دولتی ها روایتگر مستند هسته ای بودند

۰۹ آبان ۱۳۸۸ | ۱۹:۴۵ کد : ۶۱۳۶ سرخط اخبار
به خیلی از روایت‌هایی که در مستند هسته‌یی آورده شد نقد‌هایی وارد باشد، ولی روایتگر آن، مقامات دولتی بودند.
دولتی ها روایتگر مستند هسته ای بودند

قائم مقام صدا و سیما در پاسخ به برنامه‌سازان و مدیرانی که پروژه‌های خود را منوط به مشخص شدن حکم جدید رییس سازمان صدا‌وسیما می‌کنند، گفت: ان‌شاء‌الله مهندس ضرغامی برای دوره بعد نیز ریاست سازمان را برعهده دارند و امیدواریم حکم ایشان نیز به زودی صادر شود.

دکتر علی دارابی هم‌چنین در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا درباره‌ اقدامات سازمان درباره اجرایی کردن قانون احقاق حق در برنامه‌های صدا و سیما توضیح داد و گفت: با توجه به پیچیدگی‌های این مصوبه اکنون در حال تبیین آیین نامه‌های اجرایی آن هستیم.

قائم مقام صدا و سیما در ادامه این بحث درباره پاسخ صداوسیما به نامه انتقادی کمال خرازی به محتوای مستند هسته‌یی پخش شده از شبکه سه سیما به خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: آن نامه در واقع به ما داده نشد، بلکه گلایه‌ای بود که به دفتر کرده بودند.

دارابی با بیان این که «حوزه‌های برنامه‌سازی، براساس مستندات و گزارش‌ها، عمل می‌کنند» گفت: ممکن است به خیلی از روایت‌هایی که در مستند هسته‌یی آورده شد نقد‌هایی وارد باشد، ولی روایتگر آن، مقامات دولتی بودند.

وی سپس در ادامه مطلب بالا به طرح این پرسش پرداخت: در این زمینه این بحث مطرح است که در مورد آن مقام دولتی ـ که در برنامه‌ای نقدی به عملکرد گذشته کرده است ـ ما در رسانه باید پاسخ‌گو باشیم یا آن مقامی که الان در این حوزه مسؤولیت دارد و آن بحث را مطرح کرده است؟

وی با بیان این که در موضوع مستند هسته‌یی هم نقد‌هایی وجود داشت و هم دفاعیاتی صورت گرفت، گفت: قانون احقاق حق در برنامه‌های صداوسیما، مراقبت همکاران ما را در رسانه بیشتر کرده است؛ ما تلاش می‌کنیم که با در نظر گرفتن همه جوانب، برنامه‌ها را دنبال کنیم؛ به‌خصوص برنامه‌هایی را که به سیاست‌های کلان نظام برمی‌گردد و نباید با آمد و شد دولت‌ها و فراز و فرود جریانات سیاسی، این جایگاه‌ را دچار خدشه شود.

دارابی در پاسخ به این پرسش که با توجه به این‌که از ویژگی‌های رسانه‌ی دینی، اخلاق‌گرا بودن و توجه به آحاد مخاطبان و اعتماد‌سازی است، از زمان تصویب قانون احقاق حق در برنامه‌های صدا‌وسیما چقدر در جهت اجرایی‌کردن این قانون گام برداشته‌اند و شرایط را برای مواردی که در این باره پیش آمده است فراهم کردند تا از خودشان دفاع کنند، گفت: اصولا این مصوبه نیاز به آیین‌نامه‌های اجرایی دارد که این آیین‌نامه‌ها را باید صدا‌وسیما با همکاری شورای نظارت بر صدا‌وسیما که نمایندگان قوای سه‌گانه در آن هستند تبیین کند و بخشی را نیز خود رسانه تنظیم کند.

قائم مقام سازمان صدا وسیما ادامه داد: همکاران ما اکنون بحث آیین‌نامه را در دستور کار دارند؛ چرا که اعتقاد ما براین است که اگر رسانه بحث پاسخ‌گویی را به نمایندگی از افکار عمومی مطالبه می‌کند، حتما خود نیز باید در قدم اول پاسخ‌گو باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: این قانون اصلا به مقوله‌ی انتخابات یا رخدادهای پس از آن مربوط نیست، در زمانی که این قانون تصویب شد اصلا حوادث انتخابات اخیر اتفاق نیفتاده بود، بنابراین ما در رسانه از این موضوع استقبال کردیم و رییس سازمان نیز آن را به عنوان یک فرصت مغتنم برای رسانه تلقی کردند.

