سفیر چین: پکن از افغانستان در سطح جهانی حمایت می‌کند

۰۷ آبان ۱۴۰۳ | ۱۴:۵۳ کد : ۲۰۲۹۰۲۹ سرخط اخبار

سفیر چین در کابل در دیدار با معاون وزارت کشاورزی، آبیاری و دامپروری افغانستان اعلام کرد که پکن در سطح جهانی از این کشور آسیای میانه حمایت خواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری طلوع نیوز، جائو شینگ با اشاره به اینکه چین و افغانستان در طول تاریخ رابطه خوبی با یکدیگر داشته‌اند، تاکید کرد که پکن از کابل در سطح بین‌المللی حمایت می‌کند.

وی همچنین به همکاری‌های اقتصادی چین در افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت: پکن از صادرات میوه‌های تازه و خشک افغانستان به‌ویژه انار و چلغوزه استقبال می‌کند.

این نماینده پکن در کابل در ادامه تاکید کرد: دولت چین هیچ‌گونه تعرفه‌ گمرکی بر محصولات صادارتی افغانستان نگذاشته و این محصولات در چین در حال افزایش است.

صدراعظم عثمانی هم در این دیدار، اظهار داشت: محصولات کشاورزی افغانستان می‌تواند در بازار چین جایگاه ویژه‌ای داشته باشد، و متقابلاً محصولات صنعتی چین نیز در این کشور بازار خوبی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، پس از اعلام ممنوعیت کشت خشخاش توسط سرپرست دولت افغانستان، بسیاری از کشاورزان این کشور به کاشت انواع میوه‌ روی آوردند. این محصولات در نمایشگاه بین‌المللی چین مورد توجه قرار گرفت.


نظر شما :