اصلاح‌طلبان حذف شدنى نيستند

۰۴ بهمن ۱۳۸۸ | ۱۹:۰۸ کد : ۶۷۹۶ سرخط اخبار
 اصلاح‌طلبان حذف شدنى نيستند

ايلنا- عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: اصلاح‌طلبان حذف شدنى نيستند زيرا اصلاح‌طلبى يک جريان ريشه‌دار مردمى است و اعتقاد به قانون اساسى و رهبرى دارد.
محمدرضا عارف در ديدار اعضاى شوراى مرکزى انجمن اسلامى دانشجويان دانشگاه گيلان به وظايف تشکل دانشجويى اشاره کرد و گفت: حتى در بهترين شرايط از لحاظ امکاناتى براى يک تشکل نبايد تشکل دست از نقد بردارد و زمانى که تشکل دانشجويى آلت دست دولت شود در واقع خيانت به جنبش دانشجويى کرده است.
وى افزود: ما در دوران جنگ به خودمان نرسيديم. بزرگترين مشکل ما غفلت از کار فرهنگى است. در حال حاضر به دموکراسى نرسيده‌ايم و به آن عمل نمى کنيم. ما ظرفيت لازم در برخورد با انديشه‌هاى مخالف را نداريم.
عارف در پاسخ به سوالى مبنى بر اينکه در آينده چه بايد کرد؟ گفت: هيچ راه سازنده‌اى جز تعامل با رقيب وجود ندارد. گرفتارى الان ما تندرويان هستند که نتيجه‌اش بازداشت برخى از نيروهاى اصيل انقلابى و انزوا و گوشه‌نشينى برخى ديگر مى‌باشد. ما در آينده هيچ راهى جز همگرايى نداريم و همه بايد کمک کنيم و اجازه ندهيم از شرايط موجود گروهک‌ها و معاندان نظام سوء استفاده بکنند. ما بايد رهبرى را فصل‌الخطاب قرار دهيم و از ايشان تبعيت کنيم.
وى تاکيد کرد: اصلاح طلبان حذف شدنى نيستند زيرا اصلاح‌طلبى يک جريان ريشه‌دار مردمى است و اعتقاد به قانون اساسى و رهبرى دارد. اگر فردى و يا گروهى اصلاح‌طلبان را نيروهاى جاسوس آمريکا و اسرائيل قلمداد مى‌کند در واقع به کل نظام خيانت مى‌کند؛ چون اصلاح‌طلبان به خط امام و ولايت فقيه و قانون اساسى اعتقاد دارند که سوابق روشن قبل و بعد از انقلاب آنها گوياى همه چيز است.

احمدی نژاد: خبر خوش تولید سوخت دهه فجر اعلام می شود

فارس- احمدى‌نژاد از خبر خوشى در خصوص توليد سوخت 20درصدى هسته‌اى در کشورمان در دهه فجر خبر داد.
محمود احمدى‌نژاد رئيس‌جمهور اسلامى ايران که صبح امروز به منظور ارائه لايحه بودجه 89 به مجلس آمده بود در نشستى خبرى با خبرنگاران در خصوص توليد سوخت 20 درصد هسته‌اى، اظهار داشت: در دهه فجر خبر خوشى در خصوص توليد سوخت 20 درصد هسته‌اى را اعلام خواهيم کرد.
وى افزود: اين خبر آن قدر شيرين است که همه ملت و نيز ملت‌هاى آزاده جهان را خوشحال مى‌کند.
وی اين را هم اضافه کرد که در دهه فجر اخبارى از پيشرفت‌هاى کشورمان را ارائه خواهد کرد.

جزییات نامه خاتمی به رهبر انقلاب

در ادامه اخبار ضد و نقیض درباره نامه سیدمحمد خاتمی به رهبر معظم انقلاب مجله هفتگی ایراندخت با تایید این نامه جزئیاتی از محتوای آن را به نقل از یک نماینده مجلس منتشر کرده است.
بر اساس گزارش ایراندخت، خاتمی در نامه خود به مقام معظم رهبری عنوان کرده که جریان اصلاح‌طلب و ما، دولت موجود را به رسمیت می‌شناسیم اما باید جلوی تندروی‌ها را گرفت. تندروی هم در این سو وجود دارد هم در آن سو.

در بخشی دیگر از نامه خاتمی آمده است:   یک عده هستند که نمی‌خواهند کشور آرام باشد. افراط به نام حکومت و نظام سم مهلک است و حرکت در چارچوب قانون و منطق و محدود ساختن افراط و تفریط‌ها مشکل را حل کرده و جامعه را به سوی آرامش سوق خواهد داد.