دارابی با بیان این‌که اجرای کردن این قانون پیچیدگی‌هایی نیز دارد گفت: به عنوان مثال در قانون مطبوعات اگر کسی مورد تعرض قرار گرفته باشد، باید دو برابر همان زمان برای پاسخ‌گویی به او فرصت داده شود؛ در رسانه به‌ویژه در حوزه‌ی خبر، این اتفاق ثانیه‌ای است بنابراین واقعا این که چه میزان زمان برای پاسخ‌گویی باید در نظر گرفته شود کار سختی است؛ مشکلی که اکنون وجود دارد این است که حجم خبر مهم نیست، بلکه آن نکته‌ای که مطرح شده گاهی آن قدر بار معنایی دارد که اگر ساعت‌ها هم برنامه به آن اختصاص دهید، باز هم پاسخ‌گوی آن مطلب نخواهد بود.

وی ادامه داد: اولا همه ما چه در رسانه‌، چه مطبوعات، چه خبرگزاری‌ها و دست‌اندرکاران امر، در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که دین‌محور و اخلاق‌محور است و حقوق مردم باید واقعا گرامی داشته شود و ما نیز واقعا دراین زمینه تلاش می‌کنیم.

دارابی تصریح کرد: من این نوید را می‌دهم که پس از تبیین آیین‌نامه‌های اجرایی قانون احقاق حق در صداوسیما، سازو‌کارهای آن را رسما اعلام کنیم؛ فکر می‌کنم که ما شاهد تعامل خوبی بین رسانه، مردم و کسانی که احیانا مدعی هستند که حقوقی از آنها تضیع شده است، باشیم.

وی درباره‌ی این‌که چرا پس از گذشت چندین ماه از تصویب این قانون هنوز سازو‌کارهای اجرایی آن تبیین نشده است، اظهار کرد: چون واقعا این کار سختی‌ها و پیچیدگی‌هایی دارد و ثانیا برای اولین‌بار است که چنین اتفاقی می‌افتد.

قائم مقام صدا‌وسیما توضیح داد: مثلا در موردی که اخیرا رخ داد در یک خبر در یکی از استان ها در دو یا سه ثانیه اعلام شده بود ‌که فلان نهاد در انجام وظیفه‌اش نسبت به مردم تعلل کرده است، آن نهاد نیز از طریق مراجع قضایی پیگیری کرد و ما را محکوم کرد؛ ما نیز بر اساس این قانون دو ساعت برنامه برای این‌که آن خبر را جبران کند تولید کردیم ولی نظر آن نهاد تامین نشد.

دارابی در پایان خاطرنشان کرد: اصل موضوع مورد تایید است، ولی مشکلاتی از نظر نحوه‌ی اجرا وجود دارد

 

بادامچیان:شعار فقط علیه استکبار جهانی

يک نماينده اصولگراى مجلس شوراى اسلامى گفت: آقايان موسوى، کروبى و خاتمى براى آن‌که نشان دهند هنوز در خط انقلاب هستند براى روز 13 آبان با صدور بيانيه‌اى از هواداران خود بخواهند که در اين روز بدون هيچ نماد سبزى و با در دست داشتن پرچم ايران، تنها عليه استکبار جهانى شعار دهند.

اسدالله بادامچيان در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب،افزود: معمولا نظام در برخورد با افرادى مثل کسانى که بعد از انتخابات رياست جمهورى دهم به دنبال اغتشاش و طرح بحث تقلب در انتخابات بودند، برخورد سرکوبگرانه و حذفى ندارد، بلکه معمولا برخورد نظام با اين گونه افراد يک برخورد روشنگرانه است.

وى اضافه کرد: حتى روز 13 آبان اين دسته و جريان مى‌توانند بيايند و راه خود را از ملت جدا کنند، تا ملت متوجه شود که راه اينان از اسلام و نظام جمهورى ولايى جداست، اما توصيه ما به سران اين جريان اين است که از راه ملت جدا نشوند و در روز 13 آبان نيز همگام با مردم شعار مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل سر دهند.

بادامچیان با اشاره به سخنان اخير عسگراولادى مبنى بر اين که اشخاصى همچون کروبى، موسوى و خاتمى بايد درون نظام نگه داشته شوند و نبايد اين افراد را لجن‌مال کرد، گفت: آقاى عسگر اولادى از روى محبت و بزرگواريشان اين مطلب را فرموده‌اند و البته تاکيد کرده‌اند که اين افراد بايد راه خود را مشخص کرده و در خط انقلاب حرکت کنند.

