اهانت به مرجعیت شیعه این بار در مجلس کویت

۲۷ دی ۱۳۸۸ | ۲۰:۰۳ کد : ۶۷۳۵ سرخط اخبار
اهانت به مرجعیت شیعه این بار در مجلس کویت

ابنا- تعدادی از نمایندگان افراطی پارلمان کویت، ضمن اهانت دوباره به آیت‏الله سیستانی، تصویب ممنوعیت ورود العریفی به کویت را محکوم کردند.
«ولید الطبطبایی» نماینده افراطی منتسب به وهابیون تندروی پارلمان کویت، یکی از این نمایندگان است که تصویب قانون ممنوعیت ورود محمد العریفی به این کشور از سوی دولت را محکوم کرد!
وی که در ضدیت با تشیع و ایرانی‏ها شهره است، خود نیز به دلیل همکاری با تروریست‏های وابسته به القاعده، از سوی چند کشور عربی و غیرعربی ممنوع الورود اعلام شده است و حال به خاطر العریفی امام‏جمعه هتاک ریاض به دولت اعتراض کرده است.
چند روز پیش وزارت کشور کویت به رسانه‏ها اعلام کرده بود که العریفی را به دلیل اهانت به مرجع شیعیان و نیز ایجاد اختلافات عمیق میان مذاهب اسلامی، به کویت ممنوع الورود کرده است.
الطبطبایی در بخش دیگری از اظهارات سخیف خود گفته بود: "جای تأسف است که دولت کویت یکی از بزرگان علم و دین(!) را تنها به خاطر گفتن حقایق در مورد علمای شیعه ممنوع الورود کرده است؛ آن‏هم فردی چون علی سیستانی که همواره در پی مطرح کردن خود و به حاشیه راندن اهل سنت عراق از صحنه مدیریت این کشور است!".
الطبطبایی ضمن تأیید گفته‏های العریفی، افزود: "این عالم بزرگوار(!) درباره فرقه ضاله الحوثی سخن بدرستی رانده است. ما همه بر این باوریم که باید این فرقه شیعی را از صحنه معادلات منطقه حذف کنیم!".



محکومیت 6 ساله صفایی فراهانی

وکیل صفایی فراهانی از محکومیت موکل خود به 6 سال حبس تعزیری از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی خبرداد.
هوشنگ پوربابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تایید محکومیت موکل خود به 6 سال حبس تعزیری از سوی دادگاه انقلاب گفت:‌اتهامات موکلم مطابق کیفرخواست اقدام علیه امنیت ملی ، فعالیت تبلیغی علیه نظام ، توهین به مسوولان نظام و نشر اکاذیب بوده که دادگاه در خصوص اتهام اقدام علیت امنیت و فعالیت تبلیغی علیه نظام صفایی فراهانی را به 6 سال حبس تعزیری محکوم کرد.
وی ادامه داد: شعبه 15 دادگاه انقلاب در خصوص اتهامات توهین به مسوولان نظام و نشراکاذیب به جهت فقد دلیل موکلم را تبرئه کرده است.
وکیل صفایی فراهانی ادامه داد:‌این حکم هنوز به صورت رسمی به اینجانب ابلاغ نشده و طی حضور موکلم در دادگاه انقلاب مفاد حکم به وی ابلاغ شده است.
وی در خصوص اعتراض نسبت به حکم موکلش اظهارداشت: پس از ابلاغ رسمی حکم ظرف مهلت قانونی به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد.
پوربابایی که وکالت محسن میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت را برعهده دارد از برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامت موکل خود در شعبه 15 انقلاب در روز آینده خبرداد و گفت:‌روز 5شنبه به همراه دکتر حسین آبادی وکیل دیگر پرونده جهت تدارک دفاع با محسن میردامادی در زندان اوین ملاقات کردیم.
گفتنی است اقدام علیه امنیت وفعالیت تبلیغی علیه نظام از اتهامات دبیرکل حزب مشارکت اعلام شده است.

بن لادن در لیست سیاه لیبی

ليبى نام بن لادن را جزو فهرست مظنونانى قرار داد که به محض ورود به خاک اين کشور دستگير و تحويل اينترپل داده مى‌شوند
روزنامه‌ى فرامنطقه‌اى الشرق الاوسط به نقل از يک سند رسمى ليبى اعلام کرد: ليبى نام اسامه محمد عوض بن لادن، متولد 30 ژوئيه‌ى 1957 را که بر اساس حکم مشترک شوراى امنيت سازمان ملل متحد و پليس بين‌الملل (اينترپل) در فهرست مظنونان بين‌المللى قرار گرفته، جز فهرست اسامى مظنونانى قرار داده که به محض ورود به خاک ليبى دستگير و تحويل اينترپل داده مى‌شوند.
بر اساس اين سند، ليبى متعهد شده که در صورت دريافت هرگونه اطلاعات از رهبر تشکيلات القاعده، آن را در اختيار دفتر پليس جنايى عربى و بين‌المللى قرار دهد.
بن لادن جز برجسته‌ترين مظنونان فهرست اينترپل است و ليبى نيز اولين کشورى است که درج نام بن لادن را در فهرست مظنونان پليس بين‌الملل در سال 1998 خواستار شد.
ليبى بن لادن را به دست داشتن در کشتن دو شهروند آلمانى و شهروندان ليبيايى در ليبى در سال 1988 و تلاش جهت ايجاد شاخه‌هاى وابسته به القاعده در خاک اين کشور متهم کرده است.
آمريکا براى ارائه‌ى هرگونه اطلاعات درخصوص محل پنهان شدن بن لادن 25 ميليون دلار جايزه تعيين کرده است.



کاهش 61 درصدی مبادلات تجارى ايران و امريکا

فارس- دفتر آمار امريکا اعلام کرد مبادلات تجارى ايران و امريکا در آبان، نوامبر 2009 با 61 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 46.1 ميليون دلار رسيد.
به گزارش دفتر آمار امريکا، در نوامبر سال 2008 بالغ بر 111.1 ميليون دلار کالا به ايران صادر شده بود که اين رقم در مدت مشابه سال 2009 به 41.5 ميليون دلار رسيده است.
واردات امريکا از ايران در اين مدت نيز کاهش داشته است.واردات کالا از ايران توسط امريکا در نوامبر 2009 به 4.6 ميليون دلار رسيده است که اين رقم براى نوامبر 2008 بالغ بر 8.2 ميليون دلار اعلام شده بود.
بر اساس اين گزارش کل مبادلات تجارى ايران و امريکا در نوامبر سال 2009 به 46.1 ميليون دلار رسيده است که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 61 درصدى را نشان مى دهد. حجم مبادلات دو کشور در نوامبر سال 2008 ، 119.3 ميليون دلار اعلام شده بود.
کل مبادلات دو کشور در 11 ماهه 2009 نيز 329 ميليون دلار گزارش شده که از اين رقم 270 ميليون دلار مربوط به صادرات امريکا به ايران و 59 ميليون دلار مربوط به واردات اين کشور از ايران بوده است.

سفر اولين وزير رژيم صهيونيستى به امارات

اولين وزير رژيم صهيونيستى امروز (يکشنبه) براى مشارکت در يک کنفرانس بين‌المللى به امارات سفر مى‌کند.
به گزارش ايسنا، روزنامه عبرى يديعوت آحارونوت نوشت: عوزى لاندو، وزير ساختارهاى زير بنايى دولت اسراييل، براى مشارکت در نشست بين‌المللى يافتن انرژى‌هاى تجديدپذير که قرار است در دوبى برگزار شود، به امارات سفر مى‌کند.
به نوشته اين روزنامه عبرى، سفر وزير ساختارهاى زيربنايى رژيم صهيونيستى به دوبى در پى تصميم آژانس بين‌المللى انرژى‌هاى تجديدپذير صورت مى‌گيرد که بر اساس آن اين رژيم مى‌تواند در تمامى کنفرانس‌هاى اين آژانس شرکت کند.
وزير ساختارهاى زيربنايى رژيم صهيونيستى در جمع خبرنگاران تاکيد کرد، سفرش به امارات از نظر سياسى بسيار حايز اهميت است، زيرا او اولين وزير اسراييلى است که از امارات متحده عربى ديدار مى‌کند.



شايعه استعفاى مرکل رد شد

کريستوف استيگمانس، سخنگوى دولت آلمان شايعاتى مبنى بر استعفاى آنگلا مرکل، صدراعظم منتشر شده بود را رد کرد.
به گزارش «جام جم» به نقل از رويترز، کريستوف استيگمانس در جمع خبرنگاران با ابراز تعجب نسبت به انتشار چنين شايعه‌هايى اعلام کرد که خبرها درباره تصميم مرکل براى استعفا از سمت خود بى‌پايه و اساس است.
گفته‌شده که هنوز منبع اين شايعات مشخص نيست. اين درحالى است که در پى رد اين شايعه‌ها ارزش يورو در برابر دلار افزايش يافته است.
بنا بر اين گزارش، در پى کاهش قيمت يورو در برابر دلار، رسانه‌هاى خبرى روز پنجشنبه به نقل از مرکل گزارش دادند که واحد پولى يورو در سال‌هاى آينده با شرايط بسيار دشوارى روبه‌رو خواهد شد.
اگرچه برخى از اعضاى حزب حاکم «دموکرات مسيحى» (CDU) به رهبرى مرکل وى را به شکست در ارائه برنامه‌هاى شفاف و مديريت متهم کردند، اما موقعيت حزب صدراعظم آلمان در دولت ائتلافى اين کشور با کسب اکثريت آرا در انتخابات 27 سپتامبر بسيار مستحکم به ‌نظر مى‌رسد.

پایان بی نتیجه نشست 1+5

نشست پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت و آلمان در نیویورک در خصوص موضوع هسته ای ایران بدون نتیجه پایان یافت
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، نشست روز شنبه دیپلماتهای گروه 1+5 در نیویورک در ارتباط با موضوع هسته ای ایران بدون نتیجه پایان یافت.
"
سرگئی ریابکف" معاون وزیر خارجه روسیه که سرپرستی هیئت این کشور را در این نشست بر عهده داشت پس از نشست دو و نیم ساعته روز گذشته گفت: "ما یک ارزیابی بسیار عاقلانه و محتاطانه ای از اوضاع داشتیم".
وی افزود: دیپلماتها توجه خود را بر تحریمهای احتمالی جدید علیه ایران متمرکز کرده بودند. ما در حال حاضر نتوانستیم هیچ تصمیمی اتخاذ کنیم این نشست از این حیث بی نتیجه بود.
ریابکف افزود روسیه بر این اعتقاد است که هنوز زمان برای تعامل و تلاشهای سیاسی جدی جهت یافتن یک راه حل وجود دارد.
این اظهارات در حالی است که ویلیام برنز نماینده آمریکا مدعی شد که این نشست مفید بوده است.

حلقه‌ حفاظتی برای دانشمندان هسته‌ای

فارس- رئيس شوراى تامين استان تهران گفت: قبلا تمهيداتى براى حفاظت از دانشمندان هسته‌اى اتخاذ شده بود که اکنون بيشتر شده است و علائمى نيز براى رديابى ترور على‌محمدى در دست داريم.
مرتضى تمدن استاندار تهران و رئيس شوراى تامين استان تهران با اشاره به پيش رو بودن 22 بهمن گفت: استاندارى تحت هيچ شرايطى رويکرد امنيتى در مناسبت‌هاى آينده نخواهد داشت بلکه رويکردهاى ما رويکردهاى فرهنگى و مناسبتى است و به يارى خداوند متعال تمام مراسم‌ها با حضور پرشور و مشارکت گسترده مردم انجام خواهد شد
وى افزود: هر برنامه‌ريزى و وقتى را که به اين مراسمات اختصاص مى‌دهيم صرفا به واسطه برنامه‌ريزى‌هاى فرهنگى خواهد بود؛ چرا که مسائل مربوط به حوزه امنيت را دستگاه‌هاى امنيتى خودشان تدبير کرده و برنامه‌ريزى خواهند کرد
رئيس شوراى تامين استان تهران تصريح کرد: مناسبتى در آينده پيش‌رو نخواهيم داشت که نيازمند تمهيدات امنيتى باشد؛ چرا که به لطف خداوند بزرگ فضاى جامعه در آرامش به سوى استقبال باشکوه از دهه فجر مى‌رود
تمدن به ترور دانشمند هسته‌اى که اخيرا اتفاق افتاده اشاره و خاطرنشان کرد: بدون ترديد طراحى ترور شهيد على محمدى با بررسى‌هايى که انجام شده تشابه زيادى به ترور شخصيت‌‌هاى لبنانى و فلسطينى که توسط اسرائيلى‌‌هاى غاصب صورت مى‌گيرد، داشته است
وى ادامه داد: استفاده از ساچمه در ساختار بمب و کنترل از راه دور نشان مى‌دهد که طراحى اين کار از طرف اسرائيلى‌ها و آمريکايى‌ها بوده است.
استاندار تهران اظهار داشت: اينکه امريکايى‌ها و صهيونيست‌ها جرات داشته باشند در کشور ما ورود پيدا کنند، نه چنين جرأت و شهامتى را دارند و نه چنين امکانى را قدرت امنيتى ايران به آنها مى‌دهد اما آنها دست به دامن پس مانده‌ها، ضد انقلاب‌ها، سلطنت طلب‌ها و افراد مطرودى شده‌اند که با استفاده از اين زباله‌هاى پس مانده در جامعه به اين حرکت خيانتکارانه تروريستى دست مى‌زنند
رئيس شوراى تامين استان تهران در خصوص تدابير امنيتى در نظر گرفته شده براى دانشمندان هسته‌اى کشورمان گفت: هم در بحث رديابى عوامل اين حادثه به طور جدى پيگير هستيم و خوشبختانه علائمى را در دست داريم تا اين جريان را رديابى کنيم و همين که تمهيداتى را براى حمايت، پشتيبانى و حفاظت از دانشمندان هسته‌اى اتخاذ شده است، هر چند قبل از اين حادثه تدابير امنيتى براى حفاظت از دانشمندان هسته‌اى داشتيم ولى اکنون اين تدابير بيشتر شده است.

اعدام علی شیمیایی قطعی شد

واحد مرکزی خبر- علی حسن المجید ملقب به «علی شیمیایی» روز یکشنبه به اعدام با چوبه دار محکوم شد.
تلویزیون سراسری عراق، العراقیه ، اعلام کرد علی شیمیایی که در سال هزار و نهصد و هشتاد و هشت دستور بمباران شیمیایی روستای کردنشین حلبچه را صادر کرده و موجب قتل پنج هزار غیر نظامی عراقی شده بود، روز یکشنبه در دادگاه کیفری عراق به اعدام محکوم شد.
علی شیمیایی که از نزدیکان صدام دیکتاتور سابق عراق به شمار می رفت، پیش از این نیز به جرم سرکوب خونین شورش کردهای عراق در فاصله سالهای هزار و نهصد و هشتاد و هفت تا هزار و نهصد و هشتاد و هشت و همچنین سرکوب جنبش اعتراض آمیز شیعیان عراقی در سال هزار و نهصد و نود و یک به مرگ محکوم شده بود.
در سرکوب کردهای عراقی توسط رژیم پیشین بعث عراق حدود یکصد و هشتاد هزار نفر کشته شدند.



BBC فارسی از ايران شکايت می کند

پرچم- صادق صبا، رئيس بخش فارسى تلويزيون بي.بي.سى در اين خصوص ادعا کرد که مهندسان ماهواره‌هايى که از روى آنها براى ايران برنامه پخش مى‌کنند به نتيجه قطعى رسيده‌اند که پارازيتى که بر تلويزيون فارسى بي.بي.سى و چند کانال ديگر انداخته مى‌شود، منشا ايرانى دارد.
وى افزود: بنابراين ايران در نهايت مسئول اين اقدام است و سازمان‌هاى مختلف نيز به ايران در حال وارد کردن فشار به ايران هستند و آنها هم به مجمع جهانى ارتباطات «اى تى يو» که مقرش در ژنو است، شکايت کردند و از اين سازمان خواستند تا از ايران بخواهد جلوى چنين اقداماتى را بگيرد و بي.بي.سى هم از اين کار حمايت مى‌کند.
صبا در پاسخ به اين سوال که با توجه به اين که اين مجمع يک نهاد وابسته به سازمان ملل هست، آيا مى شود به يک راه حل عملى رسيد، با حالتى مأيوسانه گفت: اگر اين شواهد را در اختيار نماينده ايران در مجمع جهانى ارتباطات قرار دهند آنها بايد پاسخگو باشند که چرا چنين کارى مى کنند و با آن که اين مجمع بخشى از سازمان ملل متحد است که قدرت اجرايى به آن معنا ندارد، اما مى‌تواند فشار زيادى به دولت ايران وارد کند.
وى همچنين تهديد کرد که برخى کشورهاى صاحب ماهواره نيز گفته‌اند که براى تحت فشار قرار دادن پخش برنامه‌هاى ايران، با بى بى سى همراهى خواهند کرد.

استانبول پایتخت فرهنگی اروپا شد

با برگزاری مراسم ویژه ای ، استانبول به طور رسمی عنوان "پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2010 میلادی " را کسب کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این مراسم که شنبه شب در مرکز فرهنگی خلیح استانبول برگزار شد،" عبدالله گل" رییس جمهوری " رجب طیب اردوغان" نخست وزیر" محمدعلی شاهین"رییس مجلس ملی" ترکیه، وزیران فرهنگ بیش از 17 کشور جهان از جمله " سید محمد حسینی " وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان و مسئولان نهادهای مختلف اتحادیه اروپا حضور داشتند.
استانبول امسال به همراه شهرهای "اسن" آلمان و "پکس" مجارستان به مدت یکسال به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا اعلام شدند.
آمادگی ترکیه و استانبول برای کسب این عنوان بعد از قبول نامزدی این شهر، از چهار سال قبل آغاز شد و از این پس مردم ترکیه به مدت یک سال شاهد دهها رخداد مهم فرهنگی و هنری اروپا در استانبول خواهند بود.
به گفته مسئولان رسمی، هتل های استانبول در روزهای اخیر مملو از گردشگرانی است که برای شرکت در آغاز اعلام رسمی این عنوان برای استانبول به این شهر آمده اند.
استانبول سنگ زیربنای حیات فرهنگی و هنری ترکیه محسوب می شود و کلان شهر بودن استانبول از همین امر تاثیر پذیر بوده است و این شهر با خصوصیات منحصر بفرد خود در بسیاری از موارد شایستگی انتخاب پایتختی فرهنگی را داراست.
در سال 1985 میلادی اتحادیه اروپا در اجلاسی ، انتخاب سالیانه شهر فرهنگی اروپا را به تصویب رساند و در سال 1999 میلادی آتن به عنوان نخستین "شهر فرهنگی" اروپا انتخاب شد.

   

اخبار قبلی

هیات نظارت بر مطبوعات، مسئول نظارت بر خبرگزاری‌های داخلی شد
شایعه سازی العربیه درباره دیپلماتهای ایرانی
پترائوس: هنوز زمان براى اتخاذ ديپلماسى در قبال ايران وجود دارد
هاشمی: حذف هاشمی یک سناریوی قدیمی استصادرات مشکوک زيمنس به ايران
سکوت مسوولين دستگاه ديپلماسى جاى تعجب دارد
مطهری:حسینیان کلا علاقه خاصی به اعدام دارد
مناطق موردنظر ایران برای معاوضه سوخت هسته‌اى
پيشنهاد هسته‌اى غرب به ايران همچنان معتبر است
تحریم ایران 12 میلیارد دلار به جیب اماراتی ها ریخت
نوروزی:موسوى و کروبى تحت تعقيب هستند
متکی:انگلیس اگر ادامه دهد، تودهنی می خورد
فروزنده:کروبی قبل انقلاب یک سیلی هم نخورده!
وجهه بین المللی دولت خوب نیست
آخرین سند حضور امیری درعربستان + عکس
تسلیت یک سخنگوی کاخ‌سفید به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری
پیام تسلیت خاتمی به مناسبت درگذشت آیت الله منتنظری
شناور جاسوسى رژيم اسرائيل در خليج فارس!
نامه خصوصی اوباما به رهبر کره شمالی
ضارب برلوسکونی برایش نامه عذرخواهی فرستاد


نظر شما :