بر اساس گزارش ایراندخت، خاتمی در نامه خود تاکید کرده که بهتر است از هاشمی‌رفسنجانی بخواهیم جریان حکمیت را رهبری کند. خاتمی به جریان اصلاحات و ریشه‌های خط امامی آن نیز اشاره و تصریح کرده که این جریان قابل حذف نیست. او از همین زاویه خواستار آزادی زندانیان سیاسی و گشودن فضای سیاسی شده است.

120 هزار نفر، قربانیان زلزله هائیتی

ایلنا- وزير فرهنگ و ارتباطات هائيتى گفت که در حال حاضر جسد 120هزار تن که در اثر زلزله اخير کشته‌ شده‌اند، جمع‌آورى شده است ولى در اين آمار قربانيانى که توسط خانواده‌هاى خود از زير آوار بيرون کشيده شده‌اند به حساب نيامده است.
سخنگوى دولت هائيتى اعلام کرد که تاکنون مرگ 120هزار تن در زلزله 12 ژانويه تائيد شده ولى احتمال اين‌که قربانيان ده‌ها هزار تن بيشتر از اين آمار باشد، وجود دارد.
به گزارش روزنامه تايمز آو اينديا، «مارينه لاورنس جوسلين لاسگ»، وزير فرهنگ و ارتباطات هائيتى گفت که در حال حاضر جسد 120هزار تن که در اثر زلزله اخير جان خود را از دست داده‌ بودند جمع‌آورى شده است ولى در اين آمار قربانيانى که توسط خانواده‌هاى خود از زير آوار بيرون کشيده شده‌اند به حساب نيامده است.
وى ادامه داد: «در اين مرحله با مراجعه به خانه‌هايى که قربانى زلزله شده‌اند، سعى در تکميل آمار کشته‌شدگان داريم ولى با توجه به اين‌که تعداد زيادى از کشته‌شدگان در گورهاى دسته‌جمعى دفن شده‌اند، احتمال افزايش اين آمار تا ده‌ها هزار تن وجود دارد».
مقام‌هاى رسمى هائيتى اعلام کرده‌اند که احتمال مى‌رود در جريان اين زلزله 200هزار تن کشته شده باشند.
گزارش‌ها از «پورتو پرنس»، پایتخت هائیتی بیانگر بازگشت تدریجی زندگی به حالت عادی است و بعضی از فروشگاه‌ها در حال باز شدن هستند.
طبق ارزیابی‌ها بازسازی هائیتی دست‌کم ۲۵ سال زمان می‌برد. صندوق بین‌المللی پول، فراخوانی جهانی برای حمایت از بازسازی این کشور منتشر کرده است و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی نیز برای اطلا‌ع‌رسانی از منطقه فعال شده‌اند.
«دومینیک استراوس‌‌‌ـ‌کان»، رئیس صندوق بین‌المللی پول پس از فاجعه‌ زلزله در هائیتی خواستار طرحی فوری برای کمک به این کشور شد. وى اعلام کرده است که جهان باید به مردم فقیر حوزه‌ کارائیب کمک کند تا بار دیگر روی پای خود بایستند».
کمک به هائیتی یکی از موضوع‌های اصلی در نشست هفته‌ آینده مجمع جهانی اقتصاد در شهر «داوس» خواهد بود.
استراوس‌ـ‌کان همچنین گفته که برای هائیتی کمک‌های کلانی لازم است. این کشور از یک سو در اثر افزایش قیمت کالاهایی چون برنج و روغن، و ‌از سوی دیگر در اثر توفان‌های دریایی و اکنون زمین‌لرزه، آسیب بسیاری دیده است.
طبق ارزیابی «جولت آزور‌ـ‌چارلز»، سفیر هائیتی در مادرید بازسازی اين کشور دست‌کم ۲۵ سال زمان می‌برد.
براساس گزارش دفتر «امور بشردوستانه سازمان ملل» از هفته‌ گذشته تاکنون در مجموع ۱۲۰ تن از زیر آوار نجات یافته‌اند. اين درحالى است که بر اساس برآوردها، نزدیک به ۷۵‌ هزار تن در این فاجعه‌ طبیعی جان باخته،۲۵۰ ‌هزار تن زخمی و حدود یک و نیم میلیون تن نیز به‌دنبال زمین‌لرزه بی‌خانمان شده‌اند.
اکنون محموله‌ کمک‌های بین‌المللی با حمایت ارتش آمریکا به آرامی در حال انتقال به منطقه است.
گزارش‌ها از هائيتى حاکى از آن است که وضعیت امنیتی هائیتی به علت سرقت‌های بسیار همچنان مخاطره‌آمیز است.
«ریموند جوزف»، سفیر هائیتی در ایالات متحده آمريکا از واشنگتن خواسته است که ریختن بسته‌های هوایی را متوقف کند چرا که این کار باعث درگیری میان مردم می‌شود.