حرف آقاى عسگراولادى تا زمانى شامل حال اين افراد مى‌شود که در خط انقلاب بوده و از تندروى‌ها پرهيز کنند. اگر اين افراد حقيقتا در مساله انقلاب راه جدايى را مى‌روند، نمى‌توان انتظار داشت که با آنها همانند افرادى که درون نظام هستند رفتار شود.

اين عضو حزب موتلفه اسلامى با اظهار ناخشنودى از طرح بحث جمهورى ايرانى که به گفته وى در روز قدس توسط برخى از حاميان جريان اصلاحات سر داده شد، گفت: اگر حقيقتا اين آقايان با اين گونه شعارها مخالفند با صدور بيانيه‌اى عنوان کنند که در روز 13 آبان همه با هم بدون هيچ رنگى شعار مرگ برآمريکا سر دهند.

بادامچيان با بيان اين که از هم اکنون شعار 13 آبان سبز را برخى سر مى‌دهند، گفت: اگر حقيقتا سران اين جريان اين موضوع را قبول دارند، صراحتا اعلام کنند و بگويند ما راهمان را جدا کرده‌ايم و اگر چنين نيست اظهار برائت کنند.

وی گفت: روز 13 آبان امسال روز مشخص کردن خط انقلاب و مردم با خط کسانى است که ممکن است حرف امام(ره) را هم بزنند، اما خطشان از نظام و انقلاب جدا است.

بادامچيان با اشاره به تاکيدات مکرر برخى مسوولان نظام از جمله رييس مجلس بر پرهيز از تندروى در شرايط فعلى کشور عنوان کرد: مصداق بارز تندروى رفتار کسانى است که بعد از انتخابات حتى پيگيرى مسايل اعتراضى خود را از طريق مراجع و مجامع قانونى دنبال نکرده‌اند و يک حرکت اعتراضى خيابانى را تبديل به اغتشاش کرده‌اند.

وى گفت: البته بخشى از اين جريان سعى کرد از اين حرکات تندرويانه و افراطى به دور باشد و حتى شاهد بوديم که آقاى موسوى نيز بعد از حذف شعار مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريکا در روز قدس در روزنامه اى عنوان کرد که اين گونه شعارها ظرفيت امروز جامعه نيست.

بادامچیان در پاسخ به اين سوال که آيا اين نوع تندروى ها تنها منحصر به يک جريان است؟ گفت: اصولا تندروى جزو اصول جناح اصولگرا نيست، هر چند که ممکن است درون اين جناح نيز برخى به صورت فردى تندروى هايى داشته باشند ،اما اين تندروى ها جدا از حرکت يک جريان و جناح است.

به گفته بادامچيان اصولگرايان همواره در پى مدارا و برخورد بزرگوارانه هستند و به همين دليل حزب موتلفه اسلامى طى اين مدت سعى کرده با تيم هاى مختلف جريان اصولگرا ديدار کرده و بر روى بحث وحدت تاکيد کنند، اما برخى اين سوال را مطرح مى کنند وحدت با چه کسى؟ با کسانى که شعار جمهورى ايرانى مى دهند آيا مى شود وحدت کرد؟

اين عضو حزب موتلفه اسلامى گفت: ما به صراحت مى گوييم اين افراد و سران جريان اصلاحات اگر مى خواهند به خط انقلاب و مردم برگردند از اقداماتى که طى چهار ماه گذشته انجام داده‌اند، دورى کرده وصراحتا بگويند که موافق شعار جمهورى اسلامى هستند.

وى تصريح کرد: متاسفانه اين افراد هنوز هم در بيانيه‌ها و حرف‌هاى خود بحث تقلب در انتخابات را مطرح کرده و از دولت کودتايى سخن مى گويند. اين افراد تا 22 خرداد در صحنه بوده‌اند، اما چون راى نياورده اند، دست به اغتشاش زده‌اند. جالب آنجاست که همه اين اقدامات در نهايت آزادى انجام داده‌اند، اما بحث استبداد را مطرح مى کنند که اين نوع عملکرد مصداق بارز تندروى است.

