - فرهنگی و ورزشی همچون گذشته در 16 صفحه منتشر خواهد شد اما، قصد اضافه کردن به تعداد صفحات را در آینده خواهیم داشت.

سجادیان در پایان با بیان این که برای شروع انتشار مجدد باید مراحل اجرایی روزنامه سپری می‌شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم رسالت واقعی روزنامه را اجرا کرده و با هدف استفاده بهینه مردم از محتوای آن، روزنامه را منتشر و توزیع کنیم.

محمود عباس بايد سنگسار شود

رئيس اتحاديه علماى مسلمان با اشاره به درخواست رئيس تشکيلات خودگردان براى حمله رژيم صهيونيستى به نوار غزه در سال گذشته گفت که در صورت صحت اين موضوع محمود عباس بايد سنگسار شود.
به گزارش فارس، دکتر "يوسف القرضاوى " رئيس اتحاديه علماى مسلمان در گفت‌وگو با بى‌بى‌سى با اشاره به ساخت ديوار فولادى مصر بر حرام بودن اين اقدام تاکيد کرد و گفت: مسأله ساخت ديوار فولادى بين مصر و نوار غزه تنها به امنيت ملى مصر وابسته نيست، بلکه اين کشور مسئول عربى و اسلامى در دفاع از نوار غزه است که مدتى در اختيار اين کشور بوده است.
وى در بيان علت تحريم ساخت اين ديوار تاکيد کرد که نمى‌خواهد مصر از اين مسئوليت عربى، قومى و اسلامى شانه خالى کند.
قرضاوى در مورد جنجال پس از دعوت مردم به سنگسار کردن "محمود عباس " رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين گفت که البته اين موضوع به دعوت عباس از صهيونيست‌ها براى حمله به غزه بازمى‌گردد.
وى ادامه داد: در صورتى که وى چنين کارى را کرده باشد، اعدام براى او کفايت نمى‌کند‌، بلکه بايد او را سنگسار کرد، چون او رئيس تمام فلسطين است و رئيسى که براى حمله به مردم خود از ديگران دعوت کند، شايستگى زنده ماندن ندارد و ملت بايد او را سنگسار کنند.



محسن میردامادی، امروز در دادگاه

دادگاه محسن میردامادی دبیرکل حزب مشارکت، نماینده تهران در مجلس ششم و ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ششم امروز برگزار می شود . وی از روز ۳۰ خرداد تحت بازداشت قرار گرفته است.

محسن میردامادی از رهبران دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که بحران گروگان‌گیری در سفارت آمریکا را آفریدند و صلاحیتش برای انتخابات مجلس هفتم مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت. میردامادی همچنین مدیرمسئول روزنامه نوروز ارگان جبهه مشارکت بود و در تیرماه سال ۱۳۸۱ علاوه بر توقیف روزنامه‌اش، به ۶ ماه حبس محکوم شد.

مهدی میردامادی فرزند محسن میردامادی نیز پس از انتخابات بازداشت شده است. خانواده میردامادی گفته‌اند که وی در منزل شخصی اش با حکم دادستانی بازداشت شده و ماموران منزل او را تفتیش کرده اند.

پیش از این قرار بود دادگاه میردامادی ۲۸ دی ماه برگزار شود که به گفته هوشنگ پوربابایی، وکیل مدافع وی این دادگاه به دلیل تداخل با جلسه رسیدگی به پرونده متهمان حوادث روز عاشورا به  امروز موکول شد.

نجات معجزه آسای یک مرد در هاییتی

ایرنا- تلويزيون اتريش اعلام کرد: پس از گذشت 4هفته از وقوع زمين لرزه شديد هاييتى، ديروز دوشنبه يک مرد زنده از زير خروارها خاک خارج شد.
تارنماى اين تلويزيون روز سه شنبه به نقل از تلويزيون "سى ان ان" افزود، اين مرد که 28سال سن دارد، از زير ويرانه هاى يک ساختمان در "پورتو پرنس" پايتخت هاييتى خارج شد.
بر اساس اين گزارش، هنوز اطلاع دقيقى از چگونگى نجات اين جوان طى اين مدت در دسترس نيست و مشخص نيست که اين فرد پس از زلزله 12ژانويه در هاييتى زير آوار مدفون شده يا در پى پس لرزه هاى بعدى در اين کشور دچار حادثه شده است .
در همين حال پزشکان معتقدند، اين امکان وجود دارد که وى حتى پس از زلزله اصلى در هاييتى از اين حادثه جان سالم بدر برده باشد.
اين منبع افزود: نجات اين مرد اين فرضيه را تقويت مى کند که ممکن است، هنوز افراد زنده ديگرى در زير آوار وجود داشته باشند.  



آغاز توليد غنى سازى 20 درصدى

سخنگوى سازمان انرژى اتمى گفت که در حال حاضر بازرسان آژانس بين‌المللى انرژى اتمى به منظور بازرسى از آغاز توليد غنى‌سازى 20 درصد در سايت غنى‌سازى نطنز حضور يافتند.

