آغاز به کار کنفرانس فلسطین در تهران با حضور رهبر انقلاب

۱۴ اسفند ۱۳۸۷ | ۲۱:۲۹ کد : ۴۱۰۳ اخبار اصلی
کنفرانس بین‌المللی "فلسطین مظهر مقاومت، غزه قربانی جنایت" 14 اسفند با حضور رهبر معظم انقلاب و روسای سه قوه در سالن اجلاس سران تهران آغاز شد.
آغاز به کار کنفرانس فلسطین در تهران با حضور رهبر انقلاب

در چهارمین کنفرانس بین المللی فلسطین که با عنوان "فلسطین مظهر مقاومت، غزه قربانی جنایت" برگزار می شود گروه های پارلمانی از 80 کشور حضور یافته اند و 15 کشور نیز در سطح رئیس مجلس شرکت کرده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای در افتتاحیه این کنفرانس ضمن خوشامدگویی به حاضران طی سخنانی فرمودند: اکنون رژیم غاصب که چند دهه با ارتش و تسلیحات خود و با پشتیبانی نظامی و سیاسی امریکا، چهره‌ ای مهیب و شکست‌ناپذیر نشان می‌داد دو بار از نیروهای مقاومت که با اتکا به خدا و مردم، بیش از اتکا به سلاح و تجهیزات می‌جنگیدند، شکست‌خورده و با وجود تمرینها و آماده‌سازیهای نظامی و سازمانهای عریض و طویل اطلاعاتی و حمایت بیدریغ امریکا و بعضی دولتهای غربی و همدستی برخی منافقان جهان اسلام، انحلال، و شیب تند سقوط، و عدم کفایت خود در برابر موج نیرومند بیداری اسلامی را ظاهر ساخته است.

ایشان افزودند: از سوی دیگر جنایاتی که در حادثه تاریخی غزه از مجرمان صهیونیست سر زد، کشتار وسیع مردم غیرنظامی، ویران کردن خانه‌های بیدفاع، سوراخ کردن سینه‌ کودکان شیرخوار، بمباران دبستان و مسجد، به‌کارگیری بمبهای فسفری و برخی سلاحهای ممنوع دیگر، بستن راه غذا و دارو و سوخت و دیگر نیازهای اولیه‌ مردم در مدتی نزدیک به دو سال، و بسی جنایات دیگر ثابت کرد که غریزه‌ وحشیگری و جنایت در سران دولت جعلی صهیونیست با دهه‌های آغازین فاجعه‌ فلسطین هیچ تفاوتی نیافته و همان سیاست و همان خویِ درندگی و بی‌رحمی که فاجعه‌های دیر یاسین و صبرا و شتیلا را پدید آورد امروز هم به عینه بر ذهن و دل ظلمانی این طاغوتهای زمان حاکم است که البته امروز با بهره‌گیری از پیشرفت فناوری، دائره‌ جنایت بسی گسترده‌تر و فاجعه‌بارتر می باشد.

مقام معظم رهبری تصریح کردند: چه آنان که با توهم شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیست، شعار «واقع‌بینی» سر داده دست سازش و تسلیم در برابر غاصبان دراز کردند و چه کسانی که به خیال باطل خود، نسل دوم و سوّم سیاستمداران صهیونیست را مبرا از جنایات نسل اول دانسته، امید همزیستی سالم در کنار آنان را در دل پروراندند، اکنون باید به خطای خود پی برده باشند. اولاً: با موج بیداری امت مسلمان و بالیدن نهال مقاومت اسلامی، آن هیبت دروغین فرو ریخته و نشانه‌های ناتوانی و درماندگی در رژیم غاصب آشکار گشته است، و ثانیاً خوی تجاوزگری و بی‌شرمی از جنایت در گردانندگان آن رژیم همان است که در دهه‌های اوّل بود و هرگاه بتوانند یا گمان ببرند که می توانند، از هیچ جنایتی رویگردان نیستند.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: اکنون 60 سال از اشغال فلسطین می گذرد. در این مدت همه‌ ابزارهای قدرت مادی در خدمت غاصبان قرار گرفته است؛ از پول و سلاح و فناوری، تا تلاشهای سیاسی و دیپلوماسی، و تا شبکه‌ی عظیم امپراتوری خبری و اطلاع‌رسانی. به‌رغم این تلاش شیطانی گسترده و حیرت‌آور، غاصبان و حامیان آنان نه تنها نتوانسته‌اند مسئله‌ مشروعیت رژیم صهیونیستی را حل کنند، بلکه این مسئله با گذشت زمان بغرنج‌تر هم شده است.