عده‌ای جز به خشونت نمی‌اندیشند و عمل نمی‌کنند

آینده-رئیس‌جمهور سابق کشورمان با مروری بر اعتقادات و منش امام راحل، اعتقاد راسخ معمار کبیر انقلاب اسلامی بر عدم تجسس در امور شخصی مردم و ایمن بودن افرادی که حتی به نظام و خدا اعتقاد ندارند تا زمانی که دست به سلاح نبردند را یادآور شد و نسبت به خطای تحلیل شرایط موجود کشور هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی دفتر خاتمی، اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با رییس بنیاد باران دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
در این دیدار پس از بیان دغدغه های اعضای شورای مرکزی این تشکل پیرامون فضای سیاسی کشور، راهکار های برون رفت از شرایط فعلی ، آینده اصلاحات ، وضعیت سیاست خارجی و امنیت ملی ، فضای امنیتی حاکم بر دانشگاهها و بازداشت فعالان سیاسی ،حجت الاسلام والمسلمین  سید محمد خاتمی به بیان دیدگاههایش پیرامون فضای سیاسی کشور و آینده اصلاحات پرداخت.
رییس جمهور سابق کشورمان در این دیدار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران را تشکلی دانست که در کوران حوادث سال های اخیر ، همواره توانسته با تکیه بر اصل دین داری و با حرکت در چارچوب نظام و قانون اساسی خودرا حفظ کند.

وی گفت : وقتی برای انجمن اسلامی دانشجویان که برآمده از متن دانشگاه است، سوالات جدی پیرامون مسائل اخیر پیش می آید، پیداست که جامعه ما با بحران مواجه شده است.
خاتمی تصریح کرد: نکته مهم این است که باید پذیرفت که در جامعه بحران به وجود آمده است و از آن پس است که می‌توان راه چاره‌ای اندیشید.
رئیس بنیاد باران تاکید کرد: اگر در امروز و درشرایط فعلی دچار خطای در تحلیل شویم ، در آینده دچار مشکلات جدی خواهیم شد.
رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه اگر ما که به اصل نظام اعتقاد داریم ، نتوانیم حرف نزنیم ، دیگران که اعتقادی ندارند، دست به عمل خواهند زد و نتیجه عمل آنها چیزی نیست که مطلوب ما باشد.یادآور شد: نباید بگذاریم کار به جایی برسد که تقاضاها از درون کشور به بیرون نظام برود.
خاتمی همچنین با اشاره به فرمان 8 ماده‌ای امام راحل ، تصریح کرد: هیچ کس حتی دستگاههای امنیتی ، حق تجسس در امور شخصی افراد را ندارد و حتی با بهانه های امنیتی نیز نمی توان به امور خصوصی شهروندان وارد شد و در آن تجسس کرد.

رئیس جمهور سابق کشورمان با اشاره به مسیر اصلاحات و حرکت آن در چارچوب نظام جمهوری اسلامی گفت معیار های یک نظام مطلوب مردمی در الگوی جمهوری اسلامی جمع شده است و بزرگترین رسالت ما این است که نظامی را به وجود بیاوریم که بشر در آن آزادی و پیشرفت و عدالت ببیند و ما اعتقاد داریم که با همین قانون اساسی می توان در همین مسیر ادامه داد.
وی با اشاره به سه برش از زندگی امام خمینی (ره) که دقت در آن می تواند برای شرایط فعلی رهگشا باشد گفت: در ابتدای شکل گیری جمهوری اسلامی و پیش از انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) با توجه به وجود گروه های غیر دینی و بعضا مارکسیست که در میان مردم وجود داشتند همواره بر این نکته تاکید داشتند که در نظام جمهوری اسلامی حتی افرادی که ضد خدا و ضد دین هم باشند، تا زمانی که دست به سلاح نبرده باشند و توطئه نکنند، ایمن هستند.
خاتمی افزود: بعد از انقلاب نیز به علت شرایط جنگ و ترور، بعضا رویدادهایی را داریم که امام در واپسین سالهای پر برکت عمرشان با اشاره به آنها فرمودند که آنها استثنائاتی بودند که به خاطر جنگ و شرائط ویژه پیش آمدند و بنا داریم که همه به قانون برگردیم .

