درگیری در مراسم دهه فجر در نوفل لوشاتو + عکس

۱۳ بهمن ۱۳۸۸ | ۲۰:۱۸ کد : ۶۸۸۲ سرخط اخبار
 درگیری در مراسم دهه فجر در نوفل لوشاتو + عکس

عصر ایران - برخی گزارش ها از بروز تنش در حاشیه مراسم روز یکشنبه  گذشته گرامیداشت دهه فجر در اقامتگاه  سابق امام خمینی (ره) در روستای نوفل لوشاتو  خبر می دهند.

برپایه این گزارش ها، پیش از برگزاری این مراسم، تجمعی در بیرون از منزل سابق امام خمینی (ره) برگزار می شود که نیروهای پلیس فرانسه نیز به محاصره آنها وکنترل اوضاع اقدام می کنند اما با حضور سفیر ایران و رویارویی او با تجمع کنندگان، تنش ها تشدید می شود.

در همین حال روزنامه دولتی ایران نیز در خبر کوتاهی به این ماجرا اشاره کرده و در واکنش به اخباری راجع به درگیری پلیس و سفیر ایران ،آن را تکذیب کرده و نوشته است که به لحاظ عرف دیپلماتیک چنین امری ممکن نیست.
 

 




حضور زيردريايى ايران در سواحل يمن

حضور دو زیردریایی ایرانی در سواحل یمن برای کمک به حوثی ها خبر اول یک روزنامه عربی شد.
به گزارش "تابناک"، روزنامه "الزمان" چاپ لندن امروز تيتر اول خود را به خبر مجهولی اختصاص داد و مدعى شد که 2 فروند زيردريايى ايرانى براى کمک رسانى به مبارزان الحوثى در بندر "مصرع" يمن ديده شده اند.
این خبر که منبع آن مقامات اطلاعاتى اريتره در لندن ذکر شده است، آنقدر خام و غیرواقعی بود که حتی از سوی رسانه های عربی نیز با استقبال مناسبی مواجه نشد.
این خبر که به یک ادعای طنز آمیز بیشتر می ماند،  در حالی مطرح می شود که حرکت زیردریایی در این منطقه آبی موضوعی نیست که از دید مرزبانان یمنی پنهان مانده و در صورت درستی آن با جنجال گسترده سعودی ها و دولت یمن مواجه می شد.

ايجاد پايگاه نظامى در منطقه خلاف صلح و امنيت است

سخنگوى کميسيون امنيت ملى و سياست‌خارجى مجلس ايجاد پايگاه نظامى در منطقه توسط آمريکا را خلاف صلح و امنيت منطقه و گفت که اين موضوع صرف يک اعلام موضع سياسى نيست.

 

