پنتاگون رسما وارد فضاى اينترنتى مى‌شود

۰۴ تیر ۱۳۸۸ | ۲۰:۵۰ کد : ۵۰۰۳ آمریکا
رابرت گیتس وزير دفاع ایالات متحده امريکا رسما دستور ايجاد يک فرماندهى نظامى جديد اينترنتى را که تلاش‌هاى پنتاگون براى دفاع از شبکه‌ها و انجام نبرد اينترنتى را هماهنگ خواهد کرد، صادر کرد.
پنتاگون رسما وارد فضاى اينترنتى مى‌شود

رابرت گیتس وزير دفاع ایالات متحده امريکا رسما دستور ايجاد يک فرماندهى نظامى جديد اينترنتى را که تلاش‌هاى پنتاگون براى دفاع از شبکه‌ها و انجام نبرد اينترنتى را هماهنگ خواهد کرد، صادر کرد.

در يک نامه سه صفحه‌اى که به امضاى رابرت گيتس وزير دفاع امريکا رسيد، آمده است که فرماندهى استراتژيک امريکا طرح‌هاى تاسيس يک زير مجموعه فرماندهى را آغاز و آماده اجراى يک طرح تا اول سپتامبر باشد و شروع عمليات اوليه به بعد از ماه اکتبر موکول نشود.

مقامات گفته‌اند، فرماندهى جديد در مريلند واقع خواهد شد و کاملا آماده عمليات تا پايان سال آتى است.

رابرت گيتس در اين نامه اظهار کرد، وى در حال توصيه اين مطلب است که ژنرال کيت الکساندر مدير آژانس امنيت ملى همزمان با مسئوليت‌هاى کنونيش، هدايت اين فرماندهى را به دست بگيرد. اين سمت در آينده براى يک ژنرال چهار ستاره در نظر گرفته خواهد شد.

رابرت گيتس در نامه‌اش که خبرگزارى آسوشيتدپرس نیز به آن دست یافته، نوشت، وابستگى روز افزون ما به فضاى سايبر به همراه يک سرى تهديد‌ها و آسيب‌پذيرى‌هاى روز افزون اينترنت يک عنصر خطرناک جديد ديگر براى امنيت ملى ما است. فرماندهى جديد بايد قادر به هماهنگ کردن تاثيرات جنگ در سطح محيط امنيت جهانى و تامين حمايت از مقامات غير نظامى و شرکاى بين‌المللى باشد.

اگر چه اين تجديد سازمان صرفا يک شروع است اما با این حال يک مقام دفاعى ارشد که نخواست نامش فاش شود، گفت: «انتظار نمی‌رود اين فرماندهى زياد بزرگ باشد. اين فرماندهى به جاى هزاران نفر،‌ احتمالا چند صد تن پرسنل خواهد داشت.»

آغاز فعاليت محتاطانه اين يگان نظامى جديد بيانگر نگرانى پنتاگون از اين نگرش است که ارتش بخواهد کنترل شبکه‌هاى کامپيوترى کشور را به دست بگيرد.

به گفته ويليام لين، معاون وزير دفاع که اخيرا دیداری با کارشناسان اينترنتى داشته، ايجاد اين فرماندهى بيانگر نظامى‌ کردن فضاى اينترنت نيست.

لين اظهار کرد، تمرکز اين فرماندهى روى 15 هزار شبکه ارتش و 7 ميليون کامپيوتر آن و توجه به اين که فرماندهان در جنگ‌ها به آن کامپيوتر‌ها احتياج دارند، است.

به گفته وى‌، ارتش بايد بتواند به هر گونه نفود و حمله واکنش بدهد.

هاوارد بوک مک کئون نماينده جمهوريخواه مجلس نمايندگان امريکا در کميته‌ نيروهاى مسلح گفت که از اقدام افزايش توانايى‌هاى ارتش در فضاى سايبر خرسند است و از پنتاگون خواست با قانونگذاران همزمان با پيشرفت طرح‌ها همکارى کند.

اعضاى مجلس نمايندگان و سنا در حال کار روى اين قانون با هدف تقويت هماهنگى اينترنتى کشور هستند.

مقامات پنتاگون در هفته‌هاى اخير تاکيد کردند، فرماندهى اينترنتى وزارت امنيت داخلى را که يک نهاد هدايت کننده‌ براى سيستم‌هاى ديجيتال فدرال است،‌ ناديده نخواهند گرفت.


نظر شما :