ایشان ضمن انتقاد از دستگاه های رسانه ای غرب افوزدند: عدم تحمل رسانه‌های غربی و صهیونیستی و دولتهای حامی صهیونیزم در برابر حتی طرح سؤال و تحقیق درباره هولوکاست که بهانه‌ی غصب فلسطین بود، یکی از نشانه‌های این تزلزل و ابهام است. اکنون وضع رژیم صهیونیستی از همیشه‌ی تاریخ سیاه خود در افکار عمومی جهان بدتر و پرسش از دلیل پیدایش آن جدّیتر است. اعتراض بی‌سابقه و خودجوش جهانی از شرق آسیا تا امریکای لاتین علیه آن رژیم و تظاهرات مردمی در 120 کشور جهان و از جمله در اروپا و در انگلیس که خاستگاه اصلیِ این شجره‌ خبیثه بود، و دفاع آنان از مقاومت اسلامی غزه و از مقاومت اسلامی لبنان در جنگ 33 روزه، نشان می دهد که یک مقاومت جهانی علیه صهیونیزم پدید آمده که در 60 سال گذشته هرگز تا این حد، جدی و حجیم نبوده است. می توان گفت مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین توانسته است وجدان جهانی را بیدار کند.

ایشان در سخنانی مهم تاکید کردند: مغالطه‌ بزرگی که در قضیه‌ فلسطین بر ذهن برخی از دست‌اندرکاران چنگ انداخته این است که کشوری به نام اسرائیل یک واقعیت شصت ساله است و باید با آن کنار آمد. من نمی دانم اینها چرا از واقعیتهای دیگری که در برابر چشم آنان است درس نمی گیرند؟ مگر کشورهای بالکان و قفقاز و آسیای جنوب غربی پس از هشتاد سال بی‌هویتی و تبدیل به بخشهایی از شوروی سابق، بار دیگر هویت اصلی خود را باز نیافتند؟ چرا فلسطین که پاره‌ی تن جهان اسلام است نتواند بار دیگر هویت اسلامی و عربی خود را بازیابد؟ و چرا جوانان فلسطینی که در شمار باهوشترین و مقاومترین جوانان عربند نتوانند اراده‌ی خود را بر این واقعیتِ ظالمانه فائق گردانند؟

رهبر معظم انقلاب فرمودند: مغالطه‌ بزرگ دیگر آن است که گفته شود تنها راه نجات ملت فلسطین، مذاکره است! مذاکره با کی؟ با رژیم غاصب و زورگو و گمراهی که جز به زور به هیچ اصل دیگری معتقد نیست؟ آنان که به این بازیچه و فریب خود را دلخوش کردند چه به دست آوردند. آنچه آنها به عنوان حکومت خودگردان از صهیونیستها گرفتند با صرفنظر از ماهیت تحقیرآمیز و اهانتبار آن، اولاً با هزینه‌ سنگینِ اعتراف به مالکیت رژیم غاصب بر تقریباً سراسر فلسطین تمام شد، ثانیاً همان حکومت نیم‌بند و دروغین را هم با بهانه‌های واهی در مواردی زیر پای خود لگد کوب کردند؛ محاصره‌ یاسر عرفات در ساختمان مدیریتش در رام‌الله و انواع تحقیر و تذلیل او حادثه‌ای نیست که فراموش شود.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: ثالثاً: چه در زمان عرفات و چه بویژه پس از او با مسئولان حکومت خودگردان مانند رؤسای کلانتریهای خود رفتار کردند که وظیفه‌شان تعقیب و دستگیری مجاهدان فلسطینی و محاصره‌ اطلاعاتی و پلیسی آنهاست و بدین صورت تخم کینه را در میان گروههای فلسطینی پاشیدند و آنها را به جان یکدیگر انداختند. و رابعاً: همان اندازه دستاورد ضعیف هم فقط ببرکت جهاد مجاهدان و مقاومت غیور مردان و زنان تسلیم‌ناپذیر بود. اگر انتقاضه‌ها رخ نمی داد صهیونیستها با وجود تنازل پی‌درپی رؤسای سنتی فلسطین در برابر آنها، همین اندازه را هم هرگز به آنان نمی دادند. یا مذاکره با امریکا و انگلیس که بزرگترین گناه را در ایجاد و حمایت از این غده‌ی سرطانی مرتکب شده‌اند؟ و خود پیش از آنکه میانجی باشند طرف دعوایند؟ دولت آمریکا هیچگاه حمایت بی‌قید و شرط خود از رژیم صهیونیست و حتی از جنایتهای آشکار آن از قبیل ماجرای اخیر غزه را متوقف نکرده است.