رئیس دولت اصلاحات یادآور شد:امام همواره بر حضور و فعالیت گرایش ها و سلایق مختلف اصرار داشتند؛به طور مثال خود امام (ره)تاکید داشتند که مجمع روحانیون مبارز در کنار جامعه روحانیت مبارز فعالیت داشته باشد.
رییس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها  تاکید کرد که ما به هیچ عنوان طرفدار خشونت نیستیم، در مقابل عده‌ای جز به خشونت نمی‌اندیشند و عمل نمی‌کنند.
وی در پایان این دیدار در تبیین مجدد اصول اصلاحات گفت ما همچنان اصلاحات را بر مبنای دین می دانیم، مبدا هویتی خود را انقلاب اسلامی، و چارچوب حرکت خود را جمهوری اسلامی می‌دانیم، اما اعتقاد داریم که در عمل، انحراف هایی وجود دارد که با همان معیار های دینی و انقلابی باید اصلاح شوند.
خاتمی خاطر نشان کرد: متاسفانه گاهی برخی این انحرافات را عین نظام قلمداد می کنند. ما همچنان در مقام  نقد قدرت موجود باقی می مانیم، البته در چارچوب جنبشی که اسلام و  نطام و انقلاب را قبول دارد.

  امسال نرخ بيکارى ايران افزايش مى يابد


واحد اطلاعات اکونوميست در تازه ترين گزارش خود بدون تغيير پيش بينى قبلى اعلام کرد که نرخ بيکارى ايران در سال جارى به ۱۲/۹ درصد افزايش خواهد يافت.به گزارش ايسنا، واحد اطلاعات اقتصادى اکونوميست در گزارش ماه اکتبر ۲۰۰۹ خود نيروى کار ايران در سال گذشته را ۲۴ ميليون و۳۰۰ هزار نفر و نرخ بيکارى را ۱۲/۵ درصد اعلام و پيش بينى کردکه اين شاخص ها در سال جارى به ترتيب ۲۵ ميليون نفر و ۱۲/۹ درصد خواهدبود.انتظارمى رود طى دو سال آينده نيروى کار ايران به ترتيب معادل ۲۵ ميليون و۷۰۰ هزار نفر و ۲۶ ميليون و۴۰۰ هزار نفر باشد که اين شاخص براى نرخ بيکارى معادل ۱۳/۲ و ۱۴/۱ درصد خواهد بود.در سال ۱۳۹۱ شمار افراد داراى شغل ايران به ۲۷ ميليون نفر خواهد رسيد که اين ميزان براى سال ۱۳۹۲ معادل ۲۷ ميليون و ۷۰۰ هزار نفر پيش بينى شده است.در همين حال عنوان شده است که نرخ بيکارى در سال ۱۳۹۱ برابر با ۱۵ درصد خواهد بود که بدون تغيير در سال ۱۳۹۲ نيز برابر با ۱۵ درصد خواهد بود.به اعتقاد اکونوميست در سال ۱۳۹۳ نيروى کار ايران معادل ۲۸ ميليون و ۴۰۰ هزار نفر و نرخ بيکارى برابر با ۱۵/۵ درصد خواهد بود.


راه اندازی فاز اول نیروگاه بوشهر تا پایان 2009


به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى "ريا نووستى "، "ويتالى يرمولايف " مدير فنى شرکت "اتم استروى اکسپورت " روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که "اتم استروى اکسپورت " هيچ مشکلى براى راه‌اندازى فاز اول نيروگاه اتمى بوشهر در ايران تا پايان سال 2009 نمى‌بيند.
وى گفت: هيچ مشکلى در خصوص راه اندازى فاز اول وجود ندارد. همه چيز هماهنگ شده و همانطور که برنامه ريزى شده بود آن را راه اندازى خواهيم کرد.
پيش از اين "سرگى اشماتکو " وزير انرژى روسيه اعلام کرده بود که نيروگاه اتمى بوشهر در صورتيکه کليه مراحل کليدى آن طى سال جارى اجرا شوند، ممکن است تا پايان سال راه اندازى شود.
چندى پيش نيز "على اکبر صالحى " معاون رئيس جمهور و رييس سازمان انرژى اتمى ايران گزارش داد که نيروگاه اتمى بوشهر تا سطح 96 درصد آماده است و راه‌اندازى آزمايشى آن در آينده نزديک انجام مى‌شود.
طبق جديدترين توافقات ميان طرفين، قرار است واحد اول نيروگاه اتمى بوشهر با قدرت يک هزار مگاوات امسال به بهره بردارى برسد.

