سارکوزی: زاپاترو احمق است

۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ | ۱۶:۳۱ کد : ۴۴۲۶ سرخط اخبار
سارکوزی گفت که من سیاست­مداران زیادی را می­شناسم که با وجود هوش بالا شکست خوردند و ...
سارکوزی: زاپاترو  احمق است

نیکولا سارکوزی، رییس جمهور پرحرف و گاهی بی­تدبیر فرانسوی بار دیگر حرف­های نه چندان خوشایندی را خطاب به رهبران جهان به­زبان آورد.

این اولین باری نیست که رییس جمهور پرجنب و جوش فرانسوی به دیگران زخم زبان می­زند اما این­بار، مخاطبان وی برخی از بهترین همپیمانان بین­المللی او هستند که مسلما درک متفاوتی از شوخی­های سارکوزی دارند.

سارکوزی لوییس رودریگز زاپاترو، نخست وزیر اسپانیا را یک احمق خطاب کرد، در مورد آنجلا مرکل گفت که او به سادگی از من در امور رهبری تقلید می­کند و خوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا را انسانی گیج و مات خواند. او حتی باراک اوباما، رییس جمهور جدید امریکا را نیز از سخنان خود محروم نکرد و گفت که او انسان بی­تجربه­ای است که نمی­تواند خود را با مسائلی مانند تغییرات آب و هوایی وفق دهد.

لیبراسیون گزارش داد که سارکوزی در اجلاس جی-20 به اوباما گفته­است که من فکر نمی­کنم تو دقیقا آنچه را که ما در خصوص گازهای CO2 نجام داده­ایم را درک کنی.

در خصوص آنجلا مرکل نیز با صراحت اعلام کرد که در خصوص بحران مالی، بانک­ها و کارخانه­های اتومبیل­سازی، او چاره­ای به جز تقلید از ایده­های من نداشت.

رییس جمهور اسپانیا که بیش از همه از الطاف سارکوزی بهره­مند شده بود نباید چندان هم ناراحت باشد، چراکه سارکوزی با وجود آنکه او را احمق خطاب کرد گفت که من سیاست­مداران زیادی را می­شناسم که با وجود هوش بالا شکست خوردند و نتوانستند در صحنه سیاسی حضور داشته باشند. چرا که هوش فاکتور مهمی در سیاست نیست. سپس او نخست وزیر ایتالیا را نیز مورد لطف قرار داد و گفت در دموکراسی این مهم است که شما بتوانید دوباره به قدرت برسید به برلوسکونی نگاه کنید، او سه بار تاکنون پیروز انتخابات بوده است.

البته احتمالا سارکوزی زمانی که این سخنان را به زبان می­آورده، حرکات و اقدامات خود را عرصه سیاسی را نیز مد نظر داشته­است و تجربه خود را در این خصوص با دیگران در میان گذاشته است.  


نظر شما :