گزارش عراقچی از رایزنی‌هایش در عمان

۲۴ مهر ۱۴۰۳ | ۱۲:۲۳ کد : ۲۰۲۸۸۲۱ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه با ارائه گزارشی از رایزنی‌های خود در عمان گفت: در این دیدارها با بررسی آخرین تحولات منطقه به‌ویژه شرایط خطرناک ناشی از جنایت‌ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، بر ضرورت اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل کشی و تجاوز نظامی صهیونیست‌ها تصریح شد.

به گزارش ایلنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه در شبکه اجماعی خود در خصوص دیدارهایش در مسقط، نوشت:

شب گذشته و درادامه سومین دور از سفر به کشورهای منطقه از بغداد عازم مسقط شدم و گفتگوهای مفید و مفصلی با آقایان ارتشبد سلطان بن محمد النعمانی، وزیر امور دیوانی سلطان عمان و سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه این کشور داشتم.

دراین دیدارها ضمن ابراز خرسندی از استحکام و پایداری روابط دیرینه ودوستانه میان سلطنت عمان وکشورمان بر تقویت وتوسعه مناسبات دوجانبه بیش از گذشته تاکید کردیم.

درادامه با بررسی آخرین تحولات منطقه به‌ویژه شرایط خطرناک ناشی از جنایت‌ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، بر ضرورت اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل کشی و تجاوز نظامی صهیونیست‌ها تصریح شد.

همچنین درجریان این سفر پذیرای آقای محمد عبدالسلام، سخنگو و رئیس هیئت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن بودم و در خصوص آخرین وضعیت این کشور به گفتگو نشستیم.

درحال برنامه‌ریزی جهت ادامه رایزنی‌ها در دیگر پایتخت‌های کشورهای منطقه هستیم؛ این سفرها وتحرکات مستمر و فشرده دیپلماتیک تا حصول نتایج مثبت به نفع صلح، ثبات و آرامش درسراسر منطقه ادامه خواهد یافت.


نظر شما :