هیچ تضمینی برای بازگشت سوخت به ایران وجود ندارد

ایلنا- کاظم جلالی در پاسخ به سوالى که به پاسخ ايران به پيشنهاد البرادعى اشاره داشت، گفت: از متن اين پاسخ و اينکه ارائه شده است يا نه، اطلاعى ندارم.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به اینکه نیروگاه اتمی تهران، یک نیروگاه بشر دوستانه است یادآور شد: محصول این نیروگاه تولید رادیو ایزوتوپ است که مصارف پزشکی دارد. از این رو براساس قراردادهای بین‌المللی از جمله NPT، آژانس بین‌المللی اتمی موظف است که سوخت این نیروگاه‌ها را در اختیار ما قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه کشورهای برخوردار از این سوخت هسته‌ای، باید آن را در اختیار قرار دهند، افزود: به همین دلیل ایران طی نامه‌ای به آژانس خواستار خرید سوخت نیروگاه اتمی تهران شده است
جلالی با بیان اینکه آژانس بین‌المللی اتمی نامه‌ای ایران را تنها برای سه کشور آمریکا، روسیه و فرانسه ارسال کرده است. تصریح کرد: آژانس باید در خواست ایران را به تمامی کشورهای دارای سوخت ارایه می‌داد.
جلالی با اعتقاد بر اینکه موضوع تامين سوخت نیروگاه اتمی تهران هیچ ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای کشورمان و بسته پیشنهادی ندارد، اذعان داشت: وارد کردن این موضوع به مذاکرات هسته‌ای ایران، امر صحیحی نیست.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دو راه را پیش روی ایران برای تامین سوخت نیروگاه تهران دانست. نخست آنکه کشورهای برخوردار سوخت اورانیوم غنی شده 20 درصد را در اختیار ایران قرار دهند و دوم آنکه ایران به سمت غنی‌سازی اورانیوم تا بیش از 5 درصد حرکت کند و راسا سوخت نیروگاه تهران را به دست آورد.
وی در واکنش به پیشنهاد آژانس مبنی بر دریافت اورانیوم غنی شده 5/3 درصد ایران به ازای ارایه سوخت اورانیوم 20 درصد راکتور تهران، اظهار داشت: اینکه ما همه مواد غنی‌سازی شده خود را به کشورهای دیگر بدهیم تا آنها سوخت تهران را تامین کنند، کاملا مردود است. چون هیچ تضمینی برای بازگشت سوخت به ایران وجود ندارد.
به گفته وى اینکه جمهوری اسلامی 1200 کیلو سوخت زیر 5 درصد خود را بدهد تا آنها سوخت نیروگاه تهران را تامین کنند، پذيرفتنى نيست.
جلالی در واکنش به اظهاراتی که خرید سوخت از آمریکا را در تعارض با شعار مرگ بر آمریکا می‌دانند، گفت: جمهوری اسلامی ایران خریدار سوخت از هر کشوری که مایل به فروش این سوخت باشد، است. از این رو محدودیت در خرید این سوخت نداریم و همه کشورها در این امر تجاری و اقتصادی، می‌توانند طرف قرارداد ما باشند.

اخبار قبلی

انتقاد شديد از هتک حيثيت موسوى و کروبى
توقیف‌کشتی‌ایرانی به اتهامحملسلاح ‌‌برایشیعیانیمن
 
11 ايرانى در پاکستان دستگير شدند
برای 30 کیلو سوخت نباید همه اورانیوم غنی شده را بدهیم
باهنر: رهبرى مخالف مذاکره با آمريکاست
فرصت 2 روزه ایران برای واکنش به پیش نویس
آزادی مطبوعات در ایران:رتبه سوم از آخر
کسری بودجه 14 میلیارد دلاری دولت
انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد
هاشمی رفسنجانی سردار فداکار جمهوری اسلامی است
انبارلويى: وابستگى موسوى،خاتمى و کروبى به بيگانگان و منافقين محرز است
نبوی: حاميان موسوی پايبند جمهوری اسلامی اند
کلينتون براى گفت‌وگو درباره ايران به روسيه مىرود
کلینتون: تا ابد منتظر ایران نمی مانیم
تقلب گسترده‌اى در انتخابات افغانستان روى داد
 طرح ده ماده اى اوباما يک فاجعه بزرگ است
اقدام توهین­ آمیز ماموران ترکیه در قبال زنان ایرانی
برلوسکونى: هرگز استعفا نمى‌دهم
دیدار پوتین و معاون اول احمدی نژاد
اگر حق وتو را بردارد شایسته جایزه است
تور اروپایی کلینتون با محوریت موضوع ایران

 

 


نظر شما :