واشنگتن پست: نتانیاهو امریکا را در جریان اهداف حمله احتمالی به ایران قرار داد

۲۴ مهر ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۰ کد : ۲۰۲۸۸۲۶ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: روزنامه واشنگتن پست به نقل از برخی مقامات  اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا ابلاغ کرد تل آویو در پاسخ به شلیک حدود 200 موشک بالستیک توسط ایران، اهداف نظامی ایران و نه اهداف نفتی و هسته‌ای را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش الجزیره، یک مقام امریکایی به این روزنامه بیان کرد نتانیاهو در تماس تلفنی خود با بایدن در هفته گذشته، منعطف‌تر بوده است.

این مقام امریکایی افزود انعطاف نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تصمیم رئیس جمهور امریکا در ارسال سامانه ضد موشکی به اراضی اشغالی نقش داشته است.

واشنگتن پست به نقل از یکی از مقامات رژیم صهیونیستی تصریح کرد نتانیاهو در زمینه پاسخ به ایران، منتظر چراغ سبز واشنگتن نخواهد بود.

گفتنی است در اول ماه جاری، ایران در راستای انتقام از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و اسماعیل نیلفروشان از فرماندهان سپاه پاسداران، با حدود 200 موشک بالستیک به اراضی اشغالی حمله کرده بود.

پس این حمله موشکی یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی مدعی شد که حمله‌ای «مرگبار، دقیق و غافلگیر کننده» علیه ایران انجام خواهد داد.

تحلیلگران بر این باورند که حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات نفتی ایران ممکن است منجر به افزایش قیمت انرژی شود.

گفتنی است اخیراً روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت خسارت وارده ناشی از حمله موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در اول ماه جاری را قابل توجه خواند و ارزش آن را 53 میلیون دلار اعلام کرده بود.

این روزنامه تصریح کرد این بزرگترین خسارت وارده از یک حمله موشکی به تل آویو از آغاز جنگ در 7 اکتبر 2023 به شمار می‌آید.


نظر شما :

م. راد ۲۴ مهر ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۷
در شرایطی که رژیم تروریستی امریکا خود را برای گسترش جنگ و کشاندن پای ایران به آن آماده می کند، تنها و تنها و تنها سلاح هسته ای ست که می تواند امنیت و آینده ی ایران، و حتی محور مقاومت و مردم فلسطین و لبنان را تا حدودی تامین کند.