ایشان به حرف های رئیس جمهور جدید آمریکا اشاره کردند و یادآور شدند: حتی رئیس‌جمهور جدید آمریکا هم که با شعار تغییر در سیاستهای دولت بوش بر سر کار آمده است از تعهد بی‌قید و شرط به امنیت اسرائیل دم می زند، یعنی دفاع از تروریسم دولتی، دفاع از ظلم و زورگویی، دفاع از قتل عام صدها مرد و زن و کودک فلسطینی در 22 روز، این یعنی همان کژراهه‌ دوران بوش و نه چیزی کمتر. مذاکره با مجامع وابسته به سازمان ملل هم یک رویکرد عقیم دیگر است. سازمان ملل شاید در کمتر نمونه‌ ای همچون مسئله‌ فلسطین، مورد آزمونِ افشاگر و رسواکننده قرار گرفته باشد.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان خطاب به حاضران تصریح کردند: وظیفه‌ تاریخی امروز ما تکرار سخنان و تئوریهای ناتوان گذشته نیست بلکه ارائه‌ راهکاری است که فلسطین را از زیر ستم رژیم صهیونیستی آزاد کند. پیشنهاد ما یک راهکار کاملاً منطبق بر مردمسالاری است که می تواند منطق مشترک همه‌ افکار جهانی باشد. آن پیشنهاد این است که همه‌ صاحبان حق در سرزمین فلسطین اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی در یک همه‌پرسی ساختار نظام خود را انتخاب کنند و همه‌ فلسطینی هایی که سالها مشقت‌ آوارگی را تحمل کرده اند نیز در این همه‌‌پرسی شرکت کنند. دنیای غرب باید بداند که نپذیرفتن این راه حل نشانه‌ پایبند نبودن به دموکراسی است که پیوسته از آن دم می زنند و این آزمون افشاگر دیگری بر علیه آنان خواهد شد.

ایشان تاکید کردند: آزمون قبلی آنان نیز در فلسطین بود که نتیجه‌ انتخابات کرانه‌ باختری و غزه را که روی کارآمدن دولت حماس بود نخواستند بپذیرند. کسانی که دموکراسی را تا جایی می پذیرند که نتائج آن مطلوب آنان باشد جنگ‌طلب و ماجراجویند و اگر از صلح دم می زنند جز دروغ و فریب نیست. اکنون مسئله‌ بازسازی غزه یکی از فوری‌ترین مسائل فلسطین است. دولت حماس که منتخب اکثریت قاطع فلسطینیان است و حماسه‌ مقاومتش در ناکام گذاشتن رژیم صهیونیستی درخشانترین نقطه در تاریخ صد ساله‌ اخیر فلسطین است باید مرکز همه‌ فعالیتهای مربوط به بازسازی قرار گیرد. شایسته است که برادران مصری راه کمکها را باز کنند و بگذارند که کشورها و ملتهای مسلمان به وظیفه‌ خود در این مهم عمل کنند.

بعد از سخنان رهبر انقلاب، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور نیز سخنرانی کردند. قبل از آنها علی اکبر محتشمی پور به عنوان دبیر کنفرانس به حاضران خوشامد گفته بود.

کنفرانس تهران فردا نیز ادامه دارد و با نگارش اعلامیه ای به کار خود پایان می دهد.


نظر شما :