به گزارش فارس، کاظم جلالى سخنگوى کميسيون امنيت ملى و سياست‌خارجى مجلس در حاشيه جلسه علنى امروز مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص ايجاد پايگاه نظامى آمريکا در سه کشور منطقه اظهار داشت: آمريکايى‌ها براى اينکه خطر حضور قدرت‌هاى بزرگ در منطقه را کاهش دهند تلاش مى‌کنند با ايجاد روحيه ايران هراسى جمهورى اسلامى را به عنوان خطر بزرگ در منطقه جلوه دهد.
وى افزود: آمريکايى‌ها بعد از شکست خوردن در طرح‌هاى مختلفى که در حوزه خاورميانه داشتند امروز حضور مستقيم نظامى در منطقه را پيگيرى مى‌کند.
سخنگوى کميسيون امنيت ملى و سياست‌خارجى مجلس تبعات اين اقدام آمريکايى‌ها را ايجاد مسابقه تسليهات عنوان کرد و گفت که بازخورد اين اقدام سران کاخ سفيد به نفع کشورهاى توليد‌کننده سلاح‌هاى جديد و مدرن است.
جلالى افزود: اين اقدام آمريکايى‌ها تفرق و اختلافات منطقه‌اى را نيز موجب مى‌شود که اين مسئله نيز به نفع آنها بر قدرت‌هاى بزرگ تمام شد.
وى با اشاره به موضوع رسمى جمهورى اسلامى در اين زمينه خاطر نشان کرد: اقدام آمريکا در ايجاد پايگاه نظامى در منطقه خلاف مسير ثبات، صلح و امنيت منطقه‌اى و جهانى و اين موضوع صرفا يک اعلام موضع سياسى نيست.
سخنگوى کميسيون امنيت ملى و سياست‌خارجى مجلس گفت: کشورهاى منطقه بايد بدانند که با ايجاد يک سيستم امنيت دسته‌جمعى ‌مدرن و جديد منطقه‌اى مى‌توان صلح و ثبات را در منطقه ايجاد کرد.
جلالى افزود: سوء استفاده قدرت‌هاى بزرگ از ضعف برخى کشورها براى ايجاد پايگاه در منطقه عملا علاوه بر ايجاد شتاب رقابت تسليحاتى منطقه‌اى نوعى بى ثباتى يا صلح مسلح را در منطقه ايجاد مى‌کند.
وى با تاکيد بر اينکه هر سيستم امنيتى در منطقه بايد با حضور ايران تعريف شود، تصريح کرد: با دامن زدن به برخى اختلافات در منطقه عملا زمينه بروز برخى بحران‌ها ايجاد مى‌شود که به سود مردم و دولت‌هاى منطقه نيست.
سخنگوى کميسيون امنيت ملى و سياست‌خارجى مجلس هشتم در بخش ديگرى از گفتگوى خود با خبرنگاران در خصوص تحريم‌هاى احتمالى غرب عليه کشورمان گفت: وعده تحريم‌هاى احتمالى با هدف ايجاد فضاى روانى به مفهوم فشار از بيرون و انفجار از درون به عنوان سياستى عليه جمهورى اسلامى دنبال مى‌شود.
جلالى افزود: دشمنان تلاش مى‌کنند با فضاسازى فضاى داخلى را به سويى ببرند که به تعبير خودشان علاوه بر ايجاد انفجار درونى در خارج از کشور نيز با جنگ روانى و برجسته‌کردن موضوعاتى چون تحريم و مسائل مربوط به داخل ايران فشار بين‌المللى به کشورمان را افزايش دهند.
وى اضافه کرد: ما بايد در داخل کشور استراتژيک دشمن را به خوبى بشناسيم و براى آن پادزهر ايجاد کنيم.
جلالى تصريح کرد: ايجاد چنين پادزهرى بدون خرد و بدون تصميم‌گيرى‌ها و حرکت‌هاى عاقلانه که منجر به وحدت اتحاد شود موثر نخواهد بود.
سخنگوى کميسيون امنيت ملى و سياست‌خارجى مجلس هشتم در پايان با اشاره به تحريم فروش بنزين به ايران که اخيرا در سناى آمريکا مطرح شد، گفت: بسيارى از شرکت‌هاى آمريکايى و اروپايى نسبت به اعمال چنين تحريمى اعلام خطر از جنبه منافع خود کرده‌اند و يقينا وعده تحريم‌ها جزء حربه‌اى در جنگ روانى عليه ما نيست.

ايران و مواضع جديد عربستان

سخنگوى وزارت امور خارجه گفت: انتظار ما اين بود که برادران سعودى به جاى ايراد اتهام به ديگران، نسبت به اصلاح سياست عملى خود در قبال يمن مبادرت ورزند.

به گزارش ايلنا، رامين مهمانپرست سخنگوى وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگارى درباره اظهارات وزير خارجه عربستان نسبت به اتهام ايران به مداخله در يمن گفت: اين گونه اظهارات وزير خارجه عربستان تعجب آور است.

وى در رابطه با سياست اصولى جمهورى اسلامى ايران در قبال يمن اظهار داشت: جمهورى اسلامى ايران آنچه را که در يمن مى‌گذرد، يک امر داخلى مى‌داند و همواره بر لزوم گفت‌وگو و حل وفصل مسالمت آميز مشکلات تاکيد داشته است و از ديگران نيز مى‌خواهد از مداخله در يمن اجتناب کنند.