على شيرزاديان در گفتگو فارس با اعلام اين خبر گفت که «على اکبر صالحى» رئيس سازمان انرژى اتمى ساعت 13 امروز سه‌شنبه آغاز توليد غنى‌سازى به ميزان 20 درصد را با حضور بازرسان آژانس ‌بين‌المللى انرژى اتمى اعلام خواهد کرد.
به گزارش فارس، محمود احمدى‌نژاد رئيس جمهورى کشورمان روز دوشنبه هفته جارى دستور آغاز توليد غنى‌سازى به ميزان 20 درصد به سازمان انرژى اتمى ايران را صادر کرد.
در پى اين دستور «على اکبر صالحى» رئيس سازمان انرژى اتمى، از آغاز غنى‌سازى به ميزان 20 درصد در روز سه‌شنبه با حضور بازرسان و ناظران آژانس بين‌المللى انرژى اتمى خبر داد.
على اصغر سلطانيه نماينده دائم ايران در آژانس بين‌المللى انرژى اتمى نيز روز گذشته در گفتگو با فارس با اشاره به اعلام رسمى ايران به آژانس براى آغاز غنى‌سازى 20 درصد، گفت: جمهورى اسلامى ايران در نامه‌اى از آژانس خواست که بازرسان در اين فرآيند حضور يابند زيرا کليه فعاليت‌هاى هسته‌اى ايران تحت نظارت آژانس بوده و خواهد بود.
سلطانيه با بيان اينکه از زمانى که رسماً از طرف دولت ايران طى نامه‌اى به البرادعى مديرکل سابق درخواست تامين سوخت را اعلام کردم، 8 ماه (دوم ژوئن) مى‌گذرد، خاطرنشان کرد: از زمان مذاکرات وين که جمهورى اسلامى ايران پيشنهادى منطقى و فنى براى تبادل همزمانى به منظور تامين سوخت با تضمين لازم را ارائه کرد، نيز چهار ماه مى‌گذرد و تاکنون پاسخ نهايى و مثبت دريافت نشده است. لذا بيش از اين نمى‌توان اين پروژه انساندوستانه براى تامين نيازهاى بيمارستان‌ها و راديوداروها را بلاتکليف نگهداشت.
وى با ذکر اين نکته که جمهورى اسلامى ايران پنجره فرصتى را براى کشورهاى صنعتى گشود و هنوز اين پنجره باز است، گفت: انتظار مى‌رود آنانى که مدعى همکارى و تعامل در چارچوب آژانس هستند از اين فرصت استفاده کرده و به جاى تقابل، راه تعامل و همکارى را طى کنند.

تائید مرگ حکیم الله مسعود


مقامات پاکستان و طالبان مرگ حکیم الله محسور را تایید کردند .
واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شین هوا، مسئولان پاکستان و طالبان مرگ حکیم الله محسود سرکرده طالبان پاکستان را تایید کرده اند.
پی تی وی تلویزیون دولتی پاکستان نیز اعلام کرد ، حکیم الله محسود در قبرستانی در بخش ماموندزای واقع در منطقه قبیله نشین اوراکزای دفن شده است.
به گزاش این شبکه تلویزیونی ، محسود چهاردهم ژانویه ( 24 دی ماه ) در حمله هواپیمای بدون خلبان امریکا در منطقه شاکتوی زخمی شده بود و سه روز بعد از شدت جراحت مرد.
حکیم الله محسود پس از مرگ بیت الله محسود که در حمله هواپیمای بدون خلبان امریکا به مناطق قبیله نشین پاکستان کشته شده بود ، به عنوان سرکرده جدید گروه تحریک طالبان پاکستان تعیین شده بود.

 

اخبار قبلی

سارا پیلن : اوباما به ایران حمله نکند رای نمی آورد!
سهم آنگولا از پارس جنوبی؟!
امريکا تماس با چين عليه ايران را ادامه خواهد داد
کلینتون پیشنهاد احمدی نژاد را نپذیرفت
درگیری در مراسم دهه فجر در نوفل لوشاتو + عکس
کاهش 15 میلیارد دلاری ذخایر ایران
مهلت تمام شد،راهی جز غنی سازی نداریم
کراولی: يشنهاد مبادله اورانيوم ايران همچنان روى ميز است
شش سال حبس تعزيرى برای جهانبخش خانجانى
چين: حل مسئله هسته‌اى ايران از راه دیپلماسی
واکنش جوانفکر به اظهارات توکلی
اصلاح‌طلبان حذف شدنى نيستند
تاکید روسها بر حل سیاسی مسئله ایران
حماس: از ایران کمک مالی می‌گیریم ولی تعهدی نداد‌ه‌ایم
تلاش صداوسیما برای متقاعدکردن اصلاح‌طلبان
اهانت به مرجعیت شیعه این بار در مجلس کویت
هیات نظارت بر مطبوعات، مسئول نظارت بر خبرگزاری‌های داخلی شد
شایعه سازی العربیه درباره دیپلماتهای ایرانی
پترائوس: هنوز زمان براى اتخاذ ديپلماسى در قبال ايران وجود دارد
هاشمی: حذف هاشمی یک سناریوی قدیمی است
صادرات مشکوک زيمنس به ايران


نظر شما :