دومین نماینده ویژه اوباما در آسیا

۱۴ اسفند ۱۳۸۷ | ۲۱:۴۳ کد : ۴۰۹۵ اخبار اصلی
استفن باسورث، نظامی سابق و رئیس فعلی مدرسه حقوق و دیپلماسی فلچر در دانشگاه تافتز به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی معرفی شد.
دومین نماینده ویژه اوباما در آسیا

سفیر سابق ایالات متحده در کره جنوبی قرار است به جای کریستوفر هیل بر گفتگوهای شش جانبه در مورد توقف برنامه توسعه هسته ای کره شمالی نظارت داشته باشد. باسورث همچنین مسئول برخورد با موضوع حقوق بشر و موضوعات انسان دوستانه خواهد بود.

وی از سال 1997 تا 2000 یعنی زمانی که سئول به کوشش هایی برای نزدیکی با همسایه شمالی دست زد، به عنوان سفیر آمریکا در کره جنوبی فعالیت می کرد. 

باسورث از 1995 تا 1997 به عنوان مدیر اجرائی سازمان توسعه انرژی شبه جزیره کره خدمت کرده است. او در 1987 توسط آکادمی دیپلماسی آمریکا به عنوان دیپلمات سال انتخاب شد. وی به عنوان سفیر در فلیپین و تونس نیز حضور داشته است.

باسورث بعد از کریستوفر هیل دومین نماینده ویژه ای است که توسط دولت اوباما انتخاب می شود. اوباما قبلا ریچارد هالبروک را به عنوان نماینده ویژه در امور افغانستان و پاکستان معرفی کرده بود.

هیلاری کلینتون در سفری که به شرق آسیا داشت در کنفرانس مطبوعاتی خود همراه با یو میونگ هاوان، وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت: رفتار کره شمالی به وجود آورنده چالش های متعدد و مهم در سیاست خارجی برای ایالات متحده، منطقه و جهان است.


نظر شما :