آمریکایی‌های عرب ‌تبار انتخابات را تحریم کردند؟

۲۴ مهر ۱۴۰۳ | ۱۲:۲۰ کد : ۲۰۲۸۸۱۹ سرخط اخبار

 "کمیته اقدام سیاسی آمریکائیان عرب‌تبار/AAPAC‌" اعلام کرد که به‌دلیل حمایت کورکورانه نامزدهای مطرح انتخابات ۱۵ آبان از رژیم صهیونیستی، کامالا هریس، معاون دموکرات رئیس‌جمهوری یا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق جمهوریخواه را تائید نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز دیشب (۳ مهر) نوشت که کمیته مذکور از زمان تاسیس در سال ۱۹۹۸ معمولاً از نامزدهای دموکرات حمایت می کرد و این نخستین دوره انتخابات است که هیچ نامزدی را تأیید نمی کند.

نظرسنجی ها نشان می دهند که رقابت بین هریس و ترامپ بسیار فشرده است. آمریکایی ‌های عرب و مسلمان که در سال ۲۰۲۰ از جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی حمایت کرده بودند، اکنون مخالف سرسخت پشتیبانی آمریکا از اسرائیل بوده‌ و از حمایتشان از دموکرات‌ ها کاستند.

به گفته تحلیلگران، اگر آمریکایی های عرب و مسلمان در انتخابات شرکت نکرده یا به نامزد ثالثی رأی دهند، ممکن است احتمال پیروزی هریس کاهش یابد. بسیاری از اعراب و مسلمانان آمریکایی بستگان خود را در غزه و لبنان از دست داده و از رای دهندگان خواسته اند به ترامپ یا هریس رای ندهند.

حمله اسرائیل به نوار غزه تحت کنترل حماس حدود ۴۲ هزار شهید برجای گذاشته و تقریباً کل جمعیت این باریکه آواره شده و بحران گرسنگی به وجود آمده است. دولت لبنان نیز اعلام کرده بر اثر حملات اسرائیل به حزب ‌الله بیش از ۲ هزار نفر شهید شده اند.


( ۱ )

نظر شما :

ایرانی ۲۴ مهر ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۲
دوگانه ی "دموکرات"، "جمهوری خواه" در شرایط کنونی امریکا مثل انتخاب بین کفتار و کرکس است! نه در ذات و نه در رفتار، تفاوت چندانی بین انها وجود ندارد.