سخنگوى وزارت امور خارجه با اشاره به مسالمت آميز بودن فعاليت هسته‌اى جمهورى اسلامى ايران گفت: برخى اظهارات با هدف دامن زدن به توهم نسبت به ماهيت صلح آميز برنامه هسته‌اى ايران، در خدمت مصالح و منافع مردم و کشورهاى منطقه ارزيابى نمى‌شود.

شکست آزمایش موشکی ضد ایرانی آمریکا

یک روزنامه عربی چاپ لندن در نسخه الکترونیکی خود از ناکامی ایالات متحده آمریکا در انجام یک آزمایش موشکی خبر داد.

به گزارش "تابناک"،روزنامه "الحیات" نوشت: این آزمایش به منظور مقابله احتمالی با حملات موشکی ایران طراحی شده بود و کارشناسان در حال بررسی علت ناکامی در سیستم های این سامانه موشکی هستند.
 
بر همین اساس پنتاگون نیز اعلام کرد : این آزمابش در منطقه " کواجلین " در جزایر مارشال انجام شد و رادارهای مرکز کنترل موشک در این سایت نظامی نتوانستند دقیقا برنامه های طراحی شده را اجرا کنند.
 
شرکت " راسیون " که طراح این موشک هاست تا کنون تحلیلی از این حادثه ارائه نداده اما سخنگوی شرکت تولیدکننده رادار اظهار داشته : نصب رادارها بر اساس دستورالعمل های شرکت نبوده و احتمال می دهیم علت شکست این پروژه عدم اطلاع فنی کاربران از این سیستم باشد.

"
الحیات" به نقل از کارشناسان خود می افزاید : این موشک ها با سرعت 27 هزارکیلومتر سرعت در ساعت توانایی شناسایی موشک های شلیک شده در نیمکره شمالی کره زمین را داشته و ایران نیز که در این بخش قرار دارد هدف اصلی این موشک ها می توانست باشد!
 
رادار " اس بی ایکس " یکی از پیشرفته ترین رادارهای طراحی شده در جهان است و انحصارا در اختیار آمریکا قرار دارد و کاربرد آن صرفا نظامی و متناسب با فضای بالای 10 کیلومتر از سطح طراحی شده است.

اخبار قبلی

کاهش 15 میلیارد دلاری ذخایر ایران
مهلت تمام شد،راهی جز غنی سازی نداریم
کراولی: يشنهاد مبادله اورانيوم ايران همچنان روى ميز است
شش سال حبس تعزيرى برای جهانبخش خانجانى
چين: حل مسئله هسته‌اى ايران از راه دیپلماسی
واکنش جوانفکر به اظهارات توکلی
اصلاح‌طلبان حذف شدنى نيستند
تاکید روسها بر حل سیاسی مسئله ایران
حماس: از ایران کمک مالی می‌گیریم ولی تعهدی نداد‌ه‌ایم
تلاش صداوسیما برای متقاعدکردن اصلاح‌طلبان
اهانت به مرجعیت شیعه این بار در مجلس کویت
هیات نظارت بر مطبوعات، مسئول نظارت بر خبرگزاری‌های داخلی شد
شایعه سازی العربیه درباره دیپلماتهای ایرانی
پترائوس: هنوز زمان براى اتخاذ ديپلماسى در قبال ايران وجود دارد
هاشمی: حذف هاشمی یک سناریوی قدیمی است
صادرات مشکوک زيمنس به ايران
سکوت مسوولين دستگاه ديپلماسى جاى تعجب دارد
مطهری:حسینیان کلا علاقه خاصی به اعدام دارد
مناطق موردنظر ایران برای معاوضه سوخت هسته‌اى
پيشنهاد هسته‌اى غرب به ايران همچنان معتبر است
تحریم ایران 12 میلیارد دلار به جیب اماراتی ها ریخت


نظر شما :