روزهاى خونين عراق را چه کسانى رقم زدند

۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ | ۲۰:۰۰ کد : ۴۴۵۸ سرخط اخبار
يادداشت اختصاصى سيد صدرالدين القبانچى امام جمعه نجف اشرف براى دیپلماسی ایرانی
روزهاى خونين عراق را چه کسانى رقم زدند

در روزهای گذشته حوادث تروریستی خونباری را در عراق دیدیم که بار دیگر تن همه­مان را لرزاند. عراق تازه داشت به سویی می­رفت که روی آرامش را به خود ببیند. اما حوادث خونین روزهای اخیر بار دیگر دلهره و ترس را بر دل همه ما وارد کرد. همه اکنون می­پرسند، چرا این حوادث تکرار شد؟ در حالی که دولت توانسته بود کنترل امنیت را به خوبی به دست گیرد و کشور را از خطرهای بسیار امنیتی که جان بسیاری از فرزندان و زنان و کودکان عراق را گرفته بود، نجات دهد چه شد که دوباره این غول خوابیده مجددا بیدار شد و نهیبش جان عزیزانمان را گرفت. می­گویم غول خوابیده چون هنوز این غول از میهن ما خارج نشده است. او هنوز در کشور ما حضور دارد و تا کنون تنها تلاش کرده­ایم آن را بخوابانیم نه بیرون کنیم.

اما این حادثه دو دلیل عمده داشت. نباید بگردیم و دلایل آن را از خارج یا از خیالات و حدس و گمان­هایمان بیابیم. این حادثه در پی وقوع دو اتفاق مهم رخ دهد.

نخست آزادی هزاران تروریست و رها کردن آنها در عراق بدون هیچ کنترل و مرزی به گونه ای که بلافاصله پس از آزادی سراغ دوستان و هم­فکرهایشان رفتند و به آنها ملحق شدند و دوباره تکرار این حوادث خونبار را آغاز کردند.

دیگری دست آشتی دراز کردن برخی از آقایان به طرف بعثی­ها برای امتیاز دادن و همراهی کردن آنها با خود در چرخه سیاسی کشور. من از احزاب سیاسی خواهش و تمنا دارم به هیچ وجه خود را به بعثی­ها نزدیک نکنند. اگر بخواهند خود را به بعثی­ها نزدیک کنند، بدانند که مردم آنها را از خود دور خواهند کرد و ناامنی مجددا سراسر عراق را فرا خواهد گرفت. بعثی­ها ذات و طینتشان جرم و جنایت است و به هیچ وجه قابل حفظ و پذیرش نیستند و نمی­توان بر روی زندگی مسالمت­آمیز در کنار آنها حساب کرد. نتیجه لبخند و روی خوش نشان دادن برخی احزاب و عناصر سیاسی به بعثی­ها چیزی جز آنچه دیدیم، نیست. من می­خواهم از کسانی که می­گویند باید در برابر بعثی­ها نرمش نشان داد و آنها را در کارهای کشور مشارکت داد بپرسم آیا فراموش کرده­اند بعثی­ها دو میلیون نفر را کشتند و پنج میلیون نفر را بی­خانمان کردند؟ مطمئن باشید اگر هزار بعثی­ را به سمت خود جذب کنید صدها هزار نفر از مردم را از خود دور کرده­اید و حمایت آنها را از دست داده­اید. 

بی­شک مسئول این جنایت­ها همان طور که مسئولان سازمان­های امنیتی کشور گفته­اند، هیچ کس جز القاعده و حزب بعث نیست. آنها واقعا به دنبال شکست دادن نظام جدید عراق هستند.

من از احزاب پیشرفته می­خواهم که بیشتر به فکر مردم باشند، در زمانی که انتخابات پارلمانی روز به روز بیشتر به ما نزدیک می­شود، هر حزبی که دست دوستی به سودی بعثی­ها دراز کند حمایت مردم را از دست خواهد داد و بدانید آرای مردم از آن حامیان فقرا و مظلومان و زندانیان سیاسی و شهدا است. ما از سازمان­های امنیتی کشورمان حمایت همه­جانبه می­کنیم و از آنها می­خواهیم بر دست تمام تروریست­ها بزنند و امنیت عراق را احیا کنند. می­توان به عراق امن امیدوار بود اگر دست نااهلان را از خون و جان و ناموس و ثروت عراق برید.  


نظر شما :