سارکوزى باز هم ایران را تهدید کرد

فارس -رئيس‌جمهور فرانسه در پى مخالفت قاطع تهران با خروج اورانيوم خود از کشور، در تهديدى تکرارى و بيهوده خواستار اعمال تحريم‌هاى شديد عليه ايران شد.
به گزارش راديو بين‌المللى فرانسه، "نيکلا سارکوزى " در جمع ديپلمات‌هاى مستقر در فرانسه در ادعايى ضمن ابراز تأسف از مخالفت ايران با خروج اورانيوم خود از کشور اعلام کرد: «شوراى امنيت سازمان ملل متحد بايد مسئوليت‌هاى خوددارى ايران از گفت‌وگو را بر عهده گيرد و بخاطر مخالفت اين کشور از همکارى با جامعه بين‌الملل در زمينه برنامه هسته‌اى خود، تحريم‌هاى شديدى عليه تهران اعمال کند
وى افزود: «عليرغم تمامى تلاش‌ها و تعامل جديد آمريکا و با وجود پيشنهادات جاه‌طلبانه ما براى همکارى، مقامات ايرانى در يک مسير يک طرفه گسترش توليدات اتمى متوقف شده‌اند
رئيس‌جمهور فرانسه در ادامه ادعاهاى خود گفت: «براى مذاکره لازم است دو طرف وجود داشته باشد. هم‌اکنون زمان آن فرا رسيده است که جامعه بين‌الملل از اين تلاش‌هاى بيهوده چند ماهه نتيجه بگيرد. ما بايد به وضوح و با قاطعيت اعلام کنيم که تمايل و قصد ايران براى تجهيز به سلاح هسته‌‌اى براى ما غيرقابل قبول است
سارکوزى همچنين مدعى شد: «فرانسه از شوراى امنيت سازمان ملل مى‌خواهد که تحريم‌هاى شديدى را عليه ايران اعمال کند و از اتحاديه اروپا نيز مى‌خواهد که مسئوليت آن را بر عهده بگيرد. باب‌هاى مذاکره با ايران همواره باز خواهد بود و فرانسه که براى مردم ايران احترام و ارزش قائل است، همواره موافق مذاکره خواهد بود. تنها هدف اعمال تحريم عليه ايران نشاندن آن بر سر ميز مذاکره است«.
ادعاهاى تکرارى و بيهوده سارکوزى درباره ايران در حالى صورت مى‌گيرد که اين کشور بارها بر "صلح‌آميز " بودن فعاليت‌هاى هسته‌اى خود تأکيد کرده است.
آژانس بين‌المللى انرژى اتمى که بر فعاليت‌هاى هسته‌اى ايران نظارت دارد در گزارش‌هاى متعدد خود بر منحرف نشدن برنامه هسته‌اى ايران صحه گذاشته است.

 

اخبار قبلی

تاکید روسها بر حل سیاسی مسئله ایران
حماس: از ایران کمک مالی می‌گیریم ولی تعهدی نداد‌هایم
تلاش صداوسیما برای متقاعدکردن اصلاح‌طلبان
اهانت به مرجعیت شیعه این بار در مجلس کویت
هیات نظارت بر مطبوعات، مسئول نظارت بر خبرگزاری‌های داخلی شد
شایعه سازی العربیه درباره دیپلماتهای ایرانی
پترائوس: هنوز زمان براى اتخاذ ديپلماسى در قبال ايران وجود دارد
هاشمی: حذف هاشمی یک سناریوی قدیمی است
صادرات مشکوک زيمنس به ايران
سکوت مسوولين دستگاه ديپلماسى جاى تعجب دارد
مطهری:حسینیان کلا علاقه خاصی به اعدام دارد
مناطق موردنظر ایران برای معاوضه سوخت هسته‌اى
پيشنهاد هسته‌اى غرب به ايران همچنان معتبر است
تحریم ایران 12 میلیارد دلار به جیب اماراتی ها ریخت
نوروزی:موسوى و کروبى تحت تعقيب هستند
متکی:انگلیس اگر ادامه دهد، تودهنی می خورد
فروزنده:کروبی قبل انقلاب یک سیلی هم نخورده!
وجهه بین المللی دولت خوب نیست
آخرین سند حضور امیری درعربستان + عکس
تسلیت یک سخنگوی کاخ‌سفید به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری


نظر شما :