سکوت مسوولين دستگاه ديپلماسى جاى تعجب دارد

۱۶ دی ۱۳۸۸ | ۲۰:۲۹ کد : ۶۶۴۵ سرخط اخبار
اهانت به اتباع هر کشورى بيش از افکار عمومى، حاکميت کشورها را نشانه رفته است که ايران نيز از اين قاعده مستثنى نيست.
سکوت مسوولين دستگاه ديپلماسى جاى تعجب دارد

يک استاد دانشگاه با انتقاد از سکوت مسوولان دستگاه سياست خارجى کشور نسبت به برخورد توهين‌آميز مقامات آمريکايى با اتباع ايرانى گفت:اهانت به اتباع هر کشورى بيش از افکار عمومى، حاکميت کشورها را نشانه رفته است که ايران نيز از اين قاعده مستثنى نيست.
يوسف مولايى در گفت‌و‌گو با ايلنا، با اشاره به برخورد توهين‌آميز مقامات آمريکايى در تشديد بازرسى‌ها از اتباع ايرانى گفت: خارج از مرزهاى ملى هدف هر گونه اهانت و برخورد با اتباع ايرانى، حاکميت کشورمان است.
اين استاد دانشگاه با بيان اينکه مسوولين دستگاه ديپلماسى کشور بايد از مجارى بين‌المللى و يا نماينده حافظ منافع آمريکا در ايران دلايل برخورد با اتباع کشورمان را را پيگيرى کنند اظهار داشت: در چارچوب کنوانسيون وين و ديگر معاهده‌هاى جهانى نيز مى‌توان نسبت به رفتار توهين‌آميز مقامات آمريکايى با ايرانى‌ها اعتراض کرد.
وى تصريح کرد:سازمان ملل نيز مجراى مناسبى براى پيگيرى اين موضوع است اما معلوم نيست چرا مقامات کشورمان تاکنون نسبت به رويه توهين‌آميز مقامات آمريکايى اعتراض نکرده‌اند.
به گفته مولايى با تشديد بازرسى‌ها، اتباع ايرانى ضرر مستقيمى را در بدو ورود به آمريکال متحمل مى‌شوند اما صدمه اصلى به اعتبار حاکميت کشورمان در جهان وارد مى‌شود.
وى تاکيد کرد:تکليف حاکميت اين است که براى دفاع از حقوق اتباع خود و اعتبار ايران در مجامع جهانى برخورد توهين‌آميز آمريکايى‌ها را از راه‌هاى ديپلماتيک مورد پيگيرى قرار دهد.

سعید مرتضوی متهم اصلی رخدادهای کهریزک

سایت نزدیک به احمد توکلی اعلام کرد سعید مرتضوی متهم اصلی کهریزک شناخته شد.
به گزارش خبر آنلاین  به نقل از الف سرانجام پس از چند ماه بررسی دقیق، هیات ویژه مجلس برای بررسی ماجرای بازداشتگاه کهریزک عصر یکشنبه گزارش خود را نهایی و به اتفاق آرا تصویب کرد.
برای تنظیم این گزارش که امروز چهارشنبه تقدیم رییس مجلس شد، بازدیدهای مختلف از بازداشتگاه‌‌های نیروی انتظامی صورت گرفت، بازداشت شدگان، عوامل انتظامی، مقامات قضایی گفتگو و مصاحبه انجام شده است.
 گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس، تقصیر اصلی را متوجه سعید مرتضوی؛ دادستان سابق تهران  که  به دستور رییس وقت قوه قضاییه اختیار بازداشتگاه کهریزک را بر عهده داشته است، می‌داند.
 قابل ذکر است که دستور اعزام بازداشت شدگان 18 تیرماه 88 به کهریزک را مرتضوی شخصا صادر کرده بود. در اثر رفتارهای خشونت بارماموران با بازداشت شدگان، محیط غیربهداشتی و ضرب و شتم بازداشتی‌ها به دست ماموران و زندانیان شرور تحت امرشان؛ سه جوان به اسامی مرحوم محسن روح‌الامینی، مرحوم امیر جوادی‌فر و مرحوم محمد کامرانی جان باختند.
سازمان قضایی نیروهای مسلح در بیست و هفتم آذرماه در اطلاعیه ای کشته شدن سه نفر از دستگیر شدگان در بازداشتگاه کهریزک را قتل عمد به دلیل ضرب و جرح دانسته و از مجرم شناخته شدن 12 نفر از متهمان در پرونده کهریزک خبر داده بود.
 سعید مرتضوی به درخواست دولت از قوه قضائیه به قوه مجریه منتقل و از امروز مسئول ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده است.
  انتظار می‌رود گزارش هیات ویژه مجلس در هفته آینده در مجلس قرائت شود. اسامی اعضای این هیات عبارتند از: آقازاده (نماینده رشت)، اسداللهی ( تربت جام)، الهیان (تهران)، بروجردی ( بروجرد)، تجری (قصرشیرین)، جلالی (شاهرود)، رضایی (مسجدسلیمان)، سروری (تهران)، سنایی (نهاوند)، علیخانی (قزوین)، کرمی(کرمان) و کرمی راد (کرمانشاه)

اخبار قبلی

مطهری:حسینیان کلا علاقه خاصی به اعدام دارد
مناطق موردنظر ایران برای معاوضه سوخت هسته‌اى
پيشنهاد هسته‌اى غرب به ايران همچنان معتبر است
تحریم ایران 12 میلیارد دلار به جیب اماراتی ها ریخت
نوروزی:موسوى و کروبى تحت تعقيب هستند
متکی:انگلیس اگر ادامه دهد، تودهنی می خورد
فروزنده:کروبی قبل انقلاب یک سیلی هم نخورده!
وجهه بین المللی دولت خوب نیست
آخرین سند حضور امیری درعربستان + عکس
تسلیت یک سخنگوی کاخ‌سفید به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری
پیام تسلیت خاتمی به مناسبت درگذشت آیت الله منتنظری
شناور جاسوسى رژيم اسرائيل در خليج فارس!
نامه خصوصی اوباما به رهبر کره شمالی
ضارب برلوسکونی برایش نامه عذرخواهی فرستاد
استقبال آمریکا از میانجیگری ترکیه میان غرب و ایران
صادرات مشکوک زيمنس به ايران!
روسیه مقصر شروع جنگ در عراق
انتقاد سارکوزی از تصمیم سوئیس
خاتمی: برای ستمی که به جمهوری اسلامی می‌شود غصه می‌‌خورم
فرانسه خواستار تحريم‌هاى شديدتر عليه ايران شد